14.05.2024 / 10:18
StoryEditor

Prognozy dla handlu, bezpieczeństwo, strategie cenowe, marki własne, rynek pracy, konsument i technologie – to kluczowe tematy nadchodzącego kongresu Retail Trends 2024

Jeszcze kilka miesięcy temu detaliści, hurtownicy i producenci narzekali na wysoką inflację, dzisiaj zaczynają za nią tęsknić. Ceny surowców stabilizują się a w niektórych kategoriach nawet spadają, ale koszty prowadzenia biznesu systematyczne i szybko rosną. Przed branżą detaliczną trudny rok i jedno z największych wyzwań w historii – jak zwiększać sprzedaż wolumenową i wartościową bez podnoszenia cen, w sytuacji, gdy konsumenci ciągle boją się kupować. Na to pytanie, a także wiele innych będziemy się starali odpowiedzieć wspólnie z gośćmi kongresu.

WAŻNE INFORMACJE:

W trakcie sesji otwierającej Retail Trends 2024 eksperci z agencji NielsenIQ zaprezentują prognozy dla sektora FMCG na kolejne miesiące. Pokażą też konsekwencje jakie dla poszczególnych formatów ma wojna cenowo-promocyjna oraz jak wpływa ona na konsumentów i ich zachowania

Jak więcej zarabiać w FMCG?

Podczas debaty „Obudzić konsumentów! Retail poprawia modele biznesowe i szuka nowych źródeł przychodów” zapytamy największych graczy detalicznych w Polsce o to jak dostosowali modele biznesowe do aktualnej, trudnej sytuacji oraz jak będą udoskonalali strategie cenowe, asortymentowe i cyfrowe. Sprawdzimy jak retailerzy chcą zwiększać sprzedaż i redukować koszty. Zapytamy ich również o prognozy na najbliższe miesiące oraz o to jak w tym czasie – ich zdaniem – zmienią się zachowania konsumentów. Wspólnie z uczestnikami dyskusji zastanowimy się także, gdzie handel detaliczny może szukać nowych możliwości zarabiania. Porozmawiamy także o bezpieczeństwie biznesu w bardzo nieprzewidywalnej i niestabilnej rzeczywistości.

Z kolejnych prezentacji uczestnicy kongresu dowiedzą się m.in., jak zmienić kryzys w wielką szansę, a dokładnie jak rozwijać strategię dla produktów marki własnej. A także jakie strategie cenowe będą najbardziej efektywne w dobie ostrej wojny cenowej między największymi graczami na rynku FMCG. Jak znaleźć swoje miejsce i wygrać tę wojnę dla siebie? Te dwa niezwykle ciekawe tematy rozwiną w trakcie wystąpień przedstawiciele firm Mintel oraz Simon-Kucher & Partners.

Wiedza o konsumencie i dane budują przewagi

W debacie pt. „Przyciągnąć i zatrzymać klientów – skuteczne strategie. Wykorzystanie technologii, danych, AI w sektorze retail” pociągniemy temat konsumenta, który wychodząc z kryzysu kosztowego jest nieufny i nastawiony na oszczędzanie. Zastanowimy się w jaki sposób wykorzystać dostępne narzędzia i technologie, aby zachęcić klientów do odwiedzania sklepów, jak ich zaangażować i sprawić, aby chcieli kupować więcej. Pochylimy się nad tym w jaki sposób detaliści korzystają z danych i czy potrafią skutecznie wykorzystać formaty handlowe, w ramach, których działają. Ustalimy w jaki sposób sieci handlowe pracują nad produktywnością i efektywnością. Ocenimy czy wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w sektorze retail daje duży potencjał do zmian i czy nadszedł właściwy moment, aby z tej technologii skorzystać.

Tegoroczna edycja kongresu Retail Trends, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”) odbędzie się 18 czerwca w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.

WAŻNE INFORMACJE:

 

 

07.11.2024 / 21:14
StoryEditor
Tempo ekspansji terytorialnej Dino wyhamowało. Jak wyglądaja plany rozwoju na kolejny rok?

Na dzień 30 września 2024 r. sieć Dino tworzyły 2 572 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży 1 014 744 m. W okresie trzech lat do 30 września 2024 r. zwiększyła liczbę sklepów o 866, czyli o 51 proc. Detalista kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując lokalizacje pod nowe sklepy.

Dino rośnie wolniej niż przed rokiem

W III kw. 2024 r. uruchomionych zostało 69 nowych sklepów Dino. Narastająco od początku 2024 r. otwartych zostało łącznie 167 sklepów. Te...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2024 / 11:15
StoryEditor
Burgery dla klimatu. Jak Max Burgers chce przekonać klientów smakiem do ekologii ?
Jonas Mårtensson, szef kuchni Max Burgers z nowym Secret Burgerem (fot. materiały prasowe)

7 listopada w Max Premium Burgers premierę ma nowa pozycja, która obecnie oferowana jest pod nazwą Secret Burger. Jest to okazja żeby opowiedzieć o tym jak szwedzka sieć chce przekonać klientów do wyboru ich pozycji i dlaczego ten wybór może mieć pozytywne skutki dla klimatu?

Max Burgers jest firmą dumną ze swojego podejścia do ekologii. Sieć 13 razy z rzędu zdobyła tytuł „najbardziej ekologicznej marki w Szwecji” w branży gastronomicznej. Do tego w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 09:48