Pod koniec listopada 2023 r., w magazynie „Wiadomości Handlowe” opublikowaliśmy sondę, którą przeprowadziliśmy jesienią wśród menedżerów największych firm z sektora FMCG, a także analityków i firm z obszaru usług i technologii dla sektora dystrybucyjnego. Zapytaliśmy nie tylko o plany, lecz przede wszystkim o scenariusze na kolejny rok oraz wyzwania i szanse, jakie z nim wiążą. Niestety nie byliśmy w stanie zmieścić tam ponad 50 często bardzo obszernych komentarzy i wywiadów, a te które wybraliśmy musieliśmy mocno okroić. Dlatego postanowiliśmy wydać specjalny raport „Prognozy i strategie dla rynku FMCG na 2024 rok”, w którym oddaliśmy głos naszym rozmówcom i komentatorom, publikując ich wypowiedzi w całości.
Głosy niemal wszystkich ekspertów łączą trzy kwestie. Po pierwsze, firmy wiedzą, że mają przed sobą trudny, pełen wyzwań rok, że nie wolno im tracić czujności, a także wstrzymywać dostosowywania i transformacji modeli biznesowych, które wymusiła sytuacja z ostatnich kilkunastu miesięcy. Po drugie, przyszły rok to nie tylko wyzwania, lecz nadzieja związana z powrotem koniunktury gospodarczej i odbudowywaniem siły nabywczej konsumentów. Tutaj wszyscy uczestnicy naszej sondy są jednak bardzo ostrożni. Trzeci temat to nowy rząd, wraz z którym przyszła wiara w poprawę klimatu politycznego, ale także ściślejszą współpracę między administracją a organizacjami biznesowymi, przede wszystkim zaś oczekiwanie zatrzymania biegunki legislacyjnej, uporządkowania i uproszczenia rozmaitych kwestii regulujących działalność gospodarczą.
Każdy z menedżerów dodaje do tej układanki swoje indywidualne uwagi i spostrzeżenia, swoją perspektywę, co buduje szerszy obraz rynku oraz gospodarki, czyniąc ten projekt jeszcze ciekawszym.
Czytelnicy będą mogli dowiedzieć się z tej publikacji jak wybrane firmy zamierzają poradzić sobie z nadchodzącymi wyzwaniami. Przede wszystkim pozwoli im ona znaleźć rozwiązania, które pomogą ich własnym biznesom przejść przez najbliższe miesiące, ciągle nieprzewidywalne ze względu na sytuację polityczno-społeczno-gospodarczą nie tylko w kraju, ale i na świecie.
Zachęcamy do lektury!
Kliknij tutaj, aby pobrać specjalny raport „Prognozy i strategie dla rynku FMCG na 2024 rok”