14.05.2024 / 10:18
StoryEditor

Prognozy dla handlu, bezpieczeństwo, strategie cenowe, marki własne, rynek pracy, konsument i technologie – to kluczowe tematy nadchodzącego kongresu Retail Trends 2024

Jeszcze kilka miesięcy temu detaliści, hurtownicy i producenci narzekali na wysoką inflację, dzisiaj zaczynają za nią tęsknić. Ceny surowców stabilizują się a w niektórych kategoriach nawet spadają, ale koszty prowadzenia biznesu systematyczne i szybko rosną. Przed branżą detaliczną trudny rok i jedno z największych wyzwań w historii – jak zwiększać sprzedaż wolumenową i wartościową bez podnoszenia cen, w sytuacji, gdy konsumenci ciągle boją się kupować. Na to pytanie, a także wiele innych będziemy się starali odpowiedzieć wspólnie z gośćmi kongresu.

WAŻNE INFORMACJE:

W trakcie sesji otwierającej Retail Trends 2024 eksperci z agencji NielsenIQ zaprezentują prognozy dla sektora FMCG na kolejne miesiące. Pokażą też konsekwencje jakie dla poszczególnych formatów ma wojna cenowo-promocyjna oraz jak wpływa ona na konsumentów i ich zachowania

Jak więcej zarabiać w FMCG?

Podczas debaty „Obudzić konsumentów! Retail poprawia modele biznesowe i szuka nowych źródeł przychodów” zapytamy największych graczy detalicznych w Polsce o to jak dostosowali modele biznesowe do aktualnej, trudnej sytuacji oraz jak będą udoskonalali strategie cenowe, asortymentowe i cyfrowe. Sprawdzimy jak retailerzy chcą zwiększać sprzedaż i redukować koszty. Zapytamy ich również o prognozy na najbliższe miesiące oraz o to jak w tym czasie – ich zdaniem – zmienią się zachowania konsumentów. Wspólnie z uczestnikami dyskusji zastanowimy się także, gdzie handel detaliczny może szukać nowych możliwości zarabiania. Porozmawiamy także o bezpieczeństwie biznesu w bardzo nieprzewidywalnej i niestabilnej rzeczywistości.

Z kolejnych prezentacji uczestnicy kongresu dowiedzą się m.in., jak zmienić kryzys w wielką szansę, a dokładnie jak rozwijać strategię dla produktów marki własnej. A także jakie strategie cenowe będą najbardziej efektywne w dobie ostrej wojny cenowej między największymi graczami na rynku FMCG. Jak znaleźć swoje miejsce i wygrać tę wojnę dla siebie? Te dwa niezwykle ciekawe tematy rozwiną w trakcie wystąpień przedstawiciele firm Mintel oraz Simon-Kucher & Partners.

Wiedza o konsumencie i dane budują przewagi

W debacie pt. „Przyciągnąć i zatrzymać klientów – skuteczne strategie. Wykorzystanie technologii, danych, AI w sektorze retail” pociągniemy temat konsumenta, który wychodząc z kryzysu kosztowego jest nieufny i nastawiony na oszczędzanie. Zastanowimy się w jaki sposób wykorzystać dostępne narzędzia i technologie, aby zachęcić klientów do odwiedzania sklepów, jak ich zaangażować i sprawić, aby chcieli kupować więcej. Pochylimy się nad tym w jaki sposób detaliści korzystają z danych i czy potrafią skutecznie wykorzystać formaty handlowe, w ramach, których działają. Ustalimy w jaki sposób sieci handlowe pracują nad produktywnością i efektywnością. Ocenimy czy wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w sektorze retail daje duży potencjał do zmian i czy nadszedł właściwy moment, aby z tej technologii skorzystać.

Tegoroczna edycja kongresu Retail Trends, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”) odbędzie się 18 czerwca w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.

WAŻNE INFORMACJE:

 

 

14.12.2024 / 08:00
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: Biedronka, InPost, Lidl, Żabka, wolna Wigilia, Isei, system kaucyjny, Dawtona
TOP 10

Mijający tydzień w handlu to m.in. informacja o planach inwestycyjnych Lidla. Żabka zaczęła sprzedawać ubezpieczenia, a prezydent Duda zastanawia się, co zrobić z ustawą o wolnej Wigilii.

1. Prezydent Duda na zakupach konsultował kwestię pracy w wigilię. Wnioski przedstawił na specjalnym spotkaniu

Andrzej Duda przyjął w Pałacu Prezydenckim pracowników i prac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.12.2024 / 15:09
StoryEditor
Mrówka przekroczy w przyszłym roku barierę 400 sklepów? Wojciech Słowański, Grupa PSB: to jak najbardziej realny scenariusz
Wojciech Słowański, Dyrektor ds. Rozwoju w PSB Handel S.A.

Rok 2024 był niezwykle wymagający dla rynku DYI. Firmy działające w tym sektorze mierzyły się z wyzwaniami w postaci rosnących kosztów oraz niskiego popytu na rynku mieszkaniowym. Wśród graczy, którzy wyszli z trudnego okresu obronną ręką należy wymienić Grupę PSB, otwierającą kolejne punkty handlowe i notującą wzrosty. Wojciech Słowański - tamtejszy Dyrektor ds. Rozwoju zdradził, co stoi za tak dobrymi wynikami oraz podzielił się z nami planami marki na 2025 rok. Wśród nich m.in. ekspansja sieci oraz rozwój nowego formatu Mrówka Express.

Grupa PSB działa na rynku od 26 lat, będąc największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Firma zrzesza 410 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. grudzień 2024 21:33