29.02.2024 / 08:29
StoryEditor

Prognozy i strategie dla rynku FMCG na 2024 rok. Pobierz specjalne wydanie "Wiadomości Handlowych"

Co przyniesie 2024 r. branży handlowej i sektorowi FMCG w Polsce? Jakie trendy będą dominować? Sprawdź koniecznie, co mają na ten temat do powiedzenia czołowi przedstawiciele świata handlu oraz analitycy rynkowi.

Pod koniec listopada 2023 r., w magazynie „Wiadomości Handlowe” opublikowaliśmy sondę, którą przeprowadziliśmy jesienią wśród menedżerów największych firm z sektora FMCG, a także analityków i firm z obszaru usług i technologii dla sektora dystrybucyjnego. Zapytaliśmy nie tylko o plany, lecz przede wszystkim o scenariusze na kolejny rok oraz wyzwania i szanse, jakie z nim wiążą. Niestety nie byliśmy w stanie zmieścić tam ponad 50 często bardzo obszernych komentarzy i wywiadów, a te które wybraliśmy musieliśmy mocno okroić. Dlatego postanowiliśmy wydać specjalny raport „Prognozy i strategie dla rynku FMCG na 2024 rok”, w którym oddaliśmy głos naszym rozmówcom i komentatorom, publikując ich wypowiedzi w całości.

Głosy niemal wszystkich ekspertów łączą trzy kwestie. Po pierwsze, firmy wiedzą, że mają przed sobą trudny, pełen wyzwań rok, że nie wolno im tracić czujności, a także wstrzymywać dostosowywania i transformacji modeli biznesowych, które wymusiła sytuacja z ostatnich kilkunastu miesięcy. Po drugie, przyszły rok to nie tylko wyzwania, lecz nadzieja związana z powrotem koniunktury gospodarczej i odbudowywaniem siły nabywczej konsumentów. Tutaj wszyscy uczestnicy naszej sondy są jednak bardzo ostrożni. Trzeci temat to nowy rząd, wraz z którym przyszła wiara w poprawę klimatu politycznego, ale także ściślejszą współpracę między administracją a organizacjami biznesowymi, przede wszystkim zaś oczekiwanie zatrzymania biegunki legislacyjnej, uporządkowania i uproszczenia rozmaitych kwestii regulujących działalność gospodarczą.

Każdy z menedżerów dodaje do tej układanki swoje indywidualne uwagi i spostrzeżenia, swoją perspektywę, co buduje szerszy obraz rynku oraz gospodarki, czyniąc ten projekt jeszcze ciekawszym.

Czytelnicy będą mogli dowiedzieć się z tej publikacji jak wybrane firmy zamierzają poradzić sobie z nadchodzącymi wyzwaniami. Przede wszystkim pozwoli im ona znaleźć rozwiązania, które pomogą ich własnym biznesom przejść przez najbliższe miesiące, ciągle nieprzewidywalne ze względu na sytuację polityczno-społeczno-gospodarczą nie tylko w kraju, ale i na świecie. 

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby pobrać specjalny raport „Prognozy i strategie dla rynku FMCG na 2024 rok”

19.07.2024 / 13:11
StoryEditor
Lagardere Travel Retail poprawiło sprzedaż dzięki ożywieniu turystyki i sytuacji w Polsce
Sklep Relay w nowym koncepcie (fot. Lagardere Travel Retail)
Lagardere Travel Retail zwiększyło przychody w 2023 roku m.in. dzięki większemu ruchowi turystycznemu i dobrym wynikom w Polsce i we Włoszech.

Przychody spółki Lagardère SA, która przez Lagardère Travel Retail prowadzi sieć sklepów na lotniskach i dworcach, wyniosły 8,08 mld euro, co oznacza wykazany wzrost o 16,6 proc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.07.2024 / 11:43
StoryEditor
Polacy są sprytniejsi od sieci handlowych i producentów? Tani sklep nie musi oznaczać dla klienta sklepu, który sprzedaje towar w „korzystnej cenie”
Popularność smart shoppingu w Polsce od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie (fot. Shutterstock)
Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73 proc. kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach konkurencyjnych sieci oraz aktywnie szukają promocji.

Smart shopping to podejście, którego idea opiera się na byciu „sprytniejszym” od sprzedawcy i producenta. Tzw. sprytni nabywcy regularnie dokonują racjonalnych decyzji, biorąc p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 10:15