01.06.2024 / 09:00
StoryEditor

TOP10 wiadomości tygodnia: Biedronka, Auchan i Intermarché, Duży Ben, E.Leclerc, GK Specjał, Netto, Shein, Shell i Żabka

(fot. mat. pras., WH)
Ostatni tydzień maja obfitował w doniesienia na temat strategii i planów największych graczy w branży handlowej. Nowe projekty ogłosiły m.in. sieć Auchan i Intermarché, Biedronka, Netto, Duży Ben, Shell i Żabka. Co więcej, E.Leclerc zapewnił, że zostaje w Polsce, a GK Specjał rozgląda się za okazjami do przejęć.

1. Media Markt chce w Polsce i siedmiu innych krajach więcej zarabiać na retail mediach. Jakie plany ma sieć elektromarketów?

Media Markt, sieć sklepów z elektroniką użytkową chce generować wyższe przychody z tzw. retail media (mediów detalicznych). W związku z tym operator wprowadza Sponsored Brand Ads (sponsorowane reklamy marek), które pozwolą markom lepiej pozycjonować produkty w e-sklepie i sprawić aby były one bardziej widoczne dla kupujących.

2. GK Specjał rozgląda się za okazjami do przejęć. A czy byłby zainteresowany franczyzą SPAR?

Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał, przyznaje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że firma rozgląda się za okazjami do przejęć, głównie na rynku dystrybucyjnym, ale przygląda się też detalowi. Biznesmen odpowiada na pytanie, czy pozyskanie franczyzy sieci SPAR byłoby dla niego interesujące.

3. Shell rusza z rozwojem franczyzowej sieci kawiarni Shell Café poza stacjami paliw. Operator nawiązał współpracę z siecią Cukierni Olsza

Już 28 maja startuje pierwsza franczyzowa cukiernia Shell Café. Placówka mieści się ul. Markowskiej 22 w Warszawie, w lokalu, w którym działa Cukiernia Olsza. Nowy koncept franczyzowy w sektorze cukierniczym – będący wynikiem współpracy pomiędzy Shell Café a siecią Cukierni Olsza, ma łączyć wysoki globalny standard w sektorze kawy premium z wieloletnią tradycją.

4. Auchan i Intermarché łączą siły w Polsce i składają wniosek do UOKiK! Co to oznacza dla dostawców i klientów sklepów?

Sieci handlowe Auchan Polska i Intermarché chcę stworzyć w Polsce długoterminowy sojusz zakupowy. Firmy podpisały właśnie list intencyjny, w którym sieci uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat. Intermarché i Auchan Polska złożyły 24 maja br. dwa wnioski do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.

5. Właściciel dyskontów Netto został... franczyzobiorcą Hugo Boss. Salling będzie otwierać sklepy z ubraniami premium

Salling Group, czyli duński właściciel obecnej m.in. w Polsce sieci dyskontów Netto, został franczyzobiorcą Hugo Boss. W ramach współpracy z modowym gigantem, firma planuje otwarcie dwucyfrowej liczby sklepów Boss i Hugo w rodzimej Danii w ciągu pięciu lat. Co z Polską?

6. Biedronka inwestuje w zieloną energię. Fotowoltaika zasila już ponad tysiąc sklepów. Teraz czas na centra dystrybucyjne

Biedronka ogłosiła przekroczenie tysiąca sklepów zasilanych zieloną energią oraz podpisanie umowy z EDP Energia Polska, na mocy której instalacje fotowoltaiczne zostaną zainstalowane w kolejnych dziewięciu centrach dystrybucyjnych sieci.

7. Pierwszy pop-up store Shein zrobił furorę w stolicy. 14 tys. odwiedzających w ciągu pięciu dni

Pierwszy w Polsce tymczasowy sklep marki Shein przyciągnął tłumy klientów. Przez 5 dni gościł ponad 14 tys. osób. Co najchętniej kupowali?

8. Duży Ben zapowiada dalsze inwestycje w e-commerce i q-commerce oraz rozszerzenie asortymentu

Według spółki Eurocash, Duży Ben, odegrał kluczową rolę w rozwoju inicjatyw w segmencie Projektów Grupy. Sieć przyczyniła się do wzrostu sprzedaży w tym segmencie o 21 proc. Na ten rok planowane jest dalsze wdrażanie nowych udogodnień dla klientów z wykorzystaniem nowych technologii.

9. Żabka uruchomiła już pięć sklepów Froo w Rumunii. W Bukareszcie promuje asortyment gastronomiczny

W Bukareszcie otwierają się nowe sklepy pod marką Froo, działa ich już pięć. Rumuńska wersja Żabki wystartowała od razu z pełnym asortymentem bistro, czyli takim, który do polskich sklepów dopiero jest wdrażany.

10. E.Leclerc zostaje w Polsce! Sieć zamknie 4 hipermarkety, ale jednocześnie wdroży nową strategię rozwoju i koncept sklepu

Firma E.Leclerc ogłosiła, że w ramach restrukturyzacji polskiego biznesu zamknie cztery hipermarkety w Kędzierzynie Koźlu, Malborku, Koninie i Poznaniu. Po ich zamknięciu liczba placówek zmniejszy się do 36. Firma zapowiada, że za decyzjami stoi nowa wizja rozwoju sieci na polskim rynku, którą operator wdraża już od ubiegłego roku.

15.07.2024 / 09:05
StoryEditor
Unilever planuje potężne zwolnienia! Pracę stracą tysiące osób
Unilever nie podał jeszcze, ilu pracowników zamierza zwolnić w Polsce (fot. JHVEPhoto/Shutterstock)
Unilever do końca 2025 r. zamierza zwolnić co trzecią osobę pracującą w biurze. Gigant branży FMCG tnie koszty, by poprawić rentowność.

Według "Financial Times", w samej Europie do końca przyszłego roku pracę straci 3-3,2 tys. osób. W skali globalnej zwolnionych ma zostać do 7,5 tys. pracowników.

Co ze z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.07.2024 / 10:20
StoryEditor
Media społecznościowe wpływają na decyzje konsumentów. Co zachęca ich do zakupu?
Reklamy w mediach społecznościowych wpływają na zakupy 7 na 10 konsumentów w Polsce (Shutterstock)
Ponad połowa konsumentów poznaje marki, których wcześniej nie znała, przez media społecznościowe. Kto jest najbardziej podatny na wpływ marketingu w tego typu kanałach? Na to pytanie odpowiada Strategy& w raporcie "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe Polaków".

Media społecznościowe bywają postrzegane jako dosyć kontrowersyjny kanał komunikacji z konsumentami. Z jednej strony to najskuteczniejszy sposób dotarcia ze spersonalizowanymi r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 08:54