29.04.2024 / 10:50
StoryEditor

Netto robi upgrade sklepów. Wiemy jakie rozwiązania sieć wprowadza w ramach nowego konceptu 3.5 [NASZ NEWS]

Nowy koncept 3.5. wdrożony już w kilkunastu placówkach Netto, pozwala sieci testować nowe rozwiązania, w tym ekspozycję części towarów przed wejściem (fot. Netto Polska)
Zmiany wprowadzone przez Netto w ramach konceptu 3.5 dotyczą przede wszystkim działów z artykułami świeżymi (fot. Netto Polska)fot. Netto
Nowy koncept 3.5. wdrożony już w kilkunastu placówkach Netto, pozwala sieci testować nowe rozwiązania, w tym ekspozycję części towarów przed wejściem (fot. Netto Polska)
Poza aranżacją działów z artykułami świeżymi w koncepcje Netto 3.5 zmienił się także sposób ekspozycji oferty promocyjnej (fot. Netto Polska)fot. Netto
Nowy koncept 3.5. wdrożony już w kilkunastu placówkach Netto, pozwala sieci testować nowe rozwiązania, w tym ekspozycję części towarów przed wejściem (fot. Netto Polska)
Zmiany wprowadzone przez Netto w ramach konceptu 3.5 dotyczą przede wszystkim działów z artykułami świeżymi (fot. Netto Polska)fot. Netto
Nowy koncept 3.5. wdrożony już w kilkunastu placówkach Netto, pozwala sieci testować nowe rozwiązania, w tym ekspozycję części towarów przed wejściem (fot. Netto Polska)
Zmiany wprowadzone przez Netto w ramach konceptu 3.5 dotyczą przede wszystkim działów z artykułami świeżymi (fot. Netto Polska)fot. Netto
Nowy koncept 3.5. wdrożony już w kilkunastu placówkach Netto, pozwala sieci testować nowe rozwiązania, w tym ekspozycję części towarów przed wejściem (fot. Netto Polska)
Nowy koncept 3.5. wdrożony już w kilkunastu placówkach Netto, pozwala sieci testować nowe rozwiązania, w tym ekspozycję części towarów przed wejściem (fot. Netto Polska)
Nowy koncept 3.5. wdrożony już w kilkunastu placówkach Netto, pozwala sieci testować nowe rozwiązania, w tym ekspozycję części towarów przed wejściem (fot. Netto Polska)
Nowy koncept 3.5. wdrożony już w kilkunastu placówkach Netto, pozwala sieci testować nowe rozwiązania, w tym ekspozycję części towarów przed wejściem (fot. Netto Polska)
Dyskont Netto zlokalizowany w Szczecinie przy ul. Chmurnej, to jedna z pierwszych placówek sieci, działających zgodnie z nowym konceptem, określonym mianem 3.5. Z informacji, które portal wiadomoscihandlowe.pl uzyskał od sieci, wynika, że nie jest to jeszcze koncept kompletny, ale zmiany, jakie zakłada, dają obiecujące efekty i będą wdrażane w kolejnych placówkach.

– Koncept 3.5 pozwala nam testować nowe rozwiązania, które analizowaliśmy na przestrzeni ostatnich miesięcy, na bazie formatu 3.0. Zmiany nie są więc diametralne, ale zauważalne dla klientów – mówi w komentarzu udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl Patrycja Kamińska, PR manager Netto Polska.

Netto 3.5. różni się od Netto 3.0?

Zmiany, o których mowa dotyczą głównie działów z artykułami świeżymi, takich jak warzywa i owoce, mięso i wędlin, nabiał oraz pieczywo; a także sposobu ekspozycji oferty promocyjnej.

