14.05.2024 / 10:18
StoryEditor

Prognozy dla handlu, bezpieczeństwo, strategie cenowe, marki własne, rynek pracy, konsument i technologie – to kluczowe tematy nadchodzącego kongresu Retail Trends 2024

Jeszcze kilka miesięcy temu detaliści, hurtownicy i producenci narzekali na wysoką inflację, dzisiaj zaczynają za nią tęsknić. Ceny surowców stabilizują się a w niektórych kategoriach nawet spadają, ale koszty prowadzenia biznesu systematyczne i szybko rosną. Przed branżą detaliczną trudny rok i jedno z największych wyzwań w historii – jak zwiększać sprzedaż wolumenową i wartościową bez podnoszenia cen, w sytuacji, gdy konsumenci ciągle boją się kupować. Na to pytanie, a także wiele innych będziemy się starali odpowiedzieć wspólnie z gośćmi kongresu.

WAŻNE INFORMACJE:

W trakcie sesji otwierającej Retail Trends 2024 eksperci z agencji NielsenIQ zaprezentują prognozy dla sektora FMCG na kolejne miesiące. Pokażą też konsekwencje jakie dla poszczególnych formatów ma wojna cenowo-promocyjna oraz jak wpływa ona na konsumentów i ich zachowania

Jak więcej zarabiać w FMCG?

Podczas debaty „Obudzić konsumentów! Retail poprawia modele biznesowe i szuka nowych źródeł przychodów” zapytamy największych graczy detalicznych w Polsce o to jak dostosowali modele biznesowe do aktualnej, trudnej sytuacji oraz jak będą udoskonalali strategie cenowe, asortymentowe i cyfrowe. Sprawdzimy jak retailerzy chcą zwiększać sprzedaż i redukować koszty. Zapytamy ich również o prognozy na najbliższe miesiące oraz o to jak w tym czasie – ich zdaniem – zmienią się zachowania konsumentów. Wspólnie z uczestnikami dyskusji zastanowimy się także, gdzie handel detaliczny może szukać nowych możliwości zarabiania. Porozmawiamy także o bezpieczeństwie biznesu w bardzo nieprzewidywalnej i niestabilnej rzeczywistości.

Z kolejnych prezentacji uczestnicy kongresu dowiedzą się m.in., jak zmienić kryzys w wielką szansę, a dokładnie jak rozwijać strategię dla produktów marki własnej. A także jakie strategie cenowe będą najbardziej efektywne w dobie ostrej wojny cenowej między największymi graczami na rynku FMCG. Jak znaleźć swoje miejsce i wygrać tę wojnę dla siebie? Te dwa niezwykle ciekawe tematy rozwiną w trakcie wystąpień przedstawiciele firm Mintel oraz Simon-Kucher & Partners.

Wiedza o konsumencie i dane budują przewagi

W debacie pt. „Przyciągnąć i zatrzymać klientów – skuteczne strategie. Wykorzystanie technologii, danych, AI w sektorze retail” pociągniemy temat konsumenta, który wychodząc z kryzysu kosztowego jest nieufny i nastawiony na oszczędzanie. Zastanowimy się w jaki sposób wykorzystać dostępne narzędzia i technologie, aby zachęcić klientów do odwiedzania sklepów, jak ich zaangażować i sprawić, aby chcieli kupować więcej. Pochylimy się nad tym w jaki sposób detaliści korzystają z danych i czy potrafią skutecznie wykorzystać formaty handlowe, w ramach, których działają. Ustalimy w jaki sposób sieci handlowe pracują nad produktywnością i efektywnością. Ocenimy czy wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w sektorze retail daje duży potencjał do zmian i czy nadszedł właściwy moment, aby z tej technologii skorzystać.

Tegoroczna edycja kongresu Retail Trends, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”) odbędzie się 18 czerwca w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.

WAŻNE INFORMACJE:

 

 

27.02.2025 / 11:01
StoryEditor
Dino dołącza do pączkowej bitwy. Czy ceny dorównują tym z Biedronki czy Lidla?
Dino dołącza do pączkowej bitwy. Czy ceny dorównują tym z Biedronki czy Lidla? (fot. Shutterstock)

Już od kilku dni sklepy kuszą klientów promocjami na pączki, ale to własnie dziś – w tłusty czwartek, obserwujemy kulminację promocji. Wiemy już co w ten dzień zaoferowała Biedronka i Lidl. Czy Dino dorówna swoim rywalom w promocyjnych cenach pączków?

W Biedronce klienci mogą wyjść ze sklepu z 12 pączkami za darmo, ale pod warunkiem zrobienia zakupów za minimum 149 zł (przy czym jest to kwota, która ma się pojawić na kasie po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.02.2025 / 12:32
StoryEditor
Lidl ucieka Biedronce! Sieć znacząco zwiększyła wydatki na reklamy
Największymi reklamodawcami telewizyjnymi są firmy związane z branżą farmaceutyczną. Gonią je sieci handlowe, szczególnie Lidl (fot. Justyna Czupryniak/canva)

Rosną telewizyjne wydatki reklamowe przedsiębiorstw z branży FMCG w Polsce. Najnowsze dane z raportu Nielsen Media za styczeń 2025 r. pokazują, które firmy postawiły na intensywną promocję i jak zmienia się krajobraz rywalizacji na rynku.

Aflofarm obronił swoją pozycję lidera i wciąż jest największym reklamodawcą telewizyjnym w Polsce. W styczniu br. ten producent wydał na reklamę astronomiczne ponad 183 mln zł, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. marzec 2025 06:59