19.09.2024 / 11:37
StoryEditor

Leroy Merlin ofiarą fałszywych oskarżeń o podnoszenie cen z powodu powodzi? Firma wydała oświadczenie i zapowiada kroki prawne

Na zdj. sklep sieci Leroy Merlin/zdjęcie ilustracyjne (fot. Longfin Media/Shutterstock)

Leroy Merlin wydało oświadczenie, w którym "zaprzecza fałszywym doniesieniom" z social mediów o podniesieniu cen worków na piasek w sklepach. Sieć handlowa zapewnia, że ceny pozostają takie same "od kilku miesięcy" i "nie zostały zmienione z powodu sytuacji kryzysowej".

Wcześniej w serwisach społecznościowych pojawiły się oskarżenia, że Leroy Merlin podniosło ceny worków na piasek z 4 zł do 7,5 zł. Ta pierwsza cena, jak twierdzili internauci, rzekomo miała obowiązywać w poniedziałek, druga - w środę. Takie wpisy były komentowane, lajkowane i udostępniane dalej przez setki osób, a zasięgi postów prawdopodobnie można było liczyć w setkach tysięcy.

Wpisy o Leroy Merlin opublikowane zostały m.in. przez byłego członka zarządu PKP Intercity Tomasza Gontarza, prezeskę Dobrej Fundacji Katarzynę Jarymek oraz wielu "zwykłych" internautów.

image
Wpisy o Leroy Merlin opublikowane w serwisach społecznościowych (źródło: X; LinkedIn)
FOTO: fot. X; Linkedin

Leroy Merlin zapewnia natomiast, że informacje powielane w social mediach są nieprawdziwe, a "ceny worków na piasek nie zostały zmienione z powodu sytuacji kryzysowej i są takie same od kilku miesięcy".

"We wszystkich naszych sklepach cały asortyment produktów najpilniejszej potrzeby dla osób poszkodowanych przez powódź jest i będzie dostępny. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z naszymi dostawcami i partnerami, aby zabezpieczyć dostęp do niezbędnych artykułów i zapewnić ciągłość dostaw. Jednocześnie podjęliśmy decyzję o czasowym zamrożeniu cen na najbardziej poszukiwane w tej chwili produkty. Oznacza to, że ceny te nie ulegną podwyższeniu, a czasowo w trakcie promocji mogą być nawet niższe" - podało Leroy Merlin w oświadczeniu.

Firma zapewnia też, że "zmuszona jest podjąć odpowiednie kroki prawne wobec osób i podmiotów odpowiedzialnych za rozpowszechnianie tych nieprawdziwych i krzywdzących informacji, aby chronić interesy naszych klientów i naszej marki". "Prosimy o zaprzestanie dystrybuowania w przestrzeni publicznej zniesławiających Leroy-Merlin fałszywych komunikatów skierowanych na wywołanie negatywnych emocji i mowy nienawiści wobec firmy i jej pracowników" - napisało Leroy Merlin w oświadczeniu. "Nie akceptujemy prób dezinformacji, które mają na celu wprowadzenie klientów w błąd oraz naruszenie naszego wizerunku" - dodała firma.

W opublikowanym stanowisku Leroy Merlin twierdzi, że "zawsze kieruje się zasadami odpowiedzialnego biznesu, etyki oraz wsparcia lokalnych społeczności". Warto jednak przypomnieć, że w 2022 r. firma mierzyła się z potężnym kryzysem wizerunkowym w związku z faktem, że nie zaprzestała działalności w Rosji pomimo inwazji tego kraju na Ukrainę.

17.09.2024 / 18:05
StoryEditor
Dopiero co zaczął się rok szkolny, ale branża TSL już myśli o listopadowych wyprzedażach i świątecznej gorączce zakupowej. Nie bez powodu
Branża TSL już myśli o listopadowych wyprzedażach i świątecznej gorączce zakupowej. (Shutterstock)

Branża TSL już przed połową września zaczyna odczuwać świąteczną gorączkę. Najbardziej dynamiczna sytuacja panuje we frachcie morskim. W tym roku znaczenie ma nie tylko odległość od rynków produkcyjnych, ale również kwestia bezpieczeństwa łańcuchów dostaw. Komentuje ekspert, Tomasz Jeleń, Chief Commercial Officer w Rohlig SUUS Logistics.

– Obserwujemy ok. dwutygodniowe przesunięcie względem szczytów przewozowych, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Co więcej, niektórzy rozpoczęli transporty świątecznych przesyłe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.09.2024 / 13:30
StoryEditor
Przybywa problemów w handlu. Firmy są bardziej zadłużone, narzekają na spadek marż i słabego konsumenta
Długi firm z sektora handlu są wyższe niż przed rokiem (fot. Shutterstock)

Z danych BIG InfoMonitor wynika, że przybywa problemów z nieterminowymi rozliczeniami B2B w sektorze handlu. Aż 42 proc. firm handlowych deklaruje, że faktury nieopłacone przez kontrahentów przekładają się na trudności z regulowaniem w terminie własnych zobowiązań. Najnowsze dane mogą niepokoić!

Zamrożone środki to dla co trzeciego biznesu w Polsce wyższe koszty działalności, bo windykacja kosztuje i zajmuje (cenny) czas. Na ten aspekt częściej niż przedstawiciele innyc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. wrzesień 2024 05:04