– Strefa warzyw i owoców została przearanżowana, a w jej ramach zastosowaliśmy nowy rodzaj oświetlenia, który jeszcze lepiej podkreśla świeżość produktów. Standardowe lady chłodnicze zastąpiliśmy regałami, dzięki czemu możemy lepiej wyeksponować asortyment świeżych mięs. Poprawiony został też układ oferty in-outowej – wyjaśnia Patrycja Kamińska – W sklepach działających w ramach konceptu 3.5 funkcjonuje też sprzedaż outdoorowa, co oznacza, ze część asortymentu wyeksponowana jest na zewnątrz, przy wejściu do placówki – dodaje.

Z wypowiedzi PR manager Netto można też wnioskować, że sieć jest wciąż na etapie prac nad ostatecznym kształtem nowego konceptu. – Wprowadzone zmiany są pozytywnie odbierane przez klientów, ale na bieżąco się im przyglądamy i wiemy, że koncept 3.5 nie jest tym finalnym – zastrzega Kamińska.

Skąd potrzeba zmian?

Zapytaliśmy sieć, czym zmiany wprowadzone w koncepcie 3.5 są podyktowane oraz czy ich wprowadzenie jest próbą gonienia rynku i wynika z tego, że koncept 3.0 okazał się niewystarczający/odstający od konceptów proponowanych przez konkurencję.

Netto jako powód swoich działań wskazało ewolucję w handlu, której tempo w ciągu ostatnich lat, z przyczyn zewnętrznych, przyspieszyło. Sieć zapewniła przy tym, że koncept 3.0 się nie wyczerpał, ale sklepy wymagały "upgrade’u”, po to, by lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów. Zmiany wprowadzane w placówkach mają przede wszystkim pozytywnie przełożyć się na ich komfort i wygodę.

Ich założeniami są także optymalizacja niektórych procesów, co ma przynieść korzyści pracownikom sklepów oraz poprawa wyników sprzedażowych. Sieć zastrzega, że nie dzieli się danymi w tym zakresie, ale przyznaje, że jest zadowolona z finansowych efektów zmian wdrożonych w ramach konceptu 3.5.

Obecnie w nowej formule działa kilkanaście placówek sieci, ale plany Netto zakładają, że modernizację zgodną z konceptem 3.5 przejdą kolejne.

Modernizacja za modernizacją. Co z ekspansją?

W tym miejscu należy odnotować, że Netto dwa lata temu zakończyło potężny proces rebrandingu i modernizacji, związany z przejęciem ponad 300 placówek Tesco.

– Proces konwersji sklepów Tesco do Netto został zakończony wiosną 2022 roku, a więc szybciej niż pierwotnie zakładaliśmy. W czasie 10 miesięcy otworzyliśmy około 230 sklepów, nie tylko wymieniając szyld Tesco na Netto, a optymalizując przestrzeń handlową, wprowadzając nowe procesy czy integrując oba zespoły – podkreśla Patrycja Kamińska.

W roku 2023 Netto skupiło się na optymalizacji sklepów pod kątem technologicznym, co przełożyło się na wymierne oszczędności, ale spowodowało, że sieć musiała ograniczyć rozwój organiczny. Zamiast 25 nowych sklepów planowanych pierwotnie Netto otworzyło ich w minionym roku zaledwie cztery. Równolegle sieć sprzedała kilka placówek. W efekcie Netto zakończyło miniony rok, mając na koncie dokładanie tyle samo sklepów, co na koniec roku 2022, czyli 663. Dla porównania dwaj najwięksi konkurenci Netto – Biedronka i Lidl mieli ich odpowiednio przeszło 3,5 tys. i ponad 850.

Rok 2024 ma być wreszcie dla Netto czasem rozwoju organicznego, ale czy imponującego? – W bieżący rok weszliśmy z 663 sklepami. Do końca 2024 r. planujemy otworzyć 20 nowych sklepów, przy czym większość otwarć zostanie zrealizowanych w drugiej połowie roku. Nasze plany na 2025 r. zakładają przekroczenie liczby nowych sklepów założonych na ten rok. Nie chcemy jeszcze teraz mówić o konkretnych liczbach, ale plany są ambitne – deklaruje PR manager Netto Polska.

