30.10.2023 / 11:02
StoryEditor

Rynek marek własnych w branży FMCG w Polsce jest warty prawie 50 mld zł! Znaczenie private label będzie rosło

Marki własne sukcesywnie odbierają udziały rynkowe markom producenckim/zdjęcie ilustracyjne (fot. mat. prasowe)
Już 48 mld zł warty jest rynek marek własnych w polskiej branży FMCG, wynika z nowego raportu GfK. Firma badawcza spodziewa się, że w 2025 r. tego typu wyroby odpowiadać będą już za jedną czwartą wydatków polskich gospodarstw domowych na produkty szybkozbywalne. Kto na tym zyska, a kto straci?

Marki prywatne (private labels) na przestrzeni ostatniej dekady znacząco umocniły swoją pozycję na polskim rynku FMCG i ewoluowały w marki własne (private brands). Jak wylic...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.01.2025 / 13:08
StoryEditor
Historia Biedronki. Jak Mariusz Świtalski wraz z Portugalczykami zmienił handlowy obraz Polski
Sieć Biedronka ma już 30 lat. W tym czasie przeszła gruntowną przemianę (fot. mat.pras., Shutterstock)

Pierwszy sklep Biedronki ruszył 1 lutego 1995 r. w Śremie. Od tego czasu mija właśnie 30 lat. Przyglądamy się największemu dyskonterowi w naszym kraju - jego historii i najważniejszym wydarzeniom.

Rok 1994, budynek Elektromisu przy ul. Wołczyńskiej 18 w Poznaniu. To tu Mariusz Świtalski, twórca takich marek jak Elektromis, Eurocash, a później Żabka czy Małpka Express...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.01.2025 / 10:41
StoryEditor
Kaufland podnosi pensje kasjerom. Ile zarobią pracownicy niemieckiej sieci?
Pracownica sieci Kaufland (fot. Kaufland)

Od nowego roku pracownicy sklepów sieci Kaufland będą zarabiać od 5,1 do 6 tys. zł brutto wraz z dodatkiem motywacyjnym. Na podwyżki sieć wyda ponad 110 mln zł.

- W Kauflandzie zawsze stawiamy na stabilność i długoterminowe wsparcie dla naszych pracowników. Nieustannie dążymy do zapewnienia im konkurencyjnych warunków zatrudnienia, poni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. styczeń 2025 03:19