20.03.2025 / 16:17
StoryEditor

Luis Araujo, dyrektor generalny Biedronki: W Polsce możemy rosnąć tylko poprzez rozwój sieci. Rynek jest trudny

Luis Araujo, dyrektor generalny Biedronki (fot. Luis Silveira E Castro)

Szef Biedronki podkreśla, że polski rynek FMCG jest bardzo konkurencyjny, a w ostatnich latach konsumenci oszczędzają pieniądze. Przekłada się to na ograniczenie możliwości wzrostu. Menedżer przewiduje, że kilku graczy wypadnie z rywalizacji.

Luis Araujo podkreśla, że Biedronka w ciągu ostatnich 30 lat przeszła w Polsce bardzo długą drogę, pozycjonując się jako sklepy, które oferują najniższą cenę i początkowo są dos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

07.04.2025 / 09:11
StoryEditor
Decathlon z nowym dyrektorem generalnym. Wybrano menedżera, który spędził w firmie ponad połowę życia
Javier Lopez, nowy CEO sieci Decathlon (fot. mat. prasowe)

49-letni Javier Lopez z Decathlonem związany jest już od 26 lat, a teraz awansował na stanowisko dyrektora generalnego tej sieci sklepów. Przez ostatnie trzy lata funkcję tę sprawowała Barbara Martin Coppola.

Javier Lopez przez ponad ćwierć wieku pracował w Decathlonie w obszarze logistyki, handlu detalicznego oraz digitalizacji. W latach 2012-2015 kierował niemieckim oddziałem si...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

07.04.2025 / 14:28
StoryEditor
Szymon Turnau, Auchan Polska, na RT25: Barierą rozwoju e-grocery jest relatywnie bardzo mały udział w rynku
Szymon Turnau, Dyrektor Digital & e-commerce, Auchan Polska

Stawiamy na strategie omnichannel. Platformy szybkich dostaw otwierają rynek na nowych klientów. Barierą rozwoju jest bardzo mały udział kanału online w ogólnej sprzedaży – mówił Szymon Turnau, Dyrektor Digital & e-commerce, Auchan Polska, podczas kongresu Retail Trends 2025.

– Baza naszych klientów w kanale e-grocery jest zbliżona do bazy klientów stacjonarnych – stawiamy na strategię omnichannel, dlatego dążymy do tego, by konsumenci robili zakupy w obu kanałach. Wśród klientów kupujących online wyróżniamy dwie grupy. Pierwsza to osoby młodsze, mniej więcej do 35 lat, którzy korzystają głównie z kanałów szybkich dostaw. Współpracujemy na tym polu z dwiema platformami, to Glovo i Wolt – relacjonował Szymon Turnau, Dyrektor Digital & e-commerce, Auchan Polska, uczestnik debaty "Jak robić e-commerce? Szukanie rentowności i efektywności w biznesie e-grocery", podczas kongresu Retail Trends 2025.

Natomiast w naszym sklepie auchan.pl zakupy robią głównie klienci w wieku od 35 do 55 lat i nawet więcej. Ta grupa staranniej planuje zakupy, robią je rzadziej, natomiast koszyki są większe.

Q-commerce powiększa bazę klientów

Prowadzimy sklep internetowy już od 15 lat. W ostatniej pięciolatce obserwujemy istotną zmianę, polegającą na pojawieniu się platform szybkich dostaw. Otworzyło to rynek e-grocery na zupełnie nowych klientów, głównie tych młodszych.

Koszyk zakupowy ewoluuje, konsumenci coraz śmielej robią zakupy online produktów z różnych kategorii, także świeżą żywność. Szybko dostrzegliśmy ten trend i zaproponowaliśmy odpowiednią ofertą, aby pozyskać nowych klientów.

Barierą rozwoju e-commerce jest relatywnie bardzo mały udział w rynku, a im mniej jest klientów, tym wyższe są koszty jednostkowe dostawy. Jednak wszyscy gracze systematycznie budują sprzedaż, przyciągają nowych klientów – trochę ze sobą konkurując, ale też wzajemnie się w ten sposób wspierając – widzimy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku i z biegiem czasu rentowność tego biznesu będzie rosnąć.

Istotną barierą dla e-commerce jest też bardzo rozwinięta i silnie konkurencyjna sieć sklepów stacjonarnych. Bliskość sklepów fizycznych powoduje, że zakupy są łatwe i wygodne, większość klientów może bez trudu dotrzeć do sklepu pieszo, zatem korzystanie z kanału online jest dla nich mniej atrakcyjne.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

18. kwiecień 2025 21:45