29.11.2024 / 12:10
StoryEditor

Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan: W kolejnych latach w handlu spożywczym nie będzie łatwo [WYWIAD]

Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan (fot. mat. prasowe)

- Nadszedł czas na rzetelną dyskusję o tym, jak powinien wyglądać rynek handlu detalicznego w Polsce - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan. Z szefem franczyzowej sieci rozmawialiśmy o wyzwaniach, z jakimi mierzy się dziś branża handlowa, rosnących kosztach prowadzenia biznesu, kondycji konsumenta, rywalizacji z dyskontami, a także o planach dalszego rozwoju sieci sklepów Lewiatan.

Chcesz dowiedzieć się, jaka przyszłość czeka branżę handlową w Polsce? Już teraz zarejestruj się na organizowany przez nasze wydawnictwo kongres Retail Trends 2025, kt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.03.2025 / 09:00
StoryEditor
Top 10 tygodnia: wzrost sprzedaży detalicznej, Tak-Tu, najtańsza sieć handlowa, spadek popularności dyskontów, sprzedaż właściciela Pyszne.pl
Najważniejsze wydarzenia w branży handlowej (fot. Shutterstock, materiały prasowe, wiadomoscihandlowe.pl)

Mijający tydzień przyniósł wiadomości o wzroście sprzedaży detalicznej. Z danych YouGov dowiedzieliśmy się również czy siecią handlową, która wygrywa wojnę cenową jest Biedronka, Lidl, czy Dino. Z kolei z danych koszyka ASM SFA poznaliśmy najtańszego detalistę w Polsce. A Proxi.cloud podało informacje, który kanał sprzedażowy cieszy się największą popularnością. Prześledziliśmy również powiązania nowej sieci hard dyskontów Tak-Tu, która pojawiła się w kraju oraz z powodu rocznicy wybuchu pełnoskalowego konfliktu w Ukrainie porozmawialiśmy z Maciejem Hermanem, dyrektore zarządzającym firmy Wedel.

1. "Ale urwał!" Styczniowa sprzedaż detaliczna powyżej oczekiwań. Które kategorie zanotowały wzrosty?

Styczniowe dane GUS zaskoczyły ekonomistów. Sprzedaż detaliczna w c...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.03.2025 / 09:16
StoryEditor
W minionym roku polscy konsumenci coraz chętniej odwiedzali sklepy convenience i hipermarkety. Dyskonty i supermarkety nieznacznie tracą
Rośnie ruch w sklepach convenience i hipermarketach (fot. Shutterstock)

W ub.r. odnotowano wzrosty rdr. ruchu i liczby unikalnych klientów w sklepach convenience – o 14,2 proc. i 2,6 proc., a także w hipermarketach – o 7,1 proc. i 2 proc. Z kolei spadki rdr. były w supermarketach – o 5,6 proc. i 2,9 proc., jak również w dyskontach – o 1,8 proc. i 1,9 proc. Do tego sieci convenience utrzymały największy udział w łącznej liczbie wizyt w badanych obiektach – 41,6 proc. w 2024 r. i 40,6 proc. w 2023 r. Najmniejszy miały w ww. latach hipermarkety – odpowiednio 6,3 proc. i 5,9 proc. Tylko w tych dwóch formatach rdr. wzrosła częstotliwość robienia zakupów. Nie doszło do zmian w dyskontach, a w supermarketach nastąpił spadek rdr. To część wniosków z całorocznej analizy zachowań ponad 1,4 mln konsumentów w ponad 38 tys. placówek.

Jak wykazał raport firmy technologicznej Proxi.cloud dotyczący sklepów spożywczych, w 2024 roku ruch wzrósł rdr. w dwóch formatach, tj. w sieciach convenience i hipermarketach –...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. marzec 2025 19:11