23.04.2024 / 08:39
StoryEditor

Rabat Detal ma już 3 tys. sklepów. Franczyzowa sieć podwoiła stan posiadania w pół dekady

Na zdj. sklep sieci Rabat Detal (fot. mat. prasowe)
Rozwijana przez Grupę Kapitałową Specjał sieć sklepów Rabat Detal może się pochwalić osiągnięciem kolejnego kamienia milowego. Sieć uruchomiła placówkę numer 3000, działającą w miejscowości Godzikowice w województwie dolnośląskim.

Rabat Detal to polska sieć handlowa powstała w 1996 roku w Katowicach. W 2018 większościowy pakiet udziałów w firmie kupiła Grupa Kapitałowa Specjał, będąca również operatorem sieci franczyzowych Nasz Sklep oraz Livio.

Szybki przyrost liczby sklepów

Gdy Specjał inwestował w Rabat Detal, sieć skupiała 1,3 tys. sklepów. Od tamtej pory Rabat Detal rozrósł się o 1,7 tys. placówek handlowych.

- To prawda, że dynamika naszego rozwoju jest imponująca. Patrząc na wyniki naszej ekspansji, notujemy ponad 18-proc. wzrost ilości sklepów rok do roku, co jest niewątpliwie ewenementem w skali całego kraju. Cieszy mnie to tym bardziej, że aż od początku lat 90-tych, chyba niemożliwym byłoby wskazać przedział pięciu innych lat trudniejszych do prowadzenia biznesu - deklaruje Tomasz Wilkoń, pierwszy wiceprezes Rabat Detal.

I dodaje: - Lata 2019-2024 z pewnością na stałe zapiszą się w naszej historii jako niezwykle wymagające. Doskonale pamiętamy przecież sytuację związaną z pandemią, rosnące ceny energii czy niedawny czas szalejącej inflacji, po części związany z wojną na Ukrainie. Wszystko to sprawiło, że nastały czasy, w których prowadzenie biznesu jest na tyle trudne, że wielu przedsiębiorców się poddaje. Nam jednak udaje się temu przeciwstawiać. Mało tego: w momencie, kiedy mówi się, że w Polsce zamyka się przeszło 10 tys. sklepów rocznie, my ciągle rośniemy.

Rabat Detal stworzył Rady Franczyzowe

Rabat Detal chwali się, że w ostatnich miesiącach mocno skupił się na poszerzanie współpracy z franczyzobiorcami. Powołał chociażby Rady Franczyzowe, które pozwalają na lepszą wymianę zdań na linii właściciel sklepów-operator sieci.

- W Rabat Detal stale pracujemy nad rozwiązaniami, które mają przede wszystkim usprawnić pracę naszych Koordynatorów oraz przynieść korzyści właścicielom sklepów. Ilość projektów cyfrowych jest naprawdę duża. Koncentrujemy się na stworzeniu pełnych integracji systemów centralnych z systemami w sklepach całej sieci. W niedalekiej przyszłości chcemy także dać naszym franczyzobiorcom dostęp do narzędzi, które w bardzo łatwy sposób wskażą m.in. zgodność ekspozycji z przyjętymi wytycznymi, porównają ceny na półkach ze sklepami w regionie czy wspomogą realizację zadań tworzonych we współpracy z producentami – zapowiada Rafał Batorowicz, dyrektor ds. marketingu i innowacji cyfrowych w GK Specjał.

Batorowicz dodaje, iż sieć zachęca swoich franczyzobiorców do zakładania fanpage‘y dla ich sklepów. - (...) Tworzymy na bieżąco atrakcyjne materiały promocyjne oraz prowadzimy przemyślane kampanie, w efekcie czego odnotowujemy stuprocentowy wzrost ilości obserwujących na naszych głównych kanałach w perspektywie ostatnich kilku miesięcy, a nasze zasięgi reklamowe możemy już liczyć w milionach - wymienia przedstawiciel sieci Rabat Detal.

10.04.2025 / 19:17
StoryEditor
Lisek.app przeszedł rewolucję. AI podpowie klientom co i kiedy kupić
Lisek.app przeszedł rewolucję. AI podpowie klientom co i kiedy kupić (fot. Lisek.app)

Duże zmiany zaszły w Lisek.app. Aplikacja zyskała nowe sekcje i kategorie. A rekomendacje AI mają podpowiadać nie tylko jaki produkty kupić, ale też w jaki dzień i o której godzinie.

O czym przeczytasz w artykule?

  • Michał Krowiński: Lisek.app czekają duże zmiany
  • Wiele zmian w Lisek.app, w tym nowe kategorie
  • AI przedstawi użytkownikom spersonalizowaną ofertę zakupów
  • Użytkownicy Lisek.app coraz częściej dokonują w aplikacji codziennych zakupów

Michał Krowiński: Lisek.app czekają duże zmiany

– Nasze plany są ambitne. Zamierzamy mocno skupić się na pracy nad asortymentem, w tym rozszerzaniem go. Oprócz tego wiele uwagi poświęcimy ulepszaniu technologii oraz poprawie doświadczenia zakupowego klienta w aplikacji – mówił w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Michał Krowiński, współzałożyciel Lisek.app już na początku tego roku.

Więcej na ten temat w artykule: Michał Krowiński, współzałożyciel Lisek.App: W tym roku w Lisku wydarzy się rewolucja

Wiele zmian w Lisek.app, w tym nowe kategorie

Strat-up dość szybko zaczął realizować te zapowiedzi.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.04.2025 / 14:28
StoryEditor
Szymon Turnau, Auchan Polska, na RT25: Barierą rozwoju e-grocery jest relatywnie bardzo mały udział w rynku
Szymon Turnau, Dyrektor Digital & e-commerce, Auchan Polska

Stawiamy na strategie omnichannel. Platformy szybkich dostaw otwierają rynek na nowych klientów. Barierą rozwoju jest bardzo mały udział kanału online w ogólnej sprzedaży – mówił Szymon Turnau, Dyrektor Digital & e-commerce, Auchan Polska, podczas kongresu Retail Trends 2025.

– Baza naszych klientów w kanale e-grocery jest zbliżona do bazy klientów stacjonarnych – stawiamy na strategię omnichannel, dlatego dążymy do tego, by konsumenci robili zakupy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 09:20