Netto Express szybciej niż Netto Green

Możliwą drogą rozwoju dla Netto wydają się dyskonty convenience, działające pod szyldem Netto Express, które sieć zaczęła testować w ojczystej Danii. W Polsce takie placówki już działają. – Sklepy convenience mamy w tej chwili w Szczecinie i Wrocławiu. Nie jest to dla nas format strategiczny, ale przy ograniczonej dostępności miejsc pod budowę pełnowymiarowych sklepów zwłaszcza w dużych miastach, musimy być otwarci na rozwijanie go – mówi Kamińska.

Swego czasu sieć deklarowała, że otworzy na naszym rynku ekologiczne sklepy pod szyldem Netto Green (pierwotne plany zakładały, że pierwszy z nich ruszy w 2023 r.). Z wypowiedzi PR manager Netto wynika jednak, że uruchomienia placówek w tym formacie w najbliższej przyszłości jest mało realne.

– Aktualnie koncentrujemy się przede wszystkim na umacnianiu naszych fundamentów, dlatego nie wskażemy terminu otwarcia w pełni ekologicznego sklepu Green Netto – stwierdziła w wypowiedzi dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Patrycja Kamińska, dodając, że to nie oznacza, że sieć nie będzie inwestowała w ekologiczne rozwiązania.

Zielone inwestycje Salling Group

W 2023 r. Netto zainstalowało panele fotowoltaiczne na dachach 130 sklepów. Na przestrzeni tego roku mają one być zamontowane na 215 kolejnych. Netto planujemy również uruchomienie farm słonecznych przy centrach dystrybucji w Motańcu (woj. zachodniopomorskie) i Domasławiu (woj.dolnośląskie).

Ponadto sieć odchodzi od odgrzewania gazowego, stawiając na pompy ciepła. Stosuje energooszczędne oświetlenie LED i systemy do sterowania nim. Wymienia też meble chłodnicze na takie posiadające drzwi.

– Cały czas zastanawiamy się nad nowymi rozwiązaniami, które pomogą nam zrealizować strategiczny cel dla całej Grupy Salling (właściciela Netto - red.), tj. redukcję emisji CO2 w ramach operacji własnych o 50 procent do 2030 roku – podkreśla Kamińska.

10.12.2024 / 08:36
StoryEditor
Czeczen przejmuje aktywa Danone w Rosji. Jest to człowiek bliski wierchuszce
Czeczen przejmuje aktywa Danone w Rosji. Jest to człowiek bliski wierchuszce (Shutterstock)

Francuski gigant spożywczy Danone rozpoczął proces opuszczania rosyjskiego rynku w październiku 2022 roku. Obecnie rosyjskie aktywa firmy trafiły w ręce Rusłana Alisułtanowa, 32-letniego Czeczena blisko związanego z klanem Kadyrowa.

Rusłan Alisułtanow, który przejął dawne aktywa Danone w Rosji, jest postacią ściśle związaną z władzami Czeczenii. Przed objęciem roli prezesa zarządu ds. zdrowia i żywienia w g...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.12.2024 / 15:22
StoryEditor
Kultowe ciastka Dalgona z serialu "Squid Game" są już dostępne w Polsce, ale tylko w jednej sieci. Wiemy, w jakiej
Kultowe ciastka Dalgona z serialu Squid Game debiutują na sklepowych półkach (fot. mat.pras.)

Polska dołącza do rynków, na którym pojawiają się słodycze nawiązujące do popularnych zagranicznych seriali. Kilka tygodni temu we Włoszech pojawiły się produkty inspirowane produkcją “Squid Game” Netflixa. Teraz przyszedł czas na debiut w naszym kraju.

Ciastka Dalgona powstały w wyniku współpracy marki Yummer’s – która należy do firmy BF Group produkującej przekąski i słodycze – ze streamingowym gigantem Netflix. Efektem tej w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 07:14