13.05.2024 / 08:44
StoryEditor

Sklepy mogą przejąć rolę placówek pocztowych? Czemu nie! Nie chodzi o omijanie zakazu handlu w niedziele

Poczta Polska podnosi ceny. Jak jest nowy cenniki?
Poczta Polska ma bardzo poważne problemy finansowe, ponieważ jako operator wyznaczony musi utrzymywać mnóstwo nierentownych placówek. W wielu krajach, np. w Skandynawii, funkcję punktów pocztowych w małych miejscowościach pełnią często sklepy spożywcze, oczywiście otrzymując za to zapłatę. Czy byłoby to atrakcyjne rozwiązanie dla polskich detalistów? Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, jest zdania, że jak najbardziej tak!

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl przekonuje, że pełnienie funkcji placówek pocztowych przez sklepy spożywcze w mniejszych miejscowościach byłoby dla detalistów bardzo korzystne, nie tylko ze względu na fakt, że nawet większe sklepy mogłyby funkcjonować w niedziele.

– Byłaby to bardzo atrakcyjna oferta uzupełniająca, bardzo silny magnes dla części klientów. Co więcej, urzędy czy punkty pocztowe są bardzo często nieczynne w soboty, co dla potencjalnego klienta jest bardzo dużą uciążliwością. Tymczasem sklepy spożywcze są czynne w soboty, a wiele z nich także w niedziele. Dostępność podstawowych usług pocztowych dla klientów wzrosłaby więc niepomiernie – wskazuje szef Specjału.

Dodatkowe usługi przyciągają klientów

– Widzimy na przykładzie usługi Orlen Paczka, że nawet jeśli sama w sobie jest ona słabo opłacalna dla sklepów, bo za tę pracę dostają grosze, to jednak przyciąga klientów, także nowych, którzy wcześniej mogli nawet nie wiedzieć o istnieniu danej placówki. Gdy już ktoś przyjdzie do sklepu nadać czy odebrać korespondencję, przy okazji zapewne coś kupi, a nawet jeśli nie kupi, to zobaczy, co dany sklep oferuje, jakie ma ceny, jakie ma promocje. Tak generuje się synergie – przekonuje przedsiębiorca.

GK Specjał jest otwarta na wszelkie możliwości wspierania swoich partnerów detalicznych i szuka coraz szerszej gamy usług dodatkowych, które sklepy mogłyby realizować. Gdyby więc była taka możliwość, wiele sklepów z pewnością przyjęłoby podstawowe obowiązki operatora pocztowego.

– Przyznam, że badaliśmy kiedyś możliwość utworzenia placówek pocztowych w sklepach, z uwagi na zakaz handlu w niedziele. Natomiast wymogi poczty były tak duże, procedury tak skomplikowane i pracochłonne, że praktycznie niewykonalne w typowym sklepie spożywczym. Z tym że odnieśliśmy wrażenie, że nie były to wymogi związane z jakością świadczonych usług, tylko raczej warunki blokujące, zniechęcające – najwyraźniej pocztowcy nie byli zainteresowani taką współpracą – wspomina Krzysztof Tokarz i doradza:

Poczta Polska musi się gruntownie zreorganizować, zoptymalizować działalność operacyjną, unowocześnić, mocniej wejść w logistykę dla e-commerce, w przeciwnym wypadku będzie trwale nierentowna. Powinni znaleźć menedżera z wiedzą, energią i pomysłami, powinni zbudować wieloletnią strategię rozwoju, nie bazującą wyłącznie na obsłudze korespondencji, bo za jakiś czas nawet pism urzędowych nie będzie albo będzie ich tak mało, że się z tego nie utrzymają.

15.11.2024 / 09:08
StoryEditor
Action podsumował trzy kwartały 2024: wzrost sprzedaży i zatrudnienia, nowe sklepy
Włochy i Hiszpania są jednymi z najszybciej rozwijających się rynków Action. fot. Shutterstock

Sprzedaż netto Action od stycznia do września bieżącego roku wzrosła o blisko 21 proc. do 9,6 mld euro. Wzrost sprzedaży porównywalnej wyniósł 9,8 proc., będąc napędzany przez rosnącą liczbę klientów.

Przez pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku ten holenderski dyskont niespożywczy otworzył 189 kolejnych obiektów, zwiększając ich łączną liczbę do 2 755. Sieć od początku roku st...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2024 / 18:10
StoryEditor
Matouš Michněvič nowym country managerem Adyen na Polskę i CEE. Firma stawia na rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej. Jakie ma plany?
Matouš Michněvič nowy country manager Adten dla Polski i CEE (fot. materiały prasowe)

Platforma technologii finansowych Adyen, obsługująca globalnych liderów rynku, ogłosiła powołanie Matouša Michněviča na stanowisko country managera dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), w tym dla Polski. Michněvič wnosi do Adyen swoje wieloletnie doświadczenie w zakresie finansów, innowacji produktowych oraz strategicznych partnerstw, zdobyte na terenie całej Europy, które mają wesprzeć rozwój i umocnienie pozycji Adyen na rynku płatności cyfrowych.

– Polska jest innowacyjnym rynkiem, a Adyen, dzięki swojej wiodącej technologii płatności na rynku oraz imponującemu wzrostowi na całym świecie, jest najlepiej przygotowany do t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. listopad 2024 16:16