08.05.2024 / 12:19
StoryEditor

Najsilniejsze marki sieci handlowych w Polsce. Sprawdź, jaka firma prześcignęła Lidla i Biedronkę

Drogeryjny Rossmann to najsilniejsza marka sieci detalicznej według YouGov (fot. Shutterstock)
Nie Lidl (drugie miejsce) i nie Biedronka (trzecia pozycja), lecz Rossmann zwyciężył w badaniu najsilniejszych marek sieci handlowych autorstwa agencji Inquiry. Autorzy badania tłumaczą, że pozycja w rankingu jest "całkowitej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji".

Kto uplasował się za podium? Czwarte miejsce w rankingu Inquiry zajęła sieć Ikea, a na piątej pozycji wylądował Empik. Miejsca 6-10 zajęły takie marki, jak (kolejno): Adidas, Castorama, Nike, Media Expert i CCC.

Warto zauważyć, że różnice punktowe między pierwszym a drugim miejscem, podobnie jak między pozycją czwartą, były niewielkie. Analogicznie było w przypadku miejsc  szóstego i siódmego, a także ósmego i dziewiątego. Szczegółową punktację publikujemy pod artykułem.

Jakie marki zyskują na sile?

Inquiry wyodrębniło także firmy, które osiągnęły największą poprawę wyników w stosunku do roku ubiegłego. Na pierwszym miejscu znalazła się marka dyskontów Action, a kolejne dwie pozycje zajęły... inne dyskontowe sieci: Dealz i Aldi. Zaraz poza podium uplasowało się Dino (przez wielu ekspertów również uznawane za dyskont), a na piątej pozycji wylądował Decathlon.

- Trzeba zauważyć, że wśród wielu marek sieci detalicznych, monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne osiągnęły w 2023 r. zauważalny wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Z tego powodu lista Top Improvers obejmuje jedynie pięć sieci - tłumaczy Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

Top 10 BrandIndex - sieci detaliczne (wynik w %)

1. Rossmann - 43,5

2. Lidl - 43,1

3. Biedronka - 33,9

4. Ikea - 30,3

5. Empik - 29,9

6. Adidas - 29,0

7. Castorama - 28,6

8. Nike - 27,6

9. Media Expert - 27,4

10. CCC - 26,9

Top 5 Improvers - sieci detaliczne (zmiana rok do roku w p.proc.)

1. Action - 4,4

2. Dealz - 3,0

3. Aldi - 1,5

4. Dino - 1,4

5. Decathlon - 1,3

źródło: badanie YouGov BrandIndex

25.02.2025 / 15:15
StoryEditor
Odido testuje "zwrotkomaty". Urządzenia stanęły przed sklepami sieci w trzech województwach
”Zwrotkomat” testowany przez sieć Odido (fot. materiały prasowe)

Sieć Odido należąca do Makro Polska, sprawdza różne możliwości prowadzenia zbiórki opakowań objętych systemem kaucyjnych. Jedną z opcji rozważanych przez sieć są recyklomaty umieszczane wewnątrz bądź na zewnątrz sklepu.

Przy wybranych sklepach sieci Odido stanęły urządzenia, do których klienci mogą zwracać  plastikowe lub metalowe opakowania po napojach, otrzymując w zamian rabaty na zakupy. Ma...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.03.2025 / 09:00
StoryEditor
Sprzedaż w sklepach małoformatowych w styczniu 2025. Czy one również zyskały na wzroście sprzedaży detalicznej?
Żabka w Piekarach Śląskich (fot. Remigiusz Gora/Shutterstock)

Jak wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR, w styczniu 2025 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wzrosła o 1,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Jednocześnie liczba transakcji spadła o niemal 7 proc.

Średnia wartość koszyka wyniosła 26,72 zł, co oznacza wzrost o niemal 9 proc. w porównaniu do stycznia 2024 r. Na ten wynik wpłynęła głównie rosnąca inflacja, ponieważ średnia l...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11. marzec 2025 05:54