16.09.2024 / 17:49
StoryEditor

Kilkadziesiąt sklepów związanych z Grupą Eurocash uszkodzonych przez wodę

Sklep sieci Abc prowadzonej przez Eurocash - zdjęcie ilustracyjne

Z ponad 15 tys. sklepów działających pod szyldem marek prowadzonych przez Eurocash, podczas powodzi ucierpiało kilkadziesiąt placówek. Kilkanaście z nich zostało i poniosło znaczące straty – podaje spółka.

Z racji tego, że sytuacja na terenach powodziowych jest dynamiczna, a struktury Eurocashu złożone, dopiero w poniedziałek po południu otrzymaliśmy od spółki informację o stratach wyrządzonych przez powódź.

Eurocash przekierowuje towar do innych sklepów

– Z wielkim niepokojem obserwujemy sytuację na południu Polski, gdzie powódź dotknęła pracowników, partnerów biznesowych, franczyzobiorców oraz sklepy Grupy Eurocash. Na ten moment mamy informację o kilkudziesięciu zamkniętych placówkach w ramach naszych struktur, z czego 30 należy do sieci Lewiatan, 6 do sieci Delikatesy Centrum, a 5 prowadzonych jest w ramach Eurocash Sieci Partnerskie – Moje Sklepy – informuje Jan Domański, rzecznik Eurocashu.

Dodaje, że kilkanaście placówek zostało zalanych i poniosło znaczące straty, inne zostały zamknięte z powodu braku prądu, trudności logistycznych lub zaangażowania pracowników w ochronę przeciwpowodziową i niesienie pomocy poszkodowanym.

Kluczowa infrastruktura logistyczna Grupy nie jest zagrożona. Spółka, w związku z zamknięciami, przekierowała swoje zasoby logistyczne i zwiększyła dostawy do innych sklepów w regionie, aby zapewnić lokalnym społecznościom nieprzerwany dostęp do niezbędnych produktów.

Wsparcie dla partnerów Eurocashu

– Zostały podjęte działania doraźne i będziemy kontynuować wysiłki, aby jak najszybciej przywrócić normalne funkcjonowanie naszych placówek oraz wesprzeć naszych partnerów i wszystkich poszkodowanych – mówi przedstawiciel firmy.

Eurocash skupia się na organizacji działań pomocowych. Jest w kontakcie z pracownikami z terenów objętych powodzią, franczyzobiorcami oraz lokalnymi ośrodkami organizującymi pomoc.

– Zależy nam na dostosowaniu pomocy do realnych potrzeb, dlatego jesteśmy w kontakcie z poszkodowanymi, aby odpowiednio ustalić zapotrzebowanie i zaoferować najlepsze możliwe wsparcie – zaznacza Jan Domański.

18.03.2025 / 19:25
StoryEditor
Branża kosmetyczna ma potężny wkład w unijną gospodarkę. Niesprawiedliwe przepisy nie mogą ograniczać jej konkurencyjności
CEO czołowych firm kosmetycznych, reprezentujący sojusz Value of Beauty, przekonują unijne władza do zmiany tzw. dyrektywy ściekowej (fot. materiały prasowe)

Szefowie czołowych europejskich firm kosmetycznych w tym polskiej firmy Ziaja, zrzeszeni w sojuszu Value of Beauty wybrali się do Brukseli, by kontynuować dialog z władzami UE na temat temat wpływu unijnych regulacji na globalną konkurencyjność branży. Nie pojechali tam z pustymi rękami.

Sojusz Value of Beauty zaprezentował w Brukseli nowy raport opracowany przez Oxford Economics, który ukazuje znaczącą społeczno-ekonomiczny rolę sektora kosmetycznego.

I...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.03.2025 / 12:51
StoryEditor
W lutym ceny detaliczne były wyższe o 5,8 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Dwie kategorie notowały dwucyfrowy wzrost
Drożyzna nie ustępuje (Shutterstock)

Dynamika wzrostu cen lekko wyhamowała, ale w sklepach nadal jest drogo. W lutym br. codzienne zakupy rdr. zdrożały średnio o 5,8 proc. Ostatnio na 17 obserwowanych kategorii dwie były na minusie, a pozostałe – na plusie. Poprzednio tylko jedna grupa zaliczyła spadek, a reszta podskoczyła. W lutym najbardziej podrożały art. tłuszczowe – ogólnie o 16,1 proc. rdr. W TOP5 drożyzny widać też owoce ze wzrostem rdr. na poziomie 10,7 proc., napoje bezalkoholowe – 9,8 proc., słodycze i desery – 9,7 proc., a także nabiał – 9,4 proc. Z kolei chemia gospodarcza i art. sypkie potaniały rdr. o 2,6 proc. i 0,4 proc. Tak wykazała analiza ponad 81 tys. cen detalicznych.

Według cyklicznie wydawanego raportu pt. „Indeks cen w sklepach detalicznych”, autorstwa UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito, w lutym br. codzienne zakupy (m.in. żywn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 11:19