26.06.2024 / 13:38
StoryEditor

Sieć Netto sfinalizowała wieloletnią operację modernizacji swoich sklepów do najnowszego konceptu 3.0

Netto zakończyło modenizację sklepów w Danii (fot. Netto)
Duńska sieć dyskontów Netto zakończyła trwającą od 2019 r. operację modernizacji placówek do najnowszego konceptu 3.0. W miniony piątek uruchomiono sklep w Rødby – ostatnią duńską placówkę sieci po konwersji. Obecnie detalista pracuje nad nowym konceptem, którego testy trwają m.in. w Polsce.

Sieć Netto – największy detalista spożywczy w Danii – od pięciu lat prowadzi konwersję wszystkich 547 duńskich sklepów do konceptu 3.0. Operacja przyspieszyła w minionym roku, gdy zmodernizowano 222 placówki. Jak relacjonuje tamtejszy portal ritzau.dk, ostatni dyskont w miejscowości Rødby podjął działalność w ubiegły piątek.

"Niesamowita podróż"

– To była niesamowita podróż, która pokazała, jak silną kulturę mamy w Netto i jak daleko posunęliśmy się, aby oferować klientom to, co najlepsze. Moi koledzy z Netto i reszty Grupy Salling dokonali wielkiego wysiłku, skrupulatnie przestrzegając dobrze zorganizowanego i ambitnego planu, który został właśnie zrealizowany – cieszył się przy okazji uroczystej inauguracji sklepu dyrektor Netto Danmrk, Braw Bakir.

W Polsce trwają testy konceptu Netto 4.0

Przypomnijmy, że – jak pierwsze informowały wiadomoscihandlowe.pl – sieć Netto wystartowała właśnie w Polsce z testami nowego konceptu swojej placówki. Jest nowy layout i zdecydowanie szersza oferta mrożonek, a także większa strefa produktów sezonowych.

Placówka testowana jest przy ul. Piaskowej w Grodzisku Mazowieckim. Testowane tam rozwiązania mają przede wszystkim zwiększyć komfort robienia zakupów. Zmienił się layout sklepu. Wprowadzono układ z dwiema długimi głównymi alejami i przecinającymi je poprzecznie alejkami kategorialnymi. Zrezygnowano też z wyodrębnienia oferty in-out na dedykowanych stołach – w formacie 4.0 asortyment regularny i in-outowy oferowany jest całościowo i wszystkie produkty można znaleźć w jednym miejscu.

Zwiększyła się również strefa produktów mrożonych oraz wyodrębniono strefę z produktami sezonowymi. Obecnie jest to oferta grillowa. Mocniej oznaczono także ofertę promocyjną – końcówki regałów z ofertą Hitów miesiąca, Asów Tygodnia, Strefa Inspiracji. Netto mocniej podkreśliło asortyment świeży, czyli owoce, warzywa, pieczywo oraz mięso w regale chłodniczym.

11.04.2025 / 17:37
StoryEditor
Marki własne do likwidacji? KZSM wskazuje na Lidla, Aldi, Netto i Biedronkę
KZSM domaga się rozwiązania coraz większej sprzedaży marek własnych sieci handlowych (fot. Canva + KZSM)

Mark własne sieci handlowych niszczą polskiego mleczarstwo – uważa szef KZSM. Dlatego chce zmiany prawa tak, aby ograniczyć, a nawet zlikwidować private labels. Jak miałby brzmieć nowy przepis? Na ile marki własne wpływają na handel?

W artykule przeczytasz o: 

  • Czy marki własne sieci handlowych pogarszają sytuację polskiego mleczarstwa?
  • Prezes KZSM uważa, że sieci handlowe posuwają się do kopiowania marek renomowanych
  • W polskim prawie ograniczenia udziału marek własnych istnieje, ale nie działa 
  • Jaki jest udział marek własnych w segmencie FMCG?
  • Pisarek: należy skutecznie podjąć temat likwidacji marek własnych
  • Jak minister Siekierski odniósł się do apelu spółdzielni mleczarskich?

Czy marki własne sieci handlowych pogarszają sytuację polskiego mleczarstwa?

 – Polskie mleczarstwo znalazło się obecnie w trudnej sytuacji rynkowej. Niewątpliwe jednym z czynników wpływających na tę sytuację jest nierozwiązany od wielu lat problem związany z markami własnymi sieci handlowych – to początek pisma jakie Arkadiusz Pisarek, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich wysłał do Ryszarda Bobera, przewodniczącego senackiej komisji rolnictwa. Pismo trafiło także do Lucjana Zwolaka, wiceprezesa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, który po części odpowiada z rynek rolny.

W dalszej części listu szef KZSM prosi o pilne unormowania kwestii marek własnych w handlu produktami polskich producentów rolno-spożywczych w sieciach handlowych.

– Należy podjąć temat likwidacji marek własnych lub skutecznego ich ograniczenia do 20% – postuluje Arkadiusz Pisarek.

Prezes KZSM uważa, że sieci handlowe posuwają się do kopiowania marek renomowanych

Dlaczego marki własne sieci handlowych mają być zagrożeniem dla marek tworzonych przez producentów? Arkadiusz Pisarek tak to argumentuje:

– Koncentracja handlu, sugerowanie konsumentom różnicy pomiędzy produktami wyłącznie na poziomie ceny, a nawet podrabianie lub kopiowanie produktów markowych wpływa negatywnie na wyniki osiągane przez przetwórców, przez co nie mogą oni za dostarczony surowiec zaproponować ceny adekwatnej do poniesionych kosztów – tłumaczy szef Związku.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 11:41
StoryEditor
Krzysztof Pawiński, Maspex nt. działań D. Trumpa: Transakcyjność jest dla mnie rzeczą naturalną, ale... [RETAIL TRENDS 2025]

Donald Trump i jego poczynania deregulacyjne i konfrontacyjne w kontekście handlu, także międzynarodowego, budzą całkowicie racjonalne obawy i pytania. W trakcie debaty z kongresu Retail Trends 2025 ze sceny padło kilka mocnych ocen nowego-starego prezydenta USA i jego działań, a także ich efektów na polski biznes.

Podczas debaty ‘Koniec prostych wzrostów! Nowa normalność w handlu FMCG — scenariusze i wyzwania‘ redaktor naczelny Wiadomości Handlowych, Łukasz Stępniak, zadał jed...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 06:28