21.02.2024 / 09:43
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Branny/Makro, Rozłucki, Ziółkowska, franczyza, dyskonty na rozdrożu [SPIS TREŚCI]

Sprawdź, o czym piszemy w najnowszym numerze magazynu ”Wiadomości Handlowe”
Zmiany na rynku franczyzy, dyskonty na rozdrożu, handel w 15-minutowym mieście, problemy kanału e-grocery - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 1/2024).

W magazynie znajdziecie również wywiady z Dominikiem Brannym, prezesem Makro Cash and Carry Polska, Wiesławem Rozłuckim, wieloletnim prezesem warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych i dr Martą Ziółkowską ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Sprawdź, co jeszcze znajdziesz w nowym numerze magazynu.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- W wywiadzie numeru Dominik Branny, prezes Makro Cash and Carry Polska, opowiedział Łukaszowi Stępniakowi o scenariuszach dla rynku hurtowego i franczyzy, strategii asortymentowej, transformacji cyfrowej oraz możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji z Grupie Metro

- Tematem numeru jest franczyza, której przyjrzeliśmy się od różnych stron. Znajdziecie u nas m.in. ranking 30 największych sieci spożywczych tego rodzaju (a także ajencyjnych, agencyjnych i partnerskich) oraz analizę rynku autorstwa Tomasza Kolmasiaka

- O tym, w jakiej kondycji znajduje się obecnie franczyza i co ją czeka w najbliższych latach, rozmawialiśmy z dr Martą Ziółkowską ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zachęcamy do lektury wywiadu przeprowadzonego przez Pawła Jachowskiego

- Przyjrzeliśmy się również konceptom, jakie niedawno pojawiły się na rynku franczyzy spożywczej, bądź w ostatnim czasie zostały udoskonalone. Przeanalizowaliśmy takie projekty, jak Moje Sklepy (Eurocash), Odido Elevate (Makro), Potager City (Carrefour), Żabka Non Stop, Market Plus (GK Specjał), Żabka w formacie wyspy handlowej, odświeżony Relay, 1Minute Smacznego! oraz Lewiatan Express

- Zdobycie i utrzymanie pracownika w sklepie w czasach rekordowo niskiego bezrobocia jest problemem dla wielu franczyzobiorców. Sprawdziliśmy, jak sieci franczyzowe starają się odpowiedzieć na to wyzwanie

- Technologie wcale nie muszą być piętą achillesową sklepów franczyzowych. Wręcz przeciwnie! Wyzwaniem bywa jednak sam proces transformacji technologicznej tego typu placówek. Sprawie przyjrzał się Michał Kokoszkiewicz

- Przez ile lat można być prezesem dużej sieci handlowej w Polsce? 3, 5, a może 10? Magda Głowacka skompilowała dla Was listę "długodystansowców" w handlu. Spoiler: tylko nieliczni objęli tekę prezesa (i do dziś pozostali na tym stanowisku) zanim ukazał się pierwszy numer "Wiadomości Handlowych"

- Koncepcja 15-minutowego miasta znana jest już od wielu lat, ale ostatnio zyskuje na popularności. Jak trend ten wpłynie na funkcjonowanie sieci handlowych, e-commerce i rynku delivery? Dowiecie się z lektury artykułu Konrada Kaszuby

- W felietonie Pawła Jachowskiego przeczytacie o głupawce cenowej, na którą zachorowały sieci handlowe. Lektura (nie) tylko dla fanów etykiet cenowych skomplikowanych do granic możliwości

- Branże spożywcza i handlowa domagają się zmian w ustawie o systemie kaucyjnym. Które postulaty mogą spotkać się z przychylnością nowego rządu i większości parlamentarnej, a które nie? Sprawę przeanalizował Michał Kokoszkiewicz

- Zanim Biedronka wystartowała z nowym e-sklepem spożywczym, trzech ważnych graczy z rynku e-grocery wycofało się z niektórych miast, a jeden opuścił Polskę. Analizujemy, dlaczego nie sprawdziły się optymistyczne prognozy rozwoju e-handlu żywnością w Polsce i zastanawiamy się, co dalej

- Rok 2024 r. może być przełomowy dla sektora foodtech w Polsce. Z czego wynikać będzie oczekiwany progres? Tematowi przyjrzał się Łukasz Rawa

- Co dalej z Krajowym Systemem e-Faktur, którego pełne wdrożenie zostało po raz kolejny odroczone? Zastanawiamy się, czy spółki z branży FMCG są już gotowe na zmiany i ile zapłacą za wdrożenie KSeF

