03.03.2025 / 14:59
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Brian Olesen/Netto, Jesper Oestergaard/7-Eleven, strategia Dino, franczyza w handlu [SPIS TREŚCI]

Sprawdź, o czym piszemy w nowym numerze ”Wiadomości Handlowych”

Strategia rozwoju Dino, walka sieci handlowych i ich dostawców o marże, scenariusze rozwoju franczyzy, sojusze zakupowe w Polsce i Europie - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 1/2025). W magazynie znajdziecie także wywiady m.in. z dyrektorem generalnym Netto Polska Brianem Olesenem, dyrektorem zarządzającym Reitan Convenience Denmark (7-Eleven) Jesperem Oestergaardem oraz rzecznikiem małych i średnich przedsiębiorców Agnieszką Majewską.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- "Chcemy mieć głos na rynku" - mówi w wywiadzie numeru Brian Olesen, dyrektor generalny Netto Polska. Szef polskiego oddziału dyskontowej sieci opowiedział Pawłowi Jachowskiemu o nowej strategii Salling Group, ambitnych planach rozwoju Netto na naszym rynku oraz wyzwaniach stojących przed detalistami

- Tematem numeru jest franczyza w handlu. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie 30 największych spożywczych sieci franczyzowych oraz omówiliśmy najnowsze trendy i kierunki rozwoju tego rynku

- Michał Skorupka przyjrzał się zjawisku utwardzania franczyzy - jego przyczynom i konsekwencjom. Z kolei Katarzyna Pierzchała porozmawiała z Arkadiuszem Słodkowskim, członkiem zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców, oraz Michałem Wiśniewskim, prezesem firmy Profit System, którzy przekonują, że choć nie zawsze i nie w każdych warunkach franczyza będzie działać, to jednak daje ona zdecydowanie więcej możliwości niż prowadzenie biznesu w pojedynkę

- "Mam nadzieję, że ustawa franczyzowa powstanie" - mówi Agnieszka Majewska, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców, z którą porozmawialiśmy nie tylko o tzw. dzikiej franczyzie, ale też o sytuacji małych, rodzinnych sklepów i problemach drobnych przedsiębiorców

- Dokąd idzie Dino? Michał Kokoszkiewicz nie tylko omówił przyczyny sukcesu polskiej sieci, ale też zastanowił się jakich dopalaczy firma będzie potrzebować, aby pozostać na fali wznoszącej. Z lektury artykułu dowiecie się, dlaczego Dino potrzebny będzie nowy koncept sklepów oraz jak wyglądają perspektywy wyjścia firmy poza polski rynek

- Zarówno w Polsce, jak i całej Europie rośnie znaczenie sojuszy zakupowych. Konrad Kaszuba przyjrzał się temu zjawisku i odpowiedział na pytanie, jak trend ten wpływa na dostawców, konsumentów i cały rynek FMCG

- Polecamy Wam wywiad z "człowiekiem do zadań specjalnych" - Jesperem Østergaardem, dyrektorem zarządzającym Reitan Convenience Denmark, który opowiedział Łukaszowi Stępniakowi i Michałowi Kokoszkiewiczowi o tym, jak uzdrowił biznes operatora 7-Eleven w Danii oraz zdradził, jak wyglądać będzie jego zdaniem przyszłość kanału convenience

- Czyżby sformułowanie "dyskont non-food" powoli traciło rację bytu? W dyskontach niespożywczych rośnie znaczenie produktów spożywczych, a my przyjrzeliśmy się skali tego zjawiska, rozlewającego się zresztą także na inne rodzaje sklepów

- O realiach pracy category managerów opowiedziała nam Kamila Perka, która zdobyła doświadczenie w kilku sieciach należących do Grupy Eurocash oraz w Grupie Żabka. Ekspertka w rozmowie z Magdaleną Stosio-Róg podpowiedziała też, jak dostawcy mogą uniknąć najczęstszych błędów

- Niemieccy giganci drogeryjni, DM i Rossmann, wyznaczają nowe standardy dla rynku. Sebastian Rennack przeanalizował innowacyjnie podejście tych operatorów do handlu detalicznego, przejawiające się w koncentracji na zdrowiu, rozwiązaniach wielokanałowych i atrakcyjnych programach lojalnościowych

