18.06.2024 / 23:59
StoryEditor

Market Roku 2024. Oto lista nagrodzonych sieci handlowych

Market Roku 2024 - wręczenie statuetek podczas kongresu Retail Trends 2024 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Podczas kongresu Retail Trends 2024 po raz kolejny wręczyliśmy nagrody Market Roku. To najdłużej przyznawane statuetki w historii naszego wydawnictwa. Sprawdź, kto zwyciężył w poszczególnych kategoriach w tym roku.

Konkurs Market Roku to nieodłączny element kongresu Retail Trends. Co roku wybieramy najlepsze sklepy w Polsce w poszczególnych kategoriach, takich jak np. najlepszy sklep w dużym, średnim i małym formacie, najlepsza oferta asortymentowa, najlepsza strategia cenowa czy najlepszy e-sklep. W szranki stają topowe sieci działające w Polsce.

Przez lata o tym, kto ostatecznie otrzyma nagrodę, decydowało grono jury, złożone z przedstawicieli największych w Polsce producentów żywności oraz firm doradczych dla sektora retail i FMCG. W tym roku oni również oddali swoje głosy, jednak nie mieli całościowego wpływu na wynik głosowania. Postanowiliśmy poznać też głosy Czytelników portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Najlepsze sklepy w każdej kategorii w głosowaniu jurorów otrzymały odpowiednio 3 punkty za pierwsze miejsce, 2 punkty za drugie miejsce oraz 1 punkt za trzecie miejsce. Identycznie było w przypadku głosowania Czytelników. Po zsumowaniu ustalona została kolejność w poszczególnych kategoriach.

Oto lista nagrodzonych w konkursie Market Roku 2024:

Duży format: Kaufland

Średni format: Lidl Polska

Mały format: Żabka Polska

Sieć regionalna: FRAC, Chata Polska i Topaz (ex aequo)

Sklepy specjalistyczne: Duży Ben

Najbardziej innowacyjny koncept: Dealz

Najlepsze doświadczenie zakupowe: Lidl Polska

Najlepsza strategia cenowa: Biedronka

Najciekawsza strategia asortymentowa: Żabka Polska

Najlepsza oferta marek własnych: Lidl Polska

Najlepsza oferta produktów świeżych: Lidl Polska

Najlepszy koncept sklepu na stacji paliw: Orlen O!Shop oraz BP (ex aequo)

Najlepszy e-sklep: Allegro

Najlepszy start-up handlowy: Fyrtel Market

Dystrybutor roku - hurtownie cash&carry: Eurocash

Dystrybutor roku - hurtownie serwisowe: GK Specjał oraz Eurocash (ex aequo)

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
24.03.2025 / 09:32
StoryEditor
Niemcy na znak protestu odwracają amerykańskie produkty do góry nogami. To polityczny protest?
Amerykańskie produkty do góry nogami (fot. Reddit)

W niemieckich supermarketach widać nowy trend. Niektóre produkty stoją odwrócone do góry nogami. To efekt oddolnego trendu.

W sieci krążą zdjęcia, pokazujące odwrócone do góry nogami opakowania serka Philadelphia, a także jedzenia w puszkach od firmy Kraft Heinz. Internauci pisali również o rulonach ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.03.2025 / 09:45
StoryEditor
Galerie i centra handlowe z wyprzedażowym kłopotem. Konsumenci coraz bardziej idą w online
Polacy coraz częściej wolą zakupy online. Tracą na tym galerie i centra handlowe (fot. MondayNews)

Wyprzedażowy kłopot. Polacy lekko odpuścili galerie i centra handlowe. Coraz częściej wolą zakupy online - tak wynika z obserwacji zachowań ponad 1,3 mln konsumentów w przeszło 710 tego typu placówkach.

Eksperci wymieniają głównych „winowajców” ww. sytuacji. Wyjaśniają, że Polacy wolą zaopatrywać się w dyskontach nieżywnościowych i uniwersalnych, które ostatnio rozwijają m.in. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. marzec 2025 12:47