21.10.2024 / 10:45
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Jan Kolański, DM Drogerie Markt, Netto 4.0, Biedronka, dyskonty przemysłowe, logistyka FMCG [SPIS TREŚCI]

Nowy numer ”Wiadomości Handlowych” już dostępny! W środku: Jan Kolański, DM Drogerie Markt, Netto 4.0, Biedronka, dyskonty przemysłowe, logistyka FMCG 

Biedronka wkraczająca na Słowację, fenomen dyskontów przemysłowych, kondycja drogerii stacjonarnych, romans handlu z gastronomią, logistyka w branży FMCG - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 5/2024). W magazynie znajdziecie także wywiady m.in. z Janem Kolańskim, prezesem Grupy Colian, Brianem Olesenem, dyrektorem generalnym Netto Polska oraz Markusem Trojanskim i Henrim Hampem z kierownictwa DM Drogerie Markt.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- W okładkowym wywiadzie prezes Grupy Colian Jan Kolański opowiedział Łukaszowi Stępniakowi o ambitnych planach budowy globalnej firmy. Szef i zarazem właściciel Coliana zdradził też, co jest jego biznesowym marzeniem

- Tematem numeru jest logistyka w branży FMCG, której poświęciliśmy około 20 stron artykułów. Omawiamy m.in. wyzwania związane z modelem dostaw "just in time", automatyzację procesów magazynowych, zieloną transformację łańcucha dostaw oraz specyfikę dostaw produktów świeżych. Zastanawiamy się też, jak zmieni się logistyka w związku z rewolucją spod znaku sztucznej inteligencji

- Artykuł o planach międzynarodowej ekspansji Biedronki przygotował dla Was Paweł Jachowski. Dacie wiarę, że na Słowacji - gdzie Biedronka zadebiutuje już w tym kwartale - wystarczy uruchomienie ok. 30-35 sklepów, by dyskonter stał się piątym największym detalistą spożywczym?

- Czy to jeszcze sklep, czy już lokal gastronomiczny? Michał Kokoszkiewicz wnikliwie opisał postępujący proces przenikania się handlu z gastronomią oraz jego skutki

- Paweł Jachowski pojechał do Grodziska Mazowieckiego, by obejrzeć testowany tam nowy koncept sklepu Netto 4.0. Po placówce oprowadził go Brian Olesen, dyrektor generalny Netto Polska, opowiadając szczegółowo o wprowadzonych zmianach

- O strategii rozwoju DM Drogerie Markt w Polsce opowiedzieli nam czołowi przedstawiciele tej sieci - Markus Trojansky, dyrektor zarządzający oraz Henri Hampe, dyrektor obszaru administracji i sprzedaży w Polsce

- Action, Dealz, KiK, NKD, Pepco, Szachownica, Tedi, Woolworth, a teraz jeszcze malezyjski Mr.DIY... Krajobraz dyskontów niespożywczych w Polsce jest coraz bogatszy. Konrad Kaszuba odpowiada na pytanie, skąd wziął się fenomen tego formatu nad Wisłą

- Współpraca branży spożywczej z kosmetyczną to coraz silniejszy trend, a przeanalizowała go dla Was dogłębnie Agata Grysiak

- Rynek benefitów żywieniowych w Polsce dynamicznie się rozwija. Jakub Sadowski sprawdził, czego oczekują pracownicy od swoich pracodawców... i jak to się ma do rzeczywiście otrzymywanych benefitów

- Jakub Perske, jeden z tegorocznych laureatów naszego konkursu Franczyzowy Superbohater, łączy prowadzenie sklepu z trenowaniem boksu i walkami na amatorskich galach charytatywnych. Przedstawiamy jego życiową historię

- Jak tworzyć ekosystem biznesowy dla myjni samochodowej? Łukasz Rawa porozmawiał na ten temat z Piotrem Stawskim, dyrektorem operacyjnym w firmie Banieczka

- Kosmetyki w Polsce kupowane są przez coraz młodszą klientelę. Artykuł o "pokoleniu Rossmanna" i "pokoleniu Hebe" przygotowała dla Was Magda Głowacka

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Karolina Szałas z PMR przeanalizowała, jak wyglądają zwyczaje zakupowe Polaków i Polek w przypadku kosmetyków

- Emil Waszkowski z Future Mind przyjrzał się "cyfrowym asystentom", podkreślając rosnące znaczenie aplikacji B2E (business-to-employee)

- Grzegorz Mech z CPS GfK opisał rynek serów żółtych, pleśniowych i topionych w Polsce

- Anastasija Nadezdina z Euromonitor International przeanalizowała trendy kształtujące rynek żywności roślinnej

- Mateusz Śmietanka z NielsenIQ sprawdził, co działo się w ostatnim czasie w kategoriach kawy i herbaty

- Katarzyna Borowiec z NielsenIQ omówiła najnowsze dane o rynku tabliczek czekoladowych w Polsce

- Prezentujemy produkty, które uznane zostały przez ekspertów za najbardziej obiecujące nowości roku w ramach badania Perły Rynku 2024

- A na deser - tradycyjnie - dwa felietony. Paweł Jachowski namawia do przeprowadzenia wyborów prezydenckich w Żabce, a Konrad Kaszuba sięga po alkotubkę...

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (5/2024)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

05.02.2025 / 12:36
StoryEditor
Brian Olesen, CEO Netto Polska, weźmie udział w debacie poświęconej perspektywom i wyzwaniom handlu w 2025 r., podczas kongresu Retail Trends
Brian Nyeng Olesen, CEO Netto Polska (mat. prasowe)

Brian Nyeng Olesen, piastujący stanowisko prezesa Netto Polska od marca 2023 r., będzie uczestnikiem kongresu Retail Trends 2025. Menedżer weźmie udział w debacie "Koniec prostych wzrostów! Nowa normalność w handlu FMCG - scenariusze i wyzwania", prowadzonej w ramach sceny tematycznej "Economy & Retail Forecasts".

Brian Olesen, CEO Netto Polska, związany jest z Salling Group od trzech dekad. Stanowisko szefa polskiego oddziału sieci Netto został w marcu 2023 r., po tym jak z tą funkcją p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.02.2025 / 11:42
StoryEditor
Jak płacą Polacy? Te metody płatności zyskały najwięcej w zeszłym roku
Blik jest najpopularniejszą nowoczesną metodą płatności w Polsce (fot. Polski Standard Płatności)

W 2024 roku Polacy coraz chętniej sięgali po nowoczesne metody płatności – dowodzą wyniki Adyen Retail Report 2024. Niekwestionowanym liderem pozostaje Blik, który dociera już do 95 proc. rynku.

Dane pokazują, że coraz większa liczba Polaków rezygnuje z noszenia tradycyjnych portfeli, co znajduje odzwierciedlenie w popularności płatności mobilnych. W 2024 roku już 30 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. luty 2025 07:06