15.07.2024 / 18:14
StoryEditor

RTV Euro AGD w kryzysie w branży elektroniki upatruje szansy na umocnienie się na rynku

Sklep RTV Euro AGD (Shutterstock)

Spadek przychodów o prawie 7 proc. i trzykrotnie zysk niższy – tak można podsumować wyniki finansowe operatora sieci sklepów RTV Euro AGD za 2023 rok. Detalista zwiększa udział w rynku, ale wyraźnie odczuwa też spadek popytu w branży elektronicznej. Jego przychody zmalały do 10,6 mld zł przy niemal takiej samej liczbie sklepów rdr.

Sieć elektromarketów RTV Euro AGD otworzyła w ub. roku 10 sklepów, ale powiększyła się jedynie o trzy placówki. Powodem takiego rachunku jest zamknięcie 7 marketów. Jak czytamy w sprawozdaniu z działalności spółki Euro-Net, zdecydowała się ona na zamknięcie kilku sklepów „na podstawie oceny potencjału i prognozowanych wyników finansowych”. Firma zamknęła placówki w Zambrowie, Pile, Gdyni, Rybniku, Chorzowie, Koninie i w Warszawie.

Sprzedawca elektroniki i AGD odczuwa spadek popytu

Nowe sklepy zostały otwarte w Zambrowie, Knurowie, Olkuszu, Łowiczu, Piotrkowie Trybunalskim, Ostródzie, Koninie, Legnicy, Lubinie i w Grodzisku Mazowieckim. Ostatecznie w 2023 roku liczba sklepów sieci RTV Euro AGD zwiększyła się z 327 do 330 salonów.

Pomimo nieznacznie wyższej liczbie sklepów, liczba etatów spadła o ponad 300. Średnioroczne zatrudnienie w 2022 roku wyniosło 7 159 etatów, natomiast rok później były to 6 852 etaty. O 129 zmniejszyła się liczba etatów na stanowiskach robotniczych i o 178 na stanowiskach nierobotniczych. Przy tym suma wydatków na wynagrodzenia zwiększyła się o 0,34 proc.

Przychody właściciela sieci sklepów RTV Euro AGD i internetowych euro.com.pl oraz oleole.pl zmniejszyły się z 11,37 mld zł w 2022 roku do 10,59 mld zł w 2023 roku. Spółka mocno odczuła spadek popytu, co odbiło się na jej wyniku finansowym. Zysk spadł ze 180,9 mln zł w 2022 roku do 57,8 mln zł w ub. roku.

RTV Euro AGD traci mniej niż rynek

Zarząd spółki wyniki za 2023 rok ocenia dobrze na tle sytuacji na rynku elektroniki użytkowej w ostatnim roku. "Rynek elektroniki użytkowej spadł w Polsce w ubiegłym roku dwucyfrowo, sprzedaż spółki zmniejszyła się o 6,8 proc. co oznacza, że spółka po raz kolejny w 2023 roku zwiększyła swoje udziały w rynku i umocniła swoją pozycję jako jego lider i skoncentrowany specjalista na rynku sprzedaży detalicznej elektroniki w Polsce" – podano w raporcie.

Operator RTV Euro AGD zwraca uwagę, że podstawą porównania jest wysoka baza wynikająca z silnych wzrostów w poprzednich latach. Spadkowy w 2023 roku rynek elektroniki, wysokie stopy procentowe oraz inflacja i związany z tym wzrost kosztów wpłynęły na niższy wynik finansowy spółki w 2023 roku.

Pomimo tego, spółka podjęła szereg działań korygujących w zakresie kosztów i przychodów, które – w ocenie jej właścicieli - przełożą się na lepsze wyniki finansowe w bieżącym roku 2024 i latach następnych.

W sprawozdaniu poinformowano, że "kierownictwo jednostki potraktowało w 2023 roku i traktuje nadal obecną sytuację jako szansę i przyjmuje strategię szybkiego dalszego umacniania się na rynku, jako jego lider - co zostało zrealizowane z sukcesem w 2023 roku, ściśle skoncentrowany na sprzedaży detalicznej sprzętu elektronicznego - nierozszerzający oferty poprzez dodawanie nowych kategorii asortymentowych spoza branży elektroniki użytkowej, ale w oparciu o wypracowane w ostatnich kilku latach bardzo silne przewagi konkurencyjne na tym rynku w ramach przyjętej długofalowej strategii budowania rozproszonej przewagi konkurencyjnej i pełnego łańcucha wartości".

11.12.2024 / 16:26
StoryEditor
Zakończyła się budowa centrum dystrybucyjnego Frigo Logistics w okolicach Warszawy. Liczy aż sześć budynków
Nowe centrum dystrybucyjne Frigo Logistics w Nowym Dworze Mazowieckim (fot. mat.pras.)

Prace nad nowym kompleksem magazynowym Frigo Logistics, operatorem logistycznym dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, wkroczyły w ostateczną fazę. Obiekt w Nowym Dworze Mazowieckim otrzymał już wszystkie pozwolenia na prowadzenie działalności.

Budowa centrum dystrybucyjnego została zakończona. Na fundamentowej płycie ze 190 ton stali oraz z 2 tys. metrów sześciennych betonu powstał kompleks składający się z sześciu bu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2024 / 22:21
StoryEditor
Największy youtuber na świecie wykupił cały towar z supermarketu. Zgadnijcie co z nim zrobił?
Gwiazdor Youtube amerykanin James Donaldson, znany jako MrBeast wykupił cały towar z supermarketu sieci EDEKA

MrBeast, jeden z najbardziej znanych youtuberów na świecie, którego kanał śledzi ponad 300 milionów subskrybentów. Jego filmy regularnie osiągają ponad 100 milionów wyświetleń. Internetowy celebryta postanowił w ramach nowego projektu dla kanału YouTube mrbeast2 wykupić cały towar z supermarketu. Tylko po co?

Gwiazdor Youtube amerykanin James Donaldson, znany jako MrBeast uznawany jest za "największego YouTubera na świecie", tak przynajmniej informuje niemiecka sieć supermarketów EDE...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. grudzień 2024 18:55