27.05.2024 / 09:07
StoryEditor

Rosjanie uderzyli w sklep w Charkowie, w którym przebywało 200 klientów. Jest dużo ofiar śmiertelnych, ogłoszono żałobę

Hipermarket EpicentrK w Charkowie chwilę po ataku (fot. za: Twitter)
Co najmniej 16 osób zginęło, a 43 zostały ranne w wyniku zbombardowania przez Rosję w sobotę hipermarketu budowlanego w Charkowie na wschodzie Ukrainy. Mer miasta Ihor Terechow ogłosił, że poniedziałek 27 maja będzie z tego powodu dniem żałoby.

Hipermarket, na który rosyjski agresor zrzucił dwie bomby kierowane, był sklepem sieci EpicentrK. Jak podał prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski, w placówce w chwili ataku mogło znajdować się nawet ponad 200 osób.

Doniesienia o 16 osobach martwych pochodzą z poniedziałku, z godzin porannych. Wcześniej informowano o mniejszej liczbie ofiar. Wiadomo również, że wśród rannych są dzieci.

Politycy potępiają atak

"Rosja zadała kolejny brutalny cios naszemu miastu Charkowowi - hipermarketowi budowlanemu - w sobotę w środku dnia. Tylko szaleńcy tacy jak Putin są w stanie zabijać i terroryzować ludzi w tak nikczemny sposób - powiedział Zełenski.

Przewodniczący Rady Europejskiej Charles Michel potępił rosyjski atak, nazywają go "potwornym". Do sprawy odniósł się również szef unijnej dyplomacji Josep Borrell. "Z całą stanowczością potępiam ohydne ataki Rosji na Charków, w tym na zatłoczone centrum handlowe, w wyniku których zabijano i raniono ludność cywilną. Wszyscy sprawcy tych i innych rosyjskich zbrodni wojennych zostaną pociągnięci do odpowiedzialności" - napisał Borrell.

"Te systematyczne rosyjskie zbrodnie przeciwko ludności cywilnej i infrastrukturze cywilnej ponownie podkreślają potrzebę pilnego zwiększenia przez Europę wsparcia dla ukraińskiej obrony powietrznej: ratuje ona życie i chroni ukraińskie miasta" - dodał Josep Borrell.

Rosjanie twierdzą, że atak rakietowy zniszczył "magazyn wojskowy i stanowisko dowodzenia", mające rzekomo znajdować się w miejscu, w którym działał hipermarket EpicentrK.

Żałoba w Charkowie

25 maja, w dniu żałoby w Charkowie, flagi ukraińskie - z czarną wstążką - będą opuszczone do połowy masztu. W sklepach oraz placówkach usługowych obowiązywać będzie zakaz puszczania muzyki rozrywkowej.

17.02.2025 / 15:07
StoryEditor
Polacy kupują ubrania ze względu na cenę, jakość i trwałość. Ekologia mało kogo obchodzi
Czym kierują się Polacy kupujący odzież? (Envato Elements)

Cena, jakość i trwałość ubrań – to główne czynniki zakupowe, którymi kierują się Polacy. Zaskakująco niski wpływ na zakupy mają kwestie ekologiczne. Najlepiej rozpoznawane i najchętniej wybierane marki przez polskich konsumentów to z kolei m.in. Sinsay, H&M, 4F czy Reserved. To wyniki najnowszego raportu Kondo&Partners Consulting. Pokazuje on, że polskie marki muszą stawiać na innowacyjność i szybko reagować na globalne trendy, by móc skutecznie konkurować z zagraniczną konkurencją.

Firma Kondo&Partners Consulting w lutym opublikowała raport Fashion&Brands: Polska Perspektywa, bazujący na badaniu przeprowadzonym na 1000 polskich konsumentów, którego celem b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.02.2025 / 14:21
StoryEditor
Adam Manikowski, Żabka Polska: Gramy w innej lidze niż dyskonty, a na rynku convenience gramy sami ze sobą
Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska (fot. Maciej Nowaczyk)

- W Polsce jesteśmy w wyjątkowej sytuacji. Żabka nie ma bezpośredniej konkurencji, a bariery wejścia, m.in. z powodu konieczności budowy sieci logistycznej, całego łańcucha dostaw, są dość wysokie. Ewentualne pojawienie się jakiegoś konkurenta convenience na naszym rynku byłoby bardzo trudne - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka i zarazem dyrektor zarządzający spółki Żabka Polska.

Uwaga! Poniżej publikujemy fragment obszernego wywiadu, jaki redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl przeprowadziła z Adamem Manikowskim. Pełny wywiad, dostępny wyłącznie dla nas...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 20:17