- Technologie, które jeszcze niedawno nie wydawały się szczególnie atrakcyjne dla sieci detalicznych, nagle wchodzą do gry. Omówiliśmy niektóre z nich

- Jak zachęcić srebrne pokolenie do pracy w sklepie? Jakie korzyści dają sieciom starsi pracownicy? Dowiecie się z lektury artykułu "Srebrny skarb"

- Pieczywo to jedna z najważniejszych kategorii w sklepie spożywczym. Jednak pomimo faktu, że dyskonty sprzedają coraz więcej pieczywa, specjalistyczne sklepy piekarnicze radzą sobie całkiem nieźle. Jakub Sadowski sprawdził, z czego to wynika

- Skąd wziął się wzrost popularności odzieży i dodatków sygnowanych markami sieci handlowych - które przecież nie kojarzą się ani z branżą fashion, ani z prestiżem? Odpowiedzi znajdziecie w artykule Anny Zawadzkiej-Szewczyk

- Hydroponiczna produkcja żywności w szklarniach i na farmach wertykalnych zyskuje na znaczeniu. Zastanowiliśmy się, z czego to wynika i co to oznacza dla rynku

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje książkowe przedstawiła naszym Czytelnikom Marta Wrochna-Łastowska, członkini zarządu i CFO w Grupie Żabka

- Tomasz Stec i Robert Pernak z Simon-Kucher zauważają, że niesprzyjające rynkowe stawia pod znakiem zapytania rentowność firm, a żeby ją sobie zapewnić, detaliści powinni zrewidować podejście do marż, marek własnych i promocji, a producenci – do warunków współpracy z kontrahentami

- Honorata Jarocka z firmy Mintel zidentyfikowała trendy, które będą najsilniej oddziaływać na rynek żywności i napojów

- Kamil Smogorzewski z IBRiS opowiedział o zmieniających się nastrojach konsumenckich. Z lektury tekstu dowiecie się, czym jest "efekt Yarisa" i co oznacza powiększająca się luka konsumpcyjna w Polsce

- Aleksandra Gębarowska z NielsenIQ przyjrzała się rynkowi fermentowanych produktów mlecznych

- Urszula Bronisz z YouGov przeanalizowała wydatki polskich gospodarstw domowych na środki do prania i płukania

- Mihaela Kostadinova z Euromonitor International sprawdziła, jak wygląda rynek consumer health, zwłaszcza w przypadku kategorii produktów kluczowych dla zdrowia kobiet

 - A na deser - tradycyjnie - dwa felietony. Paweł Jachowski cytuje Ferdka Kiepskiego, a Konrad Kaszuba wdycha czarny dym

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (1/2025)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

19.02.2025 / 17:12
StoryEditor
Większość Polaków deklaruje spożycie mięsa. Eksperci wskazują na trzy czynniki, którymi konsumenci kierują się przy wyborze w trakcie zakupów
Większość Polaków deklaruje spożycie mięsa. Eksperci wskazują na trzy czynniki, którymi konsumenci kierują się przy wyborze w trakcie zakupów (fot. Pixabay)

Czy branża mięsna stoi przed widmem upadku? Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Związku Polskie Mięso, prognozy związane z odchodzeniem Polaków od spożycia mięsa są nieuzasadnione. – Prognoza nadchodzącego upadku branży mięsnej jest nieprawdziwa, a potwierdziły to nasze badania konsumenckie – powiedział Jacek Strzelecki, prezes Związku Polskie Mięso.

Badanie przeprowadzone przez SW Research wykazało, że dla 57 proc. Polaków mięso stanowi stały element diety. W grupie wiekowej 18-49 lat dominowały osoby spożywające mięso regu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.02.2025 / 09:30
StoryEditor
Aby wejść do tego sklepu spożywczego, trzeba "zapłacić". Ruszyły testy zaskakującego rozwiązania
Na zdj. Aldi Shop&Go (fot. mat. prasowe)

Czy klienci powinni płacić już za samo wejście do sklepu? Zdaniem sieci Aldi - tak. Firma pilotażowo w jednej ze swoich placówek zaczęła pobierać opłatę już na tym etapie zakupów. O co w tym chodzi?

O sprawie donosi "Polish Express", a testy Aldiego prowadzone są w jednym ze sklepów autonomicznych Aldi Shop&Go we wschodnim Londynie. Klienci za wejście do sklepu płacą 10 f...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. marzec 2025 15:00