24.05.2024 / 17:44
StoryEditor

Niemieckie supermarkety zrównują się z dyskontami, a nawet szybciej zwiększają sprzedaż

Logo grupy Edeka (Shutterstock.com)
Po dwóch latach spadku udziałów w rynku, spowodowanego inflacją, niemieckie supermarkety stabilizują swoją pozycję. Ceny żywności spadają po raz pierwszy od dziesięciu lat. Lider rynku Edeka zakończyła rok wzrostem sprzedaży poniżej średniej rynkowej, jednak należący do kooperatywy dyskontowy Netto Marken-Discount oraz supermarkety prowadzone przez niezależnych sprzedawców pomogły jej utrzymać wiodącą pozycję.

W Niemczech supermarkety i dyskonty konkurują ze sobą bezpośrednio. Według najnowszych danych Panelu Konsumenckiego GfK-CPS w Niemczech oba segmenty mogły w marcu – ostatnim mie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.06.2024 / 18:30
StoryEditor
Carrefour może dostać karę w wysokości 200 mln euro za zapisy w umowach z franczyzobiorcami
Sklep Carrefour Express w Nicei we Francji (Shutterstock)
Francuskie Ministerstwo Finansów domaga się ukarania spółki Carrefour kwotą 200 mln euro za nieodpowiednie, zdaniem urzędników, umowy franczyzowe. Organ nadzorczy zwrócił się do Sądu Gospodarczego w Rennes o stwierdzenie nieważności kilku klauzul umów wiążących franczyzobiorców i Grupę Carrefour oraz o nałożenie na grupę kary finansowej – ustalili dziennikarze "La Lettre".

Według Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Konkurencji, Spraw Konsumenckich i Kontroli Nadużyć Finansowych (DGCCRF) Ministerstwa Finansów Francji, model franczyzowy Carrefoura był ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2024 / 14:53
StoryEditor
PSH Lewiatan inwestuje w markę własną. Prezes Robert Rękas opowiedział nam o planach rozwoju private label [WIDEO]
Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan (fot. mat. własne)
Obroty sieci handlowej Lewiatan na marce własnej to już około 1 mld zł. W portfolio private label tego operatora znajduje się już 560 indeksów produktowych. O rozwoju marki własnej opowiedział podczas kongresu Retail Trends 2024 Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan.

- Marka własna jest ważna w naszym portfolio, natomiast na pewno nigdy nie będzie wypierała produktów markowych - powiedział Robert Rękas. Prezes Lewiatana podkreślił, że...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 07:31