Media Markt, sieć sklepów z elektroniką użytkową chce generować wyższe przychody z tzw. retail media (mediów detalicznych). W związku z tym operator wprowadza Sponsored Brand Ads (sponsorowane reklamy marek), które pozwolą markom lepiej pozycjonować produkty w e-sklepie i sprawić aby były one bardziej widoczne dla kupujących.
2. GK Specjał rozgląda się za okazjami do przejęć. A czy byłby zainteresowany franczyzą SPAR?
Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał, przyznaje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że firma rozgląda się za okazjami do przejęć, głównie na rynku dystrybucyjnym, ale przygląda się też detalowi. Biznesmen odpowiada na pytanie, czy pozyskanie franczyzy sieci SPAR byłoby dla niego interesujące.
Już 28 maja startuje pierwsza franczyzowa cukiernia Shell Café. Placówka mieści się ul. Markowskiej 22 w Warszawie, w lokalu, w którym działa Cukiernia Olsza. Nowy koncept franczyzowy w sektorze cukierniczym – będący wynikiem współpracy pomiędzy Shell Café a siecią Cukierni Olsza, ma łączyć wysoki globalny standard w sektorze kawy premium z wieloletnią tradycją.
Sieci handlowe Auchan Polska i Intermarché chcę stworzyć w Polsce długoterminowy sojusz zakupowy. Firmy podpisały właśnie list intencyjny, w którym sieci uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat. Intermarché i Auchan Polska złożyły 24 maja br. dwa wnioski do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.
Salling Group, czyli duński właściciel obecnej m.in. w Polsce sieci dyskontów Netto, został franczyzobiorcą Hugo Boss. W ramach współpracy z modowym gigantem, firma planuje otwarcie dwucyfrowej liczby sklepów Boss i Hugo w rodzimej Danii w ciągu pięciu lat. Co z Polską?
Biedronka ogłosiła przekroczenie tysiąca sklepów zasilanych zieloną energią oraz podpisanie umowy z EDP Energia Polska, na mocy której instalacje fotowoltaiczne zostaną zainstalowane w kolejnych dziewięciu centrach dystrybucyjnych sieci.
7. Pierwszy pop-up store Shein zrobił furorę w stolicy. 14 tys. odwiedzających w ciągu pięciu dni
Pierwszy w Polsce tymczasowy sklep marki Shein przyciągnął tłumy klientów. Przez 5 dni gościł ponad 14 tys. osób. Co najchętniej kupowali?
8. Duży Ben zapowiada dalsze inwestycje w e-commerce i q-commerce oraz rozszerzenie asortymentu
Według spółki Eurocash, Duży Ben, odegrał kluczową rolę w rozwoju inicjatyw w segmencie Projektów Grupy. Sieć przyczyniła się do wzrostu sprzedaży w tym segmencie o 21 proc. Na ten rok planowane jest dalsze wdrażanie nowych udogodnień dla klientów z wykorzystaniem nowych technologii.
9. Żabka uruchomiła już pięć sklepów Froo w Rumunii. W Bukareszcie promuje asortyment gastronomiczny
W Bukareszcie otwierają się nowe sklepy pod marką Froo, działa ich już pięć. Rumuńska wersja Żabki wystartowała od razu z pełnym asortymentem bistro, czyli takim, który do polskich sklepów dopiero jest wdrażany.
Firma E.Leclerc ogłosiła, że w ramach restrukturyzacji polskiego biznesu zamknie cztery hipermarkety w Kędzierzynie Koźlu, Malborku, Koninie i Poznaniu. Po ich zamknięciu liczba placówek zmniejszy się do 36. Firma zapowiada, że za decyzjami stoi nowa wizja rozwoju sieci na polskim rynku, którą operator wdraża już od ubiegłego roku.