Blisko 600 mkw. powierzchni pierwszego concept store PRM, zlokalizowanego w warszawskiej Fabryce Norblina, wypełniają sztuka, design i kultura, w tym muzyka, wraz z dedykowaną strefą winylową.
– Butik PRM nie będzie przypominał tradycyjnego sklepu. Postawiliśmy na autorską formułę concept store, w której miesza się moda z kulturą wyrażoną poprzez design, sztukę i muzykę. Oprócz wielu unikalnych marek, w naszym butiku można znaleźć m.in. kolekcję płyt winylowych. Dla klientów, którzy cenią sobie prywatność, oferujemy również zakupy z pomocą naszych stylistów w dedykowanej dla nich przestrzeni – komentuje Kamil Bajołek, dyrektor marki PRM.
Wizerunkowe znaczenie concept store
– Stacjonarny concept store jest dopełnieniem długofalowej strategii rozwoju marki PRM, przede wszystkim jej wizerunku; zarówno na rynku lokalnym, jak i arenie międzynarodowej, szczególnie europejskiej. Naszym założeniem jest płynna adaptacja wybranych trendów globalnych, ale również przedstawienie konsumentom międzynarodowym naszych lokalnych zasobów – dodaje Kaja Wrzeszcz, nowa dyrektor marketingu wizerunkowego marki PRM.
Stacjonarny concept store Answear
W maju, również w Fabryce Norblina, spółka uruchomi pierwszy concept store Answear. Na blisko 2000 mkw. przestrzeni handlowej klienci, poza zakupami z oferty marek premium, będą mogli skorzystać z interaktywnej przymierzalni, zakupowego concierge, punktu customizacji, a także ponadstandardowych.
Dla marek modowych, szczególnie luksusowych i o globalnej renomie, niezwykle ważne są fizyczna obecność oraz bezpośrednia interakcja z klientami, pozwalająca w pełni prezentować produkty. Z tego względu uruchamianie salonów sprzedaży jest naturalną decyzją spółki, która koncertuje się na premiumizacji swojej oferty.
Konsumenci wracają do przestrzeni offline
– Od czasu pandemii widzimy, jak zmienia się zachowanie konsumentów. Dostrzegamy pewne nasycenie doświadczeniami online, niektórzy klienci poszukują bardziej bezpośrednich wrażeń zakupowych w przestrzeni offline. Preferują oni fizyczne odwiedziny w sklepach, gdzie mogą zobaczyć i dotknąć danego produktu. Chcąc działać omnikanałowo i docierać szerzej do naszych klientów zdecydowaliśmy się na otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Z racji na dużą skalę działalności spółki w e-commerce, udział sprzedaży stacjonarnej w całości przychodów nie będzie istotny, ale firma liczy na korzyści wizerunkowe i te wynikające z budowy bliższych relacji zarówno z dostawcami jak i konsumentami.