- O obecności spółek z branży handlowej, spożywczej i napojowej na GPW rozmawialiśmy z Wiesławem Rozłuckim, założycielem i wieloletnim prezesem warszawskiej giełdy, a obecnie doradcą strategicznym Rothschild & Co. Przeczytajcie wywiad Łukasza Stępniaka, by dowiedzieć się, czy zdaniem W. Rozłuckiego sieci handlowe pasują do giełdy

- Jak trafić do klientów mieszkających na terenach wiejskich? Czym różnią się zachowania zakupowe tej grupy konsumentów od zachowań pozostałej części populacji? Dowiecie się z lektury artykułu Magdy Głowackiej

- Za każdym razem, gdy Żabka wydaje się "zbliżać do ściany" w zakresie rozwoju, sieć zaskakuje rynek premierą nowego formatu handlowego. W ostatnim czasie firma zaprezentowała cały szereg nowych pomysłów na dalszy rozwój biznesu. Ich potencjałowi przyjrzał się Michał Kokoszkiewicz

- Marki własne zagarnęły już dla siebie ponad 20 proc. rynku FMCG w Polsce. Czy to wszystko, na co je stać? Odpowiedź znajdziecie w artykule Magdaleny Stosio-Róg

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Sebastian Rennack z Aletos Retail Advisory przyjrzał się tematowi rentowności dyskontów i doszedł do nieoczywistych wniosków

- Paweł Wasilewski z Future Mind podzielił się wrażeniami na temat tego, co zobaczył podczas tegorocznej konferencji NRF Retail’s Big Show w Nowym Jorku. Z lektury tekstu dowiecie się, czy handel w Polsce powinien się już szykować na kolejną rewolucję technologiczną

- Urszula Dziekańska i Marta Rybicka z IQS przyjrzały się strukturze wydatków młodych konsumentów i przybliżyły trendy widoczne wśród tej grupy klientów

- Piotr Gawin z NIQ przeanalizował sprzedaż wędlin w Polsce i wskazał, jakie segmenty tego rynku radzą sobie najlepiej, a jakie nieco gorzej

- Wydatki polskich konsumentów na produkty plant-based omówił Grzegorz Mech z GfK

- Hubert Hozyasz z CMR przyjrzał się trendom na rynku produktów nikotynowych i wskazał, jakie wyroby okazały się przebojem minionego roku

- Jeśli burza na Morzu Czerwonym nie ucichnie, możemy mieć do czynienia z brakami towarów oraz wzrostem ich cen - ostrzega dr hab. Arkadiusz Kawa w tekście z cyklu "Kawa na ladę"

- A na deser - felieton Konrada Kaszuby o "dziurze w convenience" (nawet nie próbujcie zgadywać, o co chodzi, bo z pewnością Wam się to nie uda)

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (1/2024)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

15.07.2024 / 12:01
StoryEditor
Państwowi giganci przekażą miliardy złotych na ochronę ludności? Projekt ustawy nakłada nowe obowiązki na kluczowe spółki
Logo Orlenu (fot. Skorzewiak/Shutterstock)
Projekt nowej ustawy o obronie cywilnej zakłada, że spółki o istotnym znaczeniu dla gospodarki państwa mogą zostać zmuszone do przekazywania 3 proc. swojego budżetu inwestycyjnego na cele związane z ochroną ludności. Orlen już wyliczył, że może go to kosztować nawet miliard złotych rocznie.

Chociaż projekt ustawy jest dopiero konsultowany, już wywołuje spore emocje. Artykuł 117 nakłada bowiem na spółki o istotnym znaczeniu dla gospodarki państwa nakaz przekaz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2024 / 18:10
StoryEditor
Dino pracuje nad uruchomieniem eDino.pl! Co to będzie?! [NASZ NEWS]
Sklep sieci Dino Polska (Shutterstock)
Właściciel marketów Dino, który w tym roku kupił internetowy sklep z kosmetykami eZebra.pl, robi następny krok związany z rozwojem cyfrowym. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, spółka Dino Polska tworzy markę eDino oraz pracuje nad uruchomieniem strony internetowej eDino.pl.

Dino powoli burzy swój wizerunek spółki wyjątkowo konserwatywnej, niechętnie wychodzącej poza biznes stacjonarny. O wdrażaniu rozwiązań cyfrowych i internetowych mówił już w 201...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 08:45