Omnichannel. Spójrz na kwestie sprzedaży z punktu widzenia klienta z pokolenia millenialsów i skup się na różnych kanałach
Zwykły sklep stacjonarny nie spełnia już oczekiwań klientów z pokolenia Y. Jego funkcjonalności i dostępność są po prostu zbyt ograniczone jak na oczekiwania konsumentów chcących, by zakupy były przynajmniej w równej mierze ciekawym i przyjemnym doświadczeniem, co okazją do zdobycia określonych produktów. Jednocześnie większość z nich potrzebuje sklepów stacjonarnych, najlepiej działających w ramach tej samej sieci co te online. Pełnią one wówczas funkcję punktów styku, miejsc, gdzie można z bliska obejrzeć towar, porozmawiać na jego temat ze specjalistą lub dokonać zwrotu. Decydując się na wdrożenie strategii zakładającej sprzedaż wielokanałową, sklep wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów w tym zakresie.
Działania w wielu kanałach sprzedaży. Obsługuj klientów w sklepie stacjonarnym, podczas zakupów online, w marketplace'ach i przez aplikację
Sprzedaż omnichannel to połączenie wszystkich zalet zakupów w sklepach stacjonarnych i internetowych. Mówiąc o tych ostatnich, należy wziąć pod uwagę zarówno sklep dostępny pod adresem marki, jak i aplikację zakupową oraz działalność w różnego rodzaju marketplace'ach, takich jak Allegro. Współcześni konsumenci niejednokrotnie robią w nich zakupy częściej niż w zwykłych sklepach internetowych, ceniąc sobie np. łatwiejszy dostęp do darmowej dostawy oraz możliwość szybkiego porównania różnych ofert.
Jak zdobyć klientów w sklepie internetowym? Zwiększ sprzedaż dostosowując strategię do potrzeb i przyzwyczajeń grupy docelowej
Szacuje się, że już niedługo millenialsi będą stanowić około 3/4 wszystkich konsumentów. Dla handlowców oznacza to, że by sprzedać dany produkt będą musieli dostosować się do ich specyficznych przyzwyczajeń. Chodzi tu przede wszystkim o modyfikację ekosystemu sprzedażowego. Powinien on być dostosowany do takich zachowań jak ROPO (esearch online, purchase offline), czyli działań pozwalających odebrać towar wyszukany online w sklepie stacjonarnym, multiscreening (oglądanie tego samego produktu na różnych urządzeniach) lub multichanneling, polegający na dokonywaniu poszczególnych etapów transakcji na różnych urządzeniach.
Integracja wszystkich kanałów sprzedaży i skupienie się na potrzebach klientów. Jak sprzedaż wielokanałowa poprawi wyniki sklepu?
Zapewniając kupującym robienie zakupów na ich własnych warunkach, zyskujemy przywiązanie klienta i znacznie zwiększamy prawdopodobieństwo, że przy kolejnej okazji ponownie wybiorą oni spersonalizowaną ofertę i wygodne zakupy. By tak się stało, warto zadbać o responsywność sklepu internetowego i innych kanałów. Chodzi tu o dostosowanie ich do specyfiki urządzeń najczęściej oni korzystają - komputerów stacjonarnych (50% użytkowników), laptopów (80%), smartfonów (69%), tabletów (24%) i czytników e-booków.