18.06.2024 / 23:59
StoryEditor

Market Roku 2024. Oto lista nagrodzonych sieci handlowych

Market Roku 2024 - wręczenie statuetek podczas kongresu Retail Trends 2024 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Podczas kongresu Retail Trends 2024 po raz kolejny wręczyliśmy nagrody Market Roku. To najdłużej przyznawane statuetki w historii naszego wydawnictwa. Sprawdź, kto zwyciężył w poszczególnych kategoriach w tym roku.

Konkurs Market Roku to nieodłączny element kongresu Retail Trends. Co roku wybieramy najlepsze sklepy w Polsce w poszczególnych kategoriach, takich jak np. najlepszy sklep w dużym, średnim i małym formacie, najlepsza oferta asortymentowa, najlepsza strategia cenowa czy najlepszy e-sklep. W szranki stają topowe sieci działające w Polsce.

Przez lata o tym, kto ostatecznie otrzyma nagrodę, decydowało grono jury, złożone z przedstawicieli największych w Polsce producentów żywności oraz firm doradczych dla sektora retail i FMCG. W tym roku oni również oddali swoje głosy, jednak nie mieli całościowego wpływu na wynik głosowania. Postanowiliśmy poznać też głosy Czytelników portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Najlepsze sklepy w każdej kategorii w głosowaniu jurorów otrzymały odpowiednio 3 punkty za pierwsze miejsce, 2 punkty za drugie miejsce oraz 1 punkt za trzecie miejsce. Identycznie było w przypadku głosowania Czytelników. Po zsumowaniu ustalona została kolejność w poszczególnych kategoriach.

Oto lista nagrodzonych w konkursie Market Roku 2024:

Duży format: Kaufland

Średni format: Lidl Polska

Mały format: Żabka Polska

Sieć regionalna: FRAC, Chata Polska i Topaz (ex aequo)

Sklepy specjalistyczne: Duży Ben

Najbardziej innowacyjny koncept: Dealz

Najlepsze doświadczenie zakupowe: Lidl Polska

Najlepsza strategia cenowa: Biedronka

Najciekawsza strategia asortymentowa: Żabka Polska

Najlepsza oferta marek własnych: Lidl Polska

Najlepsza oferta produktów świeżych: Lidl Polska

Najlepszy koncept sklepu na stacji paliw: Orlen O!Shop oraz BP (ex aequo)

Najlepszy e-sklep: Allegro

Najlepszy start-up handlowy: Fyrtel Market

Dystrybutor roku - hurtownie cash&carry: Eurocash

Dystrybutor roku - hurtownie serwisowe: GK Specjał oraz Eurocash (ex aequo)

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
08.11.2024 / 13:16
StoryEditor
Krakowski Kredens robi wielki come-back! Nowy sklep internetowy i powrót do otwierania placówek stacjonarnych
Na zdj. sklep sieci Krakowski Kredens (fot. Sorbis/Shutterstock)

Marka Krakowski Kredens chce wrócić na poważnie na handlową mapę Polski. W listopadzie uruchomi e-sklep, a na 2025 r. planuje otwarcia sklepów stacjonarnych. Pierwsza z takich placówek ruszy najprawdopodobniej w pierwszej połowie przyszłego roku.

Przypomnijmy, że Krakowski Kredens to marka sklepów i produktów spożywczych dawniej należąca do sieci Alma Market (upadłej w 2017 r.). Latem 2023 r. została sprzedana za 3...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.11.2024 / 08:11
StoryEditor
Czy Wigilia powinna być dniem wolnym od pracy? Sieci handlowe nie będą zadowolone z wyniku sondażu
Czy tegoroczna Wigilia będzie dniem wolnym od pracy? (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)

Zdaniem aż 67,5 proc. ankietowanych przez IBRiS na zlecenie "Rzeczpospolitej" Wigilia Bożego Narodzenia powinna być dniem wolnym od pracy. Czy politycy posłuchają głosu Polaków? Dowiemy się tego prawdopodobnie już na najbliższym posiedzeniu Sejmu.

Na pytanie o to, czy Wigilia powinna być dniem wolnym od pracy, 35,4 proc. respondentów odpowiedziało "zdecydowanie tak", a 32,1 proc. "raczej tak". Przeciwnego zdania było łąc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 18:50