Zmiany w zachowaniach klientów, szczególnie tych młodszych, którzy nie dysponują dużą ilością czasu, doprowadziły do wzrostu konsumpcji poza domem, np. w drodze do pracy, na siłowni czy podczas spotkań towarzyskich. Na rynku napojów obserwujemy również znaczny wzrost popularności wygodnych i pożywnych napojów typu "on-the-go", które wpisują się w zabiegany styl życia kupujących. Świadomi producenci wprowadzają nowe produkty i opakowania, aby dostosować je do różnych okazji konsumpcyjnych i profili kupujących. Co więcej, troska o kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem zmusiły firmy do poszukiwania alternatywnych rozwiązań dla standardowych opakowań plastikowych, ponieważ liczba klientów dbających o środowisko stale rośnie.
Badania pokazują, że większość kupujących przy wyborze napojów ma tendencję do przeglądania półki, a nie dokonywania z góry określonego zakupu podczas wizyt w sklepie. Dlatego też prowadzenie i inspirowanie kupujących poprzez tworzenie atrakcyjnych doświadczeń oraz zapewnienie efektywnego merchandisingu jest kluczem do sukcesu. Należy dbać o to, aby produkty zawsze znajdowały się z przodu półki, a w przypadku napojów typu smoothies, jednodniowych soków czy gotowych posiłków staje się to tym bardziej istotne, chociażby z punktu widzenia działania zasady FIFO "pierwsze weszło - pierwsze wyszło", dzięki czemu jesteśmy w stanie zmniejszyć ryzyko strat produktów z krótszym okresem przydatności do spożycia. Obecnie pracownicy w supermarketach często spędzają dużo czasu na uzupełnianiu towaru i eksponowaniu produktów, zamiast obsługiwać klientów. Dlatego detaliści potrzebują rozwiązań, które pozwolą im:
- znacznie zredukować ilość godzin spędzonych na uzupełnianiu towaru lub stawianiu produktów frontem do klienta
- skrócić czas poświęcany na utrzymanie porządku na półkach
- zapobiegać sytuacjom, w których produkty są ukryte na tyłach półek, gdzie nie mają szansy zostać zauważone lub kiedykolwiek sprzedane.
HL Display nie ustaje w wysiłkach i w obliczu rozwijającej się gamy produktów przedstawia systemy: Roller Track™ oraz Glide Track™. Są to systemy pozwalające na automatyczny ‘fejsing’ produktów na półce.
System Roller Track™ składa się z płachty z rolkami natomiast system Glide Track™ jest złożony z maty z pionowymi prowadnicami. Ich działanie jest oparte na zasadzie grawitacji. Produkty automatycznie przesuwają się w stronę przedniej krawędzi półki. Grawitacyjne frontowanie produktów pomaga zachować widoczność asortymentu, a w razie braków produktowych pozwala na ich szybkie wykrycie. Jeśli chodzi o uzupełnianie towaru to można to robić od frontu lub od tyłu, co znacząco ogranicza czas i koszty pracy.
Systemy mogą być dostarczane jako pojedyncze szyny/maty lub jako arkusz pokrywający całą powierzchnię półki. Można montować je bezpośrednio na półce lub przy użyciu profilu kątowego, który pozwala uzyskać idealny stopień przesuwania produktów do krawędzi półki. Oto filmik przedstawiający działanie systemu:
Dla mniejszych opakowań produktów są przewidziane akcesoria takie jak dwupoziomowe separatory, które pozwalają na piętrowanie produktów, oszczędzając przy tym miejsce na półce. Niewątpliwą zaletą systemu jest jego możliwość dopasowania do różnych formatów opakowań. To bardzo proste, a jednocześnie skuteczne rozwiązanie zapewniające widoczność przy jednoczesnej optymalizacji przestrzeni sprzedażowej.
Zalety systemów grawitacyjnych są oczywiste:
- półki zawsze wyglądają na w pełni zaopatrzone
- zautomatyzowanie procesu ustawiania produktów na froncie półki pozwala zaoszczędzić nawet 39% czasu pracy pracowników
- łatwość instalacji, użytkowania i konserwacji.
System Roller Track™ ma potwierdzoną skuteczność. Badania Nielsena w Norwegii wykazały, że to rozwiązanie w zakresie merchandisingu potrafi zwiększyć sprzedaż średnio o 3-5%, a nawet do 20% w godzinach największego natężenia ruchu.
Więcej informacji znajdziesz odwiedzając stronę: https://www.hl-display.com/pl lub kontaktując się przez https://www.hl-display.com/pl/skontaktuj-sie-z-nami/
O firmie HL Display
HL Display oferuje swoim klientom szerokie portfolio gotowych narzędzi do komunikacji wewnątrzsklepowej oraz rozwiązań merchandisingowych. Tworzy również indywidualne projekty i usługi mające na celu poprawę doświadczenia zakupowego przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności kosztowej i dbałości o środowisko naturalne. Firma powstała w 1954 roku. W ciągu blisko 70 lat działalności