18.04.2024 / 14:22
StoryEditor

Lidl nie rezygnuje z wyścigu o miano najtańszej sieci handlowej. Jak sieć komentuje wyniki koszyka ASM?

Dane przedstawione w najnowszej edycji koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, z którego – w uproszczeniu – wynika, że Biedronka była w marcu znacząco tańsza od Lidla, zaskoczyły obserwatorów rynku. Pojawiły się nawet głosy, że możemy mieć do czynienia z początkiem końca wojny cenowej pomiędzy dwoma największymi dyskontami w Polsce. Czy jednak agresywne promowanie ofert cenowych naprawdę przejdzie wkrótce do lamusa? Jak tłumaczy wzrost średniej ceny koszyka sieć Lidl?

Z opublikowanego w tym tygodniu raportu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency wynika, że różnica w średniej cenie koszyka między Biedronką, zajmującą obecnie pierwsze miejsce na liście najtańszych sieci handlowych, a Lidlem, który jest numerem trzy w rankingu, wynosi ponad 52 zł.

Według ASM, Lidl odnotował w marcu największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego (o 21,84 proc.) ze wszystkich analizowanych przez agencję sieci handlowych.

Czy Lidl ma dość wojny cenowej z Biedronką?

Dane zebrane przez ASM Sales Force Agency wywołały falę spekulacji na temat tego, czy Lidl zmienia swoją strategię cenową i rezygnuje z agresywnych promocji. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić u źródła, z czego wynikają zmiany cen, oraz jak wyglądają plany dyskontera na najbliższe miesiące.

Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate affairs and CSR w Lidl Polska, wyjaśnia: – Stale dbamy o transparentność naszych cen, które są analizowane przez niezależne opracowania, jak na przykład koszyk zakupowy gazety "Fakt", które potwierdzają wymierne efekty naszych starań o utrzymanie niskich cen. W tym roku już sześć razy koszyk zakupowy Lidla był najtańszy w opracowaniach "Faktu". Wygraliśmy w zestawieniach opublikowanych w dniach: 5.01.2024, 25.01.2024, 8.02.2024, 28.02.2024, 14.03.2024, 26.03.2024.

Przedstawicielka Lidl Polska podkreśla także, że jej sieć "oferuje klientom liczne i atrakcyjne akcje promocyjne jak np. Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL". – Klienci naszej sieci mają również możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, w której czekają liczne korzystne rabaty i dodatkowe zniżki – zaznacza.

W kwietniu Lidl zamroził ceny

– Pragniemy podkreślić, ze w trosce o konsumenta, w kwietniu pozostawiamy ceny wszystkich produktów objętych podwyżkami VAT 5 proc. na poziomie sprzed podwyżki. Klienci dalej kupią ponad 1600 podstawowych produktów spożywczych w niskich cenach. Oferowanie niskich cen to jedno z naszych działań, które podejmujemy, aby chronić budżety polskich gospodarstw domowych. W kolejnych miesiącach planujemy nieustannie oferować naszym klientom bardzo atrakcyjne promocje oraz akcje specjalne – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz.

– Aby zagwarantować klientom niezmiennie wysoką jakość w atrakcyjnej, niskiej cenie, stawiamy na wieloletnie kontrakty wspólnie z naszymi partnerami. Warto podkreślić, że na co dzień współpracujemy z ponad 840 dostawcami z całej Polski. W efekcie na naszych półkach znaleźć można ok. 450 produktów z oznaczeniem "Produkt Polski".  Dodatkowo, dzięki wieloletnim proekologicznym inwestycjom, udało nam się znacznie znacząco ograniczyć koszty utrzymania sklepów i magazynów. Od lat inwestujemy w rozwiązania takie jak fotowoltaika czy gruntowe pompy ciepła – przypomina.

W gazetce Lidl nadal najtańszy

W swojej najnowszej gazetce promocyjnej Lidl chwali się wspomnianymi przez przedstawicielkę sieci sukcesami w opracowaniach "Faktu" – możemy w niej przeczytać, że "już szósty raz w tym roku najtańszy koszyk Faktu jest w Lidlu". Aczkolwiek na tej samej stronie Lidl podaje zgodnie z prawdą, że w ostatnim zestawieniu (z 5.04.2024) najtańsza okazała się jednak Biedronka.

image
Gazetka sieci Lidl
FOTO: fot. Lidl
19.02.2025 / 18:15
StoryEditor
Gigantyczna inwestycja właściciela Lidla i Kauflandu w produkcję żywności. Jakie kategorie chce rozwijać Grupa Schwarz?
Gigantyczna inwestycja właściciela Lidla i Kauflandu w produkcję żywności. Grupa Schwarz rozwija produkcję żywności (fot. Shutterstock)

Grupa Schwarz, do której należą sieci Lidl i Kaufland, ogłosiła ogromną inwestycję w produkcję pieczywa. Firma planuje rozbudowę swojej piekarni przemysłowej Bonback w Halle, przeznaczając na ten cel ponad 300 mln euro. Inwestycja ma pozwolić na zwiększenie skali produkcji i stworzenie ponad 400 nowych miejsc pracy.

Rozbudowa należącej do Grupy Schwarz piekarni obejmie kilka kluczowych elementów. Powstanie nowy, dwupoziomowy budynek produkcyjny, który pomieści dodatkowe linie piekarnicze. D...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.02.2025 / 10:56
StoryEditor
Unia zakazuje cukru w jednorazowych saszetkach i pakowania ogórków w folie
Czekają nas wielkie zmiany, których celem jest ograniczenie plastiku w obiegu (fot. Adobe)

11 lutego br. weszły w życie nowe unijne przepisy dotyczące opakowań i odpadów opakowaniowych. Dotyczą m.in. niektórych opakowań jednorazowych z tworzyw sztucznych, takich jak pojedyncze saszetki na ketchup czy cukier. Do 2030 r. mają one zniknąć z rynku.

Komisja Europejska zaproponowała zmianę dotychczas obowiązującej dyrektywy dotyczącej opakowań dwa lata temu. Doszła bowiem do wniosku, że wielokrotnie zmieniane przepisy nie pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 19:37