22.05.2024 / 18:07
StoryEditor

Stokrotka zwiększa przychody dzięki nowym sklepom

Market Stokrotka (mat. prasowe)
Przychody Stokrotki w 2023 roku wyniosły niemal 7,9 mld zł i były o 21 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jednocześnie obniżył się zysk netto spółki będącej operatorem sklepów spożywczych. Z 24,3 mln zł zmalał on do 15,2 mln zł.

Pomimo wyższej sprzedaży o 21 proc. i wyższym o prawie 42 proc. zysku na działalności operacyjnej, Stokrotka wypracowała o wiele niższy zysk netto. Spółka tłumaczy wpływem na wynik kosztów finansowych, wynikających z zaciągniętych zobowiązań oraz wzrostu ich oprocentowania.

Ostatnie dwa lata zdecydowały o ponad połowie wzrostu

Ponad połowę wzrostu przychodów w 2023 roku Stokrotka zawdzięcza nowym sklepom i otwartym rok wcześniej, czyli w 2022 roku. Grupa tych sklepów odpowiada za niemal 56 proc. wzrostu. Wzrost sprzedaży sklepów mierzony wskaźnikiem LFL wyniósł 11,6 proc.

Na koniec 2023 roku Stokrotka miała 976 sklepów, w tym 414 supermarkety własne, 383 markety własne, 86 sklepów franczyzowych, 85 w formacie express i 8 w formacie optima. W ub. roku firma przejęła lub otworzyła 87 sklepów, w tym: 40 supermarketów, 29 marketów, 9 sklepów franczyzowych, 9 sklepów formatu express. Zamknięto 18 sklepów własnych oraz zakończono 9 umów franczyzowych.

Stokrotka skupiona na województwie lubelskim

Za prawie 30 proc. udziału w przychodach Stokrotki odpowiadają sklepy działające w województwie lubelskim. Sprzedaż w pozostałych województwach nie przekracza jednostkowo 13 proc. Marginalne znaczenie ma sprzedaż zagraniczna. W przychodach detalisty stanowiła ona jedynie 0,06 proc.

Na wydatki inwestycyjne spółka przeznaczyła w 2023 roku prawie 226 mln zł, a na ten rok przeznaczono kwotę 218,2 mln zł. Rozwój zamierza sfinansować częściowo ze środków własnych, częściowo ze środków zewnętrznych w ramach zarządzania płynnością w obrębie grupy lub od podmiotów niepowiązanych.

17.03.2025 / 15:34
StoryEditor
Coca-Cola idzie śladem Żabki i testuje nowe rozwiązanie technologiczne
W siedzibie operatora telekomunikacyjnego Yettel Węgry ruszył pierwszy sklep autonomiczny w tym kraju (fot. ESM)

Coca-Cola HBC Węgry i Kende Retail jako partnerzy otworzyli swój pierwszy mikrosklep bez kasjerów w siedzibie operatora telekomunikacyjnego Yettel Węgry. Plany z tym rozwiązaniem mają dosyć śmiałe.

Jak twierdzi zarząd firmy Kende Retail, dostawcy rozwiązań, jest to „pierwszy tego typu projekt na Węgrzech”. Sklep oferuje bezobsługowe i bezgotówkowe zakupy. System sztucznej ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.03.2025 / 15:04
StoryEditor
Właściciel Netto wzmacnia zespół kierowniczy i zatrudnia dwoje nowych dyrektorów
Heidi Wase Skovhus i Andreas Møballe (fot. Salling Group)

Salling Group, właściciel sieci Netto rozpoczyna realizację nowej strategii i zatrudnia w tym celu dwoje nowych menedżerów od komunikacji z konsumentem oraz przejęć.

- Wraz z rozpoczęciem realizacji naszej nowej strategii Aspire28, z radością informuję, że wzmacniamy nasze skupienie na kliencie i podnosimy nasze ambicje, dodając dwie nowe, s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. marzec 2025 17:35