18.04.2024 / 14:22
StoryEditor

Lidl nie rezygnuje z wyścigu o miano najtańszej sieci handlowej. Jak sieć komentuje wyniki koszyka ASM?

Dane przedstawione w najnowszej edycji koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, z którego – w uproszczeniu – wynika, że Biedronka była w marcu znacząco tańsza od Lidla, zaskoczyły obserwatorów rynku. Pojawiły się nawet głosy, że możemy mieć do czynienia z początkiem końca wojny cenowej pomiędzy dwoma największymi dyskontami w Polsce. Czy jednak agresywne promowanie ofert cenowych naprawdę przejdzie wkrótce do lamusa? Jak tłumaczy wzrost średniej ceny koszyka sieć Lidl?

Z opublikowanego w tym tygodniu raportu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency wynika, że różnica w średniej cenie koszyka między Biedronką, zajmującą obecnie pierwsze miejsce na liście najtańszych sieci handlowych, a Lidlem, który jest numerem trzy w rankingu, wynosi ponad 52 zł.

Według ASM, Lidl odnotował w marcu największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego (o 21,84 proc.) ze wszystkich analizowanych przez agencję sieci handlowych.

Czy Lidl ma dość wojny cenowej z Biedronką?

Dane zebrane przez ASM Sales Force Agency wywołały falę spekulacji na temat tego, czy Lidl zmienia swoją strategię cenową i rezygnuje z agresywnych promocji. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić u źródła, z czego wynikają zmiany cen, oraz jak wyglądają plany dyskontera na najbliższe miesiące.

Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate affairs and CSR w Lidl Polska, wyjaśnia: – Stale dbamy o transparentność naszych cen, które są analizowane przez niezależne opracowania, jak na przykład koszyk zakupowy gazety "Fakt", które potwierdzają wymierne efekty naszych starań o utrzymanie niskich cen. W tym roku już sześć razy koszyk zakupowy Lidla był najtańszy w opracowaniach "Faktu". Wygraliśmy w zestawieniach opublikowanych w dniach: 5.01.2024, 25.01.2024, 8.02.2024, 28.02.2024, 14.03.2024, 26.03.2024.

Przedstawicielka Lidl Polska podkreśla także, że jej sieć "oferuje klientom liczne i atrakcyjne akcje promocyjne jak np. Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL". – Klienci naszej sieci mają również możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, w której czekają liczne korzystne rabaty i dodatkowe zniżki – zaznacza.

W kwietniu Lidl zamroził ceny

– Pragniemy podkreślić, ze w trosce o konsumenta, w kwietniu pozostawiamy ceny wszystkich produktów objętych podwyżkami VAT 5 proc. na poziomie sprzed podwyżki. Klienci dalej kupią ponad 1600 podstawowych produktów spożywczych w niskich cenach. Oferowanie niskich cen to jedno z naszych działań, które podejmujemy, aby chronić budżety polskich gospodarstw domowych. W kolejnych miesiącach planujemy nieustannie oferować naszym klientom bardzo atrakcyjne promocje oraz akcje specjalne – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz.

– Aby zagwarantować klientom niezmiennie wysoką jakość w atrakcyjnej, niskiej cenie, stawiamy na wieloletnie kontrakty wspólnie z naszymi partnerami. Warto podkreślić, że na co dzień współpracujemy z ponad 840 dostawcami z całej Polski. W efekcie na naszych półkach znaleźć można ok. 450 produktów z oznaczeniem "Produkt Polski".  Dodatkowo, dzięki wieloletnim proekologicznym inwestycjom, udało nam się znacznie znacząco ograniczyć koszty utrzymania sklepów i magazynów. Od lat inwestujemy w rozwiązania takie jak fotowoltaika czy gruntowe pompy ciepła – przypomina.

W gazetce Lidl nadal najtańszy

W swojej najnowszej gazetce promocyjnej Lidl chwali się wspomnianymi przez przedstawicielkę sieci sukcesami w opracowaniach "Faktu" – możemy w niej przeczytać, że "już szósty raz w tym roku najtańszy koszyk Faktu jest w Lidlu". Aczkolwiek na tej samej stronie Lidl podaje zgodnie z prawdą, że w ostatnim zestawieniu (z 5.04.2024) najtańsza okazała się jednak Biedronka.

image
Gazetka sieci Lidl
FOTO: fot. Lidl
15.03.2025 / 08:00
StoryEditor
Producent narzędzi oskarża sieć Lidl o skopiowanie produktu i jego sprzedaż pod marką Parkside
Arnold Schwarzenegger promuje markę Parkside należącą do sieci Lidl

Producent narzędzi Knipex wystosował ostrzeżenie w stosunku do sieci Lidl z powodu rzekomego naruszenia patentu. Dyskonter miał skopiować klucz do szaf sterowniczych, który służy do otwierania i zamykania instalacji grzewczych i sanitarnych w budynkach. Jak donosi "LP" sieć dyskontów miała go sprzedawać pod marką własną Parkside. Szef Knipexa, Ralf Putsch, określa to postępowanie jako „bezczelne”.

Sieć Lidl ma w Niemczech kłopoty z powodu oferowanego klucza do szaf sterowniczych. Producent narzędzi Knipex wystosował ostrzeżenie do sieci Lidl z powodu możliwego naruszenia ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.03.2025 / 11:06
StoryEditor
Biedronka 2024 w liczbach. Aktywność promocyjna, program lojalnościowy, marki własne, ekspansja i modernizacje sklepów
Na zdj. sklep sieci Biedronka w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć Biedronka przy okazji prezentacji wyników finansowych za 2024 r. przedstawiła dane liczbowe, opisujące aktywność promocyjną, rozwój marki własnej oraz rozwój sieci sklepów i modernizacje istniejących placówek.

Lojalność i promocje

W 2024 r. program lojalnościowy Moja Biedronka miał ponad 20 mln aktywnych użytkowników, z czego ponad 13 mln korzystało z aplikacji mobilnej, a pozost...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. marzec 2025 12:49