12.08.2024 / 17:01
StoryEditor

Terapia niską ceną, czyli upuszczanie krwi Biedronce [FELIETON]

Biedronka wykrwawia się na wojnie promocyjno-cenowej z Lidlem (fot. daily_creativity/Shutterstock)

Obecna wojna cenowo-promocyjna między Biedronką i Lidlem przybiera coraz częściej bardzo osobisty charakter i coraz bardziej kuriozalne formy. To nie zmienia jednak faktu, że wojna toczy się o grube pieniądze, niekoniecznie te zaoszczędzone przez klienta, ale te, których nie będzie można wydać na rozwój. Lidl chce wykrwawić Biedronkę, Biedronka musi ocalić wizerunek najtańszej sieci, ale także znaleźć fundusze na dalszą ekspansję, również za granicą.

Co dzieje się z polskim konsumentem?

Dlaczego pomimo stabilnej sytuacji gospodarczej w kraju (z pozytywnymi perspektywami), widocznej poprawy nastrojów i niewiarygodnej o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.08.2024 / 10:30
StoryEditor
Polski przemysł drobiarski cieszy się z otwarcia rynku chińskiego, ale obawia się zalewu produktów z Ukrainy

Dariusz Goszczyński, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej, prezes przedstawił najnowsze dane dotyczące eksportu polskiego drobiu na kluczowe rynki międzynarodowe, w tym m.in. Chiny, Korea i Filipiny.

Dariusz Goszczyński, prezes KRD-IG podkreślił, że wg danych GUS produkcja mięsa drobiowego w Polsce w 2023 roku, w zakładach o zatrudnieniu 50 osób i więcej, wzrosła o ponad 5 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2024 / 14:16
StoryEditor
Dyskonty zwiększają udziały w rynku handlu żywnością. Co napędza Lidla i Biedronkę? [NOWE DANE CPS GfK ]
Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi, Consumer Panel Services GfK.

W zachowaniach zakupowych polskich gospodarstw domowych zauważalne jest ocieplenie. Co prawda, czas drożyzny i obaw o przyszłość jeszcze całkowicie nie minął, jednak analiza wielu zmiennych pokazuje, że "nadchodzi lepsze" – przekonuje Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Consumer Panel Services GfK.

– Poprawa jest widoczna między innymi w nastrojach konsumenckich, na podstawie których można już mówić o początkach powracającego optymizmu – mówi Michał Maksymiec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. sierpień 2024 17:01