Tradycją stało się, że najlepsi polscy kucharze spotykają się na Kongresie Szefów Kuchni. Misją tego wydarzenia jest przekazywanie wiedzy o trendach i innowacjach w kuchni, ale przede wszystkim wspieranie branży gastronomicznej. Tegoroczna edycja Kongresu, odbywająca się po rocznej przerwie, miała zatem szczególny wymiar – powstająca po lockdownie gastronomia z radością powitała powrót formuły kongresowego spotkania w „realu”. Uczestnikiem wydarzenia było także MAKRO Polska.
– Branża HoReCa to nasz ważny klient, ale także biznesowy partner – mówi Katarzyna Wąsowicz, Menedżer ds. klientów HoReCa w MAKRO Polska. – Dlatego w okresie lockdownu gastronomii opracowaliśmy szeroki zestaw narzędzi pomagających przetrwać lokalom trudny czas, a teraz cieszymy się, że możemy naszą ofertę pokazać na żywo czołowym szefom kuchni.
MAKRO Polska aktywne było zarówno na kongresowej scenie, jak i w części wystawienniczej. Szefowie kuchni Akademii Inspiracji MAKRO znaleźli się wśród prelegentów Kongresu. Dariusz Kucharski w prezentacji „Kuchnia rodzinna w bistro wydaniu – dania podparte wspomnieniami jako umocnienie koncepcji restauracji” mówił o tym, jak mądrze podążać za trendami, ale równocześnie zachować unikatowość i nie stać się takim, jak wszyscy. Z kolei Rafał Zaręba w prelekcji o nieco prowokacyjnym tytule „Odejdź od założenia, że każdy szef kuchni musi być kreatywny- nie musi!” przekonywał, że stawianie na solidność, obowiązkowość i szacunek dla kulinarnej tradycji to skuteczna metoda budowania oferty lokalu i wizerunku jego szefa kuchni.
Uwagę przyciągało stoisko wystawiennicze MAKRO, zbudowane zgodnie z zasadami „zielonej rewolucji”, które stało się centrum pokazów kulinarnych i baristycznych, degustacji oraz wiedzy o innowacjach w gastronomii. 90% z materiałów, z których powstało stoisko, zostanie ponownie wykorzystanych w procesie recyklingu.
Trzeba wspomnieć, iż w tym roku termin Kongresu Szefów Kuchni zbiegł się z ważnym dla MAKRO świętem. Dzień Własnego Biznesu, obchodzony właśnie 12 października to okazja do tego, aby szczególnie podziękować przedsiębiorcom i życzyć wielu sukcesów na przyszłość. Bo wspólny biznes, to wspólna radość!