25.04.2024 / 11:03
StoryEditor

Intermarche i Auchan wchodzą w sojusz. Chcą postawić się wielkim producentom

Na zdj. sklep sieci Intermarche (fot. ricochet64/Shutterstock)
Trzy francuskie sieci tworzą 10-letni sojusz zakupowy, który ma pomóc w negocjowaniu lepszych stawek z największymi graczami.

O sprawie pisze portal retaildetail.eu. Intermarche i Auchan już w grudniu ubiegłego roku informowali, że prowadzą rozmowy w sprawie zawarcia sojuszu zakupowego w kontekście zakupu produktów spożywczych i non-food. Teraz dołączyło do nich również Casino.

Co ciekawe obie sieci nabyły od niej wcześniej kilka super- i hipermarketów. To pokłosie restrukturyzacji Grupy Casino po trudnych latach dla firmy.

Nowy sojusz, który stanie się największym we Francji, ma na celu „utrzymanie i rozwój długoterminowych partnerstw ze światem rolniczym i francuskimi podmiotami przemysłowymi” – tłumaczą sieci.

Intermarche przejmie prowadzenie w centrum negocjacji z dużymi producentami marek, takimi jak Danone, Nestle czy Coca-Cola. Sieć już wcześniej podpisała z Auchan porozumienie w zakresie produkcji marek własnych. Teraz będzie ono rozszerzone także na Casino. 

Z kolei Auchan zajmie się negocjacjami z producentami asortymentu niespożywczego w zakresie dostaw do wszystkich sieci z sojuszu.

Detaliści podkreślają, że ich współpraca będzie respektować przepisy i regulacje dotyczące konkurencji. Każdy z partnerów zachowa pełną niezależność w zakresie polityki handlowej, cenowej lub promocyjnej oraz rozwoju sieci sklepów. Sojusz musi jeszcze zatwierdzić francuski urząd antymonopolowy.

17.06.2024 / 12:18
StoryEditor
Sanepid ostrzega przed niebezpieczną fasolką z Argentyny. Produkt jest wycofywany ze sklepów
Sklep Green Essence (fot. zielonaesencja.pl)
Główny Inspektor Sanitarny (GIS) poinformował, że w jednej z partii fasolki Adzuki sprzedawanej pod marką Green Essence, wykryto przekroczenie najwyższego dopuszczalnego poziomu pozostałości pestycydu - glufosynatu. Produkt jest obecnie wycofywany z rynku.

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy potwierdził, że spożycie fasolki Adzuki marki Green Essence w opakowaniach 1kg i 500g, z oznaczeniem "naj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.06.2024 / 10:52
StoryEditor
Lidl i Biedronka przestały rywalizować na ceny. Jedna z sieci odpuściła, ale druga nadal ściga się o miano najtańszej
Na zdj. działające po sąsiedzku sklepy sieci Lidl i Biedronka (fot. Anelovski/Shutterstock)
Jest najnowszy raport Koszyk Zakupowy ASM, na podstawie którego dwie największe sieci handlowe konstruują swoje komunikaty reklamowe. Okazuje się, że po agresywnych inwestycjach w ceny, Lidl odpuścił sobie uczestnictwo w „wojnie cenowej”