19.09.2024 / 11:37
StoryEditor

Leroy Merlin ofiarą fałszywych oskarżeń o podnoszenie cen z powodu powodzi? Firma wydała oświadczenie i zapowiada kroki prawne

Na zdj. sklep sieci Leroy Merlin/zdjęcie ilustracyjne (fot. Longfin Media/Shutterstock)

Leroy Merlin wydało oświadczenie, w którym "zaprzecza fałszywym doniesieniom" z social mediów o podniesieniu cen worków na piasek w sklepach. Sieć handlowa zapewnia, że ceny pozostają takie same "od kilku miesięcy" i "nie zostały zmienione z powodu sytuacji kryzysowej".

Wcześniej w serwisach społecznościowych pojawiły się oskarżenia, że Leroy Merlin podniosło ceny worków na piasek z 4 zł do 7,5 zł. Ta pierwsza cena, jak twierdzili internauci, rzekomo miała obowiązywać w poniedziałek, druga - w środę. Takie wpisy były komentowane, lajkowane i udostępniane dalej przez setki osób, a zasięgi postów prawdopodobnie można było liczyć w setkach tysięcy.

Wpisy o Leroy Merlin opublikowane zostały m.in. przez byłego członka zarządu PKP Intercity Tomasza Gontarza, prezeskę Dobrej Fundacji Katarzynę Jarymek oraz wielu "zwykłych" internautów.

image
Wpisy o Leroy Merlin opublikowane w serwisach społecznościowych (źródło: X; LinkedIn)
FOTO: fot. X; Linkedin

Leroy Merlin zapewnia natomiast, że informacje powielane w social mediach są nieprawdziwe, a "ceny worków na piasek nie zostały zmienione z powodu sytuacji kryzysowej i są takie same od kilku miesięcy".

"We wszystkich naszych sklepach cały asortyment produktów najpilniejszej potrzeby dla osób poszkodowanych przez powódź jest i będzie dostępny. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z naszymi dostawcami i partnerami, aby zabezpieczyć dostęp do niezbędnych artykułów i zapewnić ciągłość dostaw. Jednocześnie podjęliśmy decyzję o czasowym zamrożeniu cen na najbardziej poszukiwane w tej chwili produkty. Oznacza to, że ceny te nie ulegną podwyższeniu, a czasowo w trakcie promocji mogą być nawet niższe" - podało Leroy Merlin w oświadczeniu.

Firma zapewnia też, że "zmuszona jest podjąć odpowiednie kroki prawne wobec osób i podmiotów odpowiedzialnych za rozpowszechnianie tych nieprawdziwych i krzywdzących informacji, aby chronić interesy naszych klientów i naszej marki". "Prosimy o zaprzestanie dystrybuowania w przestrzeni publicznej zniesławiających Leroy-Merlin fałszywych komunikatów skierowanych na wywołanie negatywnych emocji i mowy nienawiści wobec firmy i jej pracowników" - napisało Leroy Merlin w oświadczeniu. "Nie akceptujemy prób dezinformacji, które mają na celu wprowadzenie klientów w błąd oraz naruszenie naszego wizerunku" - dodała firma.

W opublikowanym stanowisku Leroy Merlin twierdzi, że "zawsze kieruje się zasadami odpowiedzialnego biznesu, etyki oraz wsparcia lokalnych społeczności". Warto jednak przypomnieć, że w 2022 r. firma mierzyła się z potężnym kryzysem wizerunkowym w związku z faktem, że nie zaprzestała działalności w Rosji pomimo inwazji tego kraju na Ukrainę.

11.12.2024 / 15:14
StoryEditor
Polacy kupują coraz więcej mrożonek. Które produkty notują największe wzrosty i jak zarabiać na ich sprzedaży? [DANE]
Z danych CPS GfK/YouGov wynika, ze gospodarstwa domowe w Polsce nie tylko płacą więcej za produkty mrożone, ale także konsumują ich większe ilości (fot. Shutterstock)

Mrożonki regularne kupuje aż 98 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju – wynika z danych CPS GfK/YouGov. Przeciętne gospodarstwo domowe nabywa rocznie około 23 kg produktów z tej kategorii, przeznaczając na ten cel średnio 350 zł. Co więcej, wydatki na mrożonki rosną, w przypadku niektórych grup produktowych wzrosty są spektakularne.

Michał Maksymiec, retail vertical client director w Consumer Panel Services GfK/YouGov w komentarzu udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl podkreśla, że rynek mrożonek roz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.12.2024 / 11:35
StoryEditor
Inflacja na sklepowych półkach. GUS podał najnowsze dane o podwyżkach cen towarów i usług
Inflacja na sklepowych półkach. GUS podał najnowsze dane o podwyżkach cen towarów i usług (fot. Pixabay/congerdesign)

Główny Urząd Statystyczny (GUS) opublikował najnowsze wyniki wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2024 roku. Według danych, ceny wzrosły średnio o 4,7 proc. w porównaniu do listopada 2023. Za co zapłacimy najwięcej w porównaniu do ubiegłego roku?

Zgodnie z informacjami podanymi przez GUS, ceny za żywność i napoje bezalkoholowe wzrosły o 4,8 proc. rdr i 0,7 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Za napoje alkoholowe i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 07:19