Czasy pandemii na długi czas pozbawiły nas możliwości wizyt w kawiarniach, a to z kolei spowodowało dynamiczny rozwój oferty gastronomicznej miejsc o innym profilu działalności. We wspomniany trend wpisały się m.in. sklepy spożywcze, piekarnie oraz stacje benzynowe.
Tegoroczne wyniki badania Café Monitor ARC Rynek i Opinia potwierdziły, że najpopularniejszym miejscem picia kawy poza domem są stacje paliw. Pobudzający napój spożywa tam aż 67% badanych. Za opisaną tendencją podążyła więc sieć Orlen, wychodząc tym razem poza obszar stacji benzynowych i rozszerzając ofertę, poprzez uruchomienie nowego formatu sprzedaży detalicznej – Orlen w ruchu.
Orlen we współpracy z partnerami i firmą MarketLab rozbudowuje swój innowacyjny koncept handlowy, instalując w miejscach o dużym natężeniu ruchu - inteligentne kąciki kawowe. Kawiarniane wyspy Orlen w ruchu, wyposażone są w kioski zakupowe z nowoczesnym ekranem dotykowym. Wspomniany system HeartByte zarządza ekspresem ciśnieniowym, znanym dotychczas ze stacji benzynowych Orlen oraz nowoczesną maszyną vendingowa z windą, pozwalającą na wydawanie nawet najbardziej delikatnych produktów.
Kiosk zakupowy jest niezwykle łatwy w obsłudze i ergonomiczny, a jego interfejs zaprojektowany jest w sposób, umożliwiający zakupy oferowanego asortymentu z jednego panelu obsługi klienta. Dzięki temu - zakup dokonany za pośrednictwem automatu i wybór gorącego napoju na kawiarce zostają wyświetlone na jednym ekranie. Jego design jest spójny z najnowszymi trendami UX i UI, co pozwala na szybkie i intuicyjne wyszukiwanie produktów. Co więcej – klient może kupić kilka artykułów jednocześnie, dodając je do koszyka zakupowego za pomocą jednego kliknięcia. System umożliwia także wybór preferowanej metody płatności bezgotówkowej – za pomocą karty lub kodu BLIK.
Dzięki zastosowanej technologii nie przegapimy atrakcyjnych ofert cenowych. Kiosk zakupowy uwzględnia również system promocyjny, pozwalający na uruchomienie okazji różnego typu - od prostych obniżek, poprzez łączenie produktów w zestawy i wielosztuki, a nawet implementację okazji tematycznych lub promocji typu „happy hours”. Elastyczność wizualna interfejsu umożliwia graficzne eksponowanie ofert specjalnych i adaptację bannerów. Co istotne – system obsługuje program lojalnościowy, zintegrowany z kartą lub aplikacją Vitay.
HeartByte zapewnia precyzyjny i całkowicie zdalny proces administracji. Dzięki systemowi raportowania i wykorzystaniu sztucznej inteligencji, możliwe jest m.in. gromadzenie najistotniejszych danych biznesowych oraz weryfikacja operacji i dostępności produktów, a to z kolei pozwala na efektywne zarządzanie automatycznym punktem sprzedaży.
Pierwsza inteligentna wyspa zainstalowana została w warszawskim salonie BRW przy ulicy Popularnej 75. Projekt w szybkim tempie będzie rozszerzał się o następne lokalizacje. Instalacje planowane są w miejscach o wysokich statystykach odwiedzających, takich jakich jak galerie handlowe, dworce czy sklepy wielkopowierzchniowe.
Przeznaczony na potrzeby Orlen, system MarketLab to przede wszystkim odpowiedź na przełomowe zmiany, utrzymujące się tendencje rynkowe i prognozy rozwoju nowych formatów sprzedaży na kolejne lata. Nowopowstałe kawiarniane punkty - bez wątpienia można odznaczyć jako kolejny element na mapie procesu automatyzacji sprzedaży.