28.04.2025 / 12:06
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Stefan Hoppe/Kaufland, nowe źródła przychodów, oczekiwania przedwyborcze, dyskonty non-food [SPIS TREŚCI]

Sprawdź, o czym piszemy w najnowszym numerze ”Wiadomości Handlowych”

Oczekiwania branży handlowej związane z wyborami prezydenckimi, trendy opakowaniowe, debiut Biedronki na rynku słowackim, kluczowe wnioski z kongresu Retail Trends 2025 - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 2/2025). W magazynie znajdziecie także obszerny wywiad ze Stefanem Hoppe, prezesem Kaufland Polska, jak również ranking największych sieci dyskontów non-food w Polsce.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Na temat nowej strategii dla polskiego rynku, w tym planów rozwoju i komunikacji z konsumentami, a także budowania przewag konkurencyjnych na niezwykle wymagającym polskim rynku detalicznym Łukasz Stępniak rozmawiał ze Stefanem Hoppe, prezesem Kaufland Polska

- Tematem numeru są opakowania. Michał Kokoszkiewicz przeanalizował stan gry wokół wdrożenia Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta w Polsce (to w tej chwili największa batalia, jaką toczy branża) i opisał wyzwania związane z rozporządzeniem PPWR, które oznacza rewolucję na rynku opakowań. Z kolei Magdalena Stosio-Róg sprawdziła, czy konsumenci rzeczywiście są skłonni wybierać ekologicznie zapakowane produkty, nawet jeżeli będą one droższe

- Już w maju odbędzie się pierwsza tura wyborów prezydenckich. Jak duże znaczenie mają one dla branży handlowej? Czego spodziewają się i jakie obawy wyrażają organizacje reprezentujące pracodawców? Tematowi temu przyjrzał się Paweł Jachowski

- Próbujemy zrozumieć, o co chodzi Donaldowi Trumpowi z jego polityką celną i jaki będzie wpływ tej gigantycznej zawieruchy na branżę handlu detalicznego. To trudne zadanie spadło na Jakuba Sadowskiego

- 30-letnia Biedronka po latach starań dojrzała do macierzyństwa. Pierwsze maleństwa powiła na Słowacji, a obserwować poród z bliska miała okazję Katarzyna Pierzchała, która przygotowała dla Was analizę planów Biedronki na nowym rynku

- Czym jest e-grocery 3.0? Jak zmienia się handel żywnością online i z jakimi wyzwaniami muszą się liczyć gracze z tego segmentu rynku? Dowiecie się z lektury artykułu Konrada Kaszuby

- Sebastian Rennack porównał modele biznesowe trzech dyskonterów przemysłowych: sieci Action, Woolworth i Tedi. Sprawdźcie koniecznie, do jakich wniosków doszedł

- Prezentujemy również ranking największych sieci dyskontów non-food w Polsce. Czołowe miejsca raczej nie będą dla nikogo zaskoczeniem, ale dalej czeka Was kilka niespodzianek

- W czasach niskich marż handel detaliczny wyjątkowo intensywnie szuka nowych źródeł przychodów i zysku. W jakich kierunkach spogląda i w jaki nowe obszary wchodzi? Sprawdził to Michał Kokoszkiewicz

- Jak istotne są produkty impulsowe w sklepie? Jak bardzo są w stanie namieszać w koszyku zakupowym klienta i finalnie podbić sprzedaż? Jakie produkty nie sprawdzą się w strefie impulsowej? Dowiecie się z lektury naszego tekstu

- Dlaczego młodzi ludzie coraz częściej zostają franczyzobiorcami? Co skłania ich do takich decyzji biznesowych, a wręcz życiowych? Na to pytanie odpowiedzi znajdziecie w artykule Michała Skorupki

- Azjatyckie produkty spożywcze szturmem zdobywają polski rynek. Można je już znaleźć w najbliższych dyskontach. Jakub Sadowski tłumaczy, co stoi za tą kulinarną fascynacją

- Jakie trendy będą miały największy wpływ na handel w Polsce w najbliższym czasie? Rozmawialiśmy o tym podczas kongresu Retail Trends 2025, który zgromadził w jednym miejscu blisko 1 tys. uczestników z branży handlowej i FMCG, a w najnowszym numerze magazynu znajdziecie podsumowanie tego wydarzenia, przygotowane przez Pawła Mikosa

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje książkowe przedstawiła naszym Czytelnikom Joanna Lenartowicz, dyrektor obszaru People & Culture w Netto Polska

- Karolina Szałas z PMR Market Experts przeanalizowała, jak na zakupach kosmetyków zachowują się różne pokolenia klientów

- Jędrzej Karsznia z YouGov przyjrzał się wydatkom grillowym Polaków

- Anna Wagner z NielsenIQ sprawdziła, jak wygląda sprzedaż piwa, drinków RTD i cydru w sezonie grillowym

- Agnieszka Bujak z NielsenIQ omówiła najnowsze dane o sprzedaży lodów w Polsce

- A na deser - tradycyjnie - dwa felietony. Paweł Jachowski śpiewa "Urke" Wilków, a Konrad Kaszuba lata na pomarańczowym łabędziu

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (2/2025)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

24.04.2025 / 23:56
StoryEditor
Lidl startuje z nową kampanią. Na jaki komunikat postawi? Jakich klientów chce ściągnąć do sklepów?
Lidl, sklep, wózek

Lidl Polska rusza z nową kampanią marketingową, której hasło brzmi: „Zakupy robię w moim Lidlu”. W spocie reklamowym marki usłyszymy nową odsłonę refrenu z przeboju Zbigniewa Wodeckiego „Chałupy welcome to”.

W nowej kampanii Lidl komunikuje klientom, że "jakość i cena to duet, który najlepiej oddaje istotę zakupów w Lidlu”. – Chcemy przypomnieć Polakom, że Lidl to nie tylko atrakcyj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.04.2025 / 08:16
StoryEditor
Przebodźcowani klienci twierdzą, że mają dosyć wojny cenowej. Wielu nie potrafi wskazać plusów rywalizacji cenowej między sieciami... [BADANIE]
Postawy Polaków wobec wojny cenowej zmieniają się (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Przeciwnicy tzw. wojny cenowej w handlu FMCG twierdzą, że tego typu działania "wprowadzają chaos" w ofertach dyskontów. Inni uważają, że komunikaty reklamowe sieci na temat niskich cen często mijają się z prawdą. Czego jeszcze dowiadujemy się z najnowszego badania postaw konsumenckich?

Z najnowszego raportu opartego na badaniu przeprowadzonym przez UCE Research i Hybrid Europe wśród ponad 5,4 tys. klientów dyskontów wynika, że opinie na temat tzw. wojny ceno...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. kwiecień 2025 12:22