Od 2018 roku i projektu “Kulinarne Zjednoczenie Polski”, data 11 listopada stanowi pretekst również do kulinarnego świętowania niepodległości Polski. - Organizując trzy lata temu Kulinarne Zjednoczenie Polski, chcieliśmy pokazać bogate tradycje i dziedzictwo kuchni polskiej - mówi Magdalena Figurna, Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO Cash & Carry Polska. - Dziś widać jak na dłoni, iż jest to projekt potrzebny i wysoko oceniany, tak przez restauratorów i szefów kuchni, jak i samych klientów. Kuchnia polska to wciąż modny, inspirujący i wdzięczny temat.
Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, “Polskich Skarbów Kulinarnych”. W tym roku przystąpiło do niego niemal 150 restauracji z siedmiu obszarów: Warszawy, Krakowa, Poznania i Wielkopolski, Wrocławia i Dolnego Śląska, Trójmiasta i Pomorza, Warmii i Mazur oraz Podhala. Promują one tradycje kuchni polskie w nowych ciekawych interpretacjach, a z okazji Tygodnia Kuchni Polskiej przygotują specjalne dania w kolorach biało-czerwonej flagi.
Pomysły na nie stworzył Zbigniew Sonik, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie, a znalazły się wśród nich m.in.: tatar z buraka z kompresowaną kalarepą, krem z wędzonych pomidorów z musem z pietruszki, dorsz z paprykowym musem oraz różany sorbet z bezą
i białą czekoladą. Przepisy te to oczywiście tylko inspiracje dla biorących udział w programie szefów kuchni z całego kraju. Można zatem spodziewać się i innych ciekawych biało-czerwonych kreacji na talerzach, tym bardziej, że MAKRO zorganizuje specjalny konkurs na najlepszą taką recepturę.
Zapraszamy do odwiedzania lokali biorących udział w Tygodniu Kuchni Polskiej i programie Polskie skarby Kulinarne. Warto też zagłosować na najlepsze z nich w specjalnym plebiscycie „Najlepsza Restauracja”. Szczegóły na stronie: www.polskieskarby.pl.