O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?
- "Chcemy mieć głos na rynku" - mówi w wywiadzie numeru Brian Olesen, dyrektor generalny Netto Polska. Szef polskiego oddziału dyskontowej sieci opowiedział Pawłowi Jachowskiemu o nowej strategii Salling Group, ambitnych planach rozwoju Netto na naszym rynku oraz wyzwaniach stojących przed detalistami
- Tematem numeru jest franczyza w handlu. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie 30 największych spożywczych sieci franczyzowych oraz omówiliśmy najnowsze trendy i kierunki rozwoju tego rynku
- Michał Skorupka przyjrzał się zjawisku utwardzania franczyzy - jego przyczynom i konsekwencjom. Z kolei Katarzyna Pierzchała porozmawiała z Arkadiuszem Słodkowskim, członkiem zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców, oraz Michałem Wiśniewskim, prezesem firmy Profit System, którzy przekonują, że choć nie zawsze i nie w każdych warunkach franczyza będzie działać, to jednak daje ona zdecydowanie więcej możliwości niż prowadzenie biznesu w pojedynkę
- "Mam nadzieję, że ustawa franczyzowa powstanie" - mówi Agnieszka Majewska, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców, z którą porozmawialiśmy nie tylko o tzw. dzikiej franczyzie, ale też o sytuacji małych, rodzinnych sklepów i problemach drobnych przedsiębiorców
- Dokąd idzie Dino? Michał Kokoszkiewicz nie tylko omówił przyczyny sukcesu polskiej sieci, ale też zastanowił się jakich dopalaczy firma będzie potrzebować, aby pozostać na fali wznoszącej. Z lektury artykułu dowiecie się, dlaczego Dino potrzebny będzie nowy koncept sklepów oraz jak wyglądają perspektywy wyjścia firmy poza polski rynek
- Zarówno w Polsce, jak i całej Europie rośnie znaczenie sojuszy zakupowych. Konrad Kaszuba przyjrzał się temu zjawisku i odpowiedział na pytanie, jak trend ten wpływa na dostawców, konsumentów i cały rynek FMCG
- Polecamy Wam wywiad z "człowiekiem do zadań specjalnych" - Jesperem Østergaardem, dyrektorem zarządzającym Reitan Convenience Denmark, który opowiedział Łukaszowi Stępniakowi i Michałowi Kokoszkiewiczowi o tym, jak uzdrowił biznes operatora 7-Eleven w Danii oraz zdradził, jak wyglądać będzie jego zdaniem przyszłość kanału convenience
- Czyżby sformułowanie "dyskont non-food" powoli traciło rację bytu? W dyskontach niespożywczych rośnie znaczenie produktów spożywczych, a my przyjrzeliśmy się skali tego zjawiska, rozlewającego się zresztą także na inne rodzaje sklepów
- O realiach pracy category managerów opowiedziała nam Kamila Perka, która zdobyła doświadczenie w kilku sieciach należących do Grupy Eurocash oraz w Grupie Żabka. Ekspertka w rozmowie z Magdaleną Stosio-Róg podpowiedziała też, jak dostawcy mogą uniknąć najczęstszych błędów
- Niemieccy giganci drogeryjni, DM i Rossmann, wyznaczają nowe standardy dla rynku. Sebastian Rennack przeanalizował innowacyjnie podejście tych operatorów do handlu detalicznego, przejawiające się w koncentracji na zdrowiu, rozwiązaniach wielokanałowych i atrakcyjnych programach lojalnościowych
- Technologie, które jeszcze niedawno nie wydawały się szczególnie atrakcyjne dla sieci detalicznych, nagle wchodzą do gry. Omówiliśmy niektóre z nich
- Jak zachęcić srebrne pokolenie do pracy w sklepie? Jakie korzyści dają sieciom starsi pracownicy? Dowiecie się z lektury artykułu "Srebrny skarb"
- Pieczywo to jedna z najważniejszych kategorii w sklepie spożywczym. Jednak pomimo faktu, że dyskonty sprzedają coraz więcej pieczywa, specjalistyczne sklepy piekarnicze radzą sobie całkiem nieźle. Jakub Sadowski sprawdził, z czego to wynika
- Skąd wziął się wzrost popularności odzieży i dodatków sygnowanych markami sieci handlowych - które przecież nie kojarzą się ani z branżą fashion, ani z prestiżem? Odpowiedzi znajdziecie w artykule Anny Zawadzkiej-Szewczyk
- Hydroponiczna produkcja żywności w szklarniach i na farmach wertykalnych zyskuje na znaczeniu. Zastanowiliśmy się, z czego to wynika i co to oznacza dla rynku
To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?
- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje książkowe przedstawiła naszym Czytelnikom Marta Wrochna-Łastowska, członkini zarządu i CFO w Grupie Żabka
- Tomasz Stec i Robert Pernak z Simon-Kucher zauważają, że niesprzyjające rynkowe stawia pod znakiem zapytania rentowność firm, a żeby ją sobie zapewnić, detaliści powinni zrewidować podejście do marż, marek własnych i promocji, a producenci – do warunków współpracy z kontrahentami
- Honorata Jarocka z firmy Mintel zidentyfikowała trendy, które będą najsilniej oddziaływać na rynek żywności i napojów
- Kamil Smogorzewski z IBRiS opowiedział o zmieniających się nastrojach konsumenckich. Z lektury tekstu dowiecie się, czym jest "efekt Yarisa" i co oznacza powiększająca się luka konsumpcyjna w Polsce
- Aleksandra Gębarowska z NielsenIQ przyjrzała się rynkowi fermentowanych produktów mlecznych
- Urszula Bronisz z YouGov przeanalizowała wydatki polskich gospodarstw domowych na środki do prania i płukania
- Mihaela Kostadinova z Euromonitor International sprawdziła, jak wygląda rynek consumer health, zwłaszcza w przypadku kategorii produktów kluczowych dla zdrowia kobiet
- A na deser - tradycyjnie - dwa felietony. Paweł Jachowski cytuje Ferdka Kiepskiego, a Konrad Kaszuba wdycha czarny dym
Zachęcamy do lektury!
Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.
Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (1/2025)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.