Kto uplasował się za podium? Czwarte miejsce w rankingu Inquiry zajęła sieć Ikea, a na piątej pozycji wylądował Empik. Miejsca 6-10 zajęły takie marki, jak (kolejno): Adidas, Castorama, Nike, Media Expert i CCC.
Warto zauważyć, że różnice punktowe między pierwszym a drugim miejscem, podobnie jak między pozycją czwartą, były niewielkie. Analogicznie było w przypadku miejsc szóstego i siódmego, a także ósmego i dziewiątego. Szczegółową punktację publikujemy pod artykułem.
Jakie marki zyskują na sile?
Inquiry wyodrębniło także firmy, które osiągnęły największą poprawę wyników w stosunku do roku ubiegłego. Na pierwszym miejscu znalazła się marka dyskontów Action, a kolejne dwie pozycje zajęły... inne dyskontowe sieci: Dealz i Aldi. Zaraz poza podium uplasowało się Dino (przez wielu ekspertów również uznawane za dyskont), a na piątej pozycji wylądował Decathlon.
- Trzeba zauważyć, że wśród wielu marek sieci detalicznych, monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne osiągnęły w 2023 r. zauważalny wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Z tego powodu lista Top Improvers obejmuje jedynie pięć sieci - tłumaczy Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.
Top 10 BrandIndex - sieci detaliczne (wynik w %)
1. Rossmann - 43,5
2. Lidl - 43,1
3. Biedronka - 33,9
4. Ikea - 30,3
5. Empik - 29,9
6. Adidas - 29,0
7. Castorama - 28,6
8. Nike - 27,6
9. Media Expert - 27,4
10. CCC - 26,9
Top 5 Improvers - sieci detaliczne (zmiana rok do roku w p.proc.)
1. Action - 4,4
2. Dealz - 3,0
3. Aldi - 1,5
4. Dino - 1,4
5. Decathlon - 1,3
źródło: badanie YouGov BrandIndex