15.08.2024 / 10:00
StoryEditor

Lidl podejmuje walkę z Action i Ikeą, rozwijając model wielokanałowego hipermarketu dyskontowego

Najnowszy koncept sklepu Lidl przeznacza więcej miejsca dla marek własnych z kategorii przemysłowych (fot. Sebastian Rennack)

Lidl walczy o rozszerzenie swojego wizerunku dobrej jakości i niskich cen dla swoich marek własnych w kategoriach non-food. Holenderski dyskont Action wyłania się jako poważny konkurent, nie tylko w sprzedaży offline, ale także online. Prawdziwe zagrożenie stanowią nowi uczestnicy rynku, gracze online, tacy jak Temu, Shein i AliExpress z Chin.

Lidl nie jest już wyłącznie dyskontem spożywczym. Ostatnie ataki cenowe na specjalistę oferty innej niż żywność – Action – oraz ikonę mebli i artykułów gospodarstwa d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.08.2024 / 09:11
StoryEditor
Właściciel Żabki razem z akcjonariuszami Comarchu ogłasza wezwanie na akcje technologicznej spółki
Krzysztof Krawczyk, partner w CVC Capital Partners (fot. mat. prasowe)

CVC Capital Partners, właściciel spółki Żabka Polska ma zamiar przejąć technologiczny Comarch. Fundusz porozumiał się w tej sprawie już ze spadkobiercami zmarłego niedawno współwłaściciela spółki, Janusza Filipiaka, ale do objęcia 100 proc. udziałów brakuje jeszcze akcji notowanych na GPW.

CVC ma w swoim portfolio spółki z różnych branż. W Polsce, poza spółką Żabka Polska, firma zajmująca się doradztwem w zakresie private equity zainwestowała w Stock Spirits. Wszy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2024 / 12:54
StoryEditor
Czy wódka w saszetkach zaszkodzi branży spirytusowej? Producenci w obawie przed wzrostem akcyzy zwracają uwagę na piwo
Alkohole w małych pojemnościach są rzadziej kupowane niż piwo

Wódka w saszetkach, jak owocowy mus, w dyspenserach - nazwana „jogurtem budowlańca” są głównymi tematami dotyczącymi alkoholi mocnych w tym tygodniu w internecie. W odpowiedzi na krytykę branży spirytusowej, Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy postanowił porównać sprzedaż alkoholu w małych formatach ze sprzedażą piwa. Co wychodzi ze statystyk?

Z danych przytaczanych przez ZP Polski Przemysł Spirytusowy wynika, że polscy konsumenci spożywają najwięcej alkoholu w piwie. Złoty napój odpowiada za 55 proc. całego spożywa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. sierpień 2024 10:02