19.09.2024 / 11:37
StoryEditor

Leroy Merlin ofiarą fałszywych oskarżeń o podnoszenie cen z powodu powodzi? Firma wydała oświadczenie i zapowiada kroki prawne

Na zdj. sklep sieci Leroy Merlin/zdjęcie ilustracyjne (fot. Longfin Media/Shutterstock)

Leroy Merlin wydało oświadczenie, w którym "zaprzecza fałszywym doniesieniom" z social mediów o podniesieniu cen worków na piasek w sklepach. Sieć handlowa zapewnia, że ceny pozostają takie same "od kilku miesięcy" i "nie zostały zmienione z powodu sytuacji kryzysowej".

Wcześniej w serwisach społecznościowych pojawiły się oskarżenia, że Leroy Merlin podniosło ceny worków na piasek z 4 zł do 7,5 zł. Ta pierwsza cena, jak twierdzili internauci, rzekomo miała obowiązywać w poniedziałek, druga - w środę. Takie wpisy były komentowane, lajkowane i udostępniane dalej przez setki osób, a zasięgi postów prawdopodobnie można było liczyć w setkach tysięcy.

Wpisy o Leroy Merlin opublikowane zostały m.in. przez byłego członka zarządu PKP Intercity Tomasza Gontarza, prezeskę Dobrej Fundacji Katarzynę Jarymek oraz wielu "zwykłych" internautów.

image
Wpisy o Leroy Merlin opublikowane w serwisach społecznościowych (źródło: X; LinkedIn)
FOTO: fot. X; Linkedin

Leroy Merlin zapewnia natomiast, że informacje powielane w social mediach są nieprawdziwe, a "ceny worków na piasek nie zostały zmienione z powodu sytuacji kryzysowej i są takie same od kilku miesięcy".

"We wszystkich naszych sklepach cały asortyment produktów najpilniejszej potrzeby dla osób poszkodowanych przez powódź jest i będzie dostępny. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z naszymi dostawcami i partnerami, aby zabezpieczyć dostęp do niezbędnych artykułów i zapewnić ciągłość dostaw. Jednocześnie podjęliśmy decyzję o czasowym zamrożeniu cen na najbardziej poszukiwane w tej chwili produkty. Oznacza to, że ceny te nie ulegną podwyższeniu, a czasowo w trakcie promocji mogą być nawet niższe" - podało Leroy Merlin w oświadczeniu.

Firma zapewnia też, że "zmuszona jest podjąć odpowiednie kroki prawne wobec osób i podmiotów odpowiedzialnych za rozpowszechnianie tych nieprawdziwych i krzywdzących informacji, aby chronić interesy naszych klientów i naszej marki". "Prosimy o zaprzestanie dystrybuowania w przestrzeni publicznej zniesławiających Leroy-Merlin fałszywych komunikatów skierowanych na wywołanie negatywnych emocji i mowy nienawiści wobec firmy i jej pracowników" - napisało Leroy Merlin w oświadczeniu. "Nie akceptujemy prób dezinformacji, które mają na celu wprowadzenie klientów w błąd oraz naruszenie naszego wizerunku" - dodała firma.

W opublikowanym stanowisku Leroy Merlin twierdzi, że "zawsze kieruje się zasadami odpowiedzialnego biznesu, etyki oraz wsparcia lokalnych społeczności". Warto jednak przypomnieć, że w 2022 r. firma mierzyła się z potężnym kryzysem wizerunkowym w związku z faktem, że nie zaprzestała działalności w Rosji pomimo inwazji tego kraju na Ukrainę.

20.02.2025 / 09:24
StoryEditor
Carrefour otwiera sklep w nowym formacie. Czym jest nowy koncept "300"? To ma być broń na dyskonty
Carrefour w nowym formacie ‘300‘ (fot. materiały prasowe)

Carrefour Polska otworzył w Warszawie pierwszy sklep w nowym formacie "300", zajmujący powierzchnię 300 metrów kwadratowych. Jak wygląda i czym wyróżnia się koncepcja?

Placówka mieści się przy ul. Żupniczej 16 na Pradze Południe. Mimo niewielkiej przestrzeni handlowej, sklep oferuje 6000 produktów. Jak informuje firma,nowy format ma przys...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.02.2025 / 13:38
StoryEditor
Gdzie Orlen będzie otwierał nowe stacje? Jan Tar: przestrzeń na nowe inwestycje jest niewielka, ale wciąż istnieją możliwości optymalizacji sieci
Stacja paliw PKN Orlen (wiadomoscihandlowe.pl/MG)

Orlen pozostaje liderem polskiego rynku pod względem liczby stacji paliw. Przy tak dużej skali działalności nie zostaje już dużo miejsca dla nowych lokalizacji. Jan Tar, dyrektor wykonawczy ds. komercyjnych Orlen opowiedział portalio wiadomoscihandlowe.pl o tym, co ogranicza możliwości rozwoju sieci w kraju oraz z jakiego jednak powodu ilość stacji paliw będzie powoli, ale wciąż rosła.

– Jesteśmy niekwestionowanym liderem pod względem liczby stacji na polskim rynku, a to spore wyzwanie dla dalszego rozwoju. Nadal jednak widzimy możliwość otwierania nowych punk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. marzec 2025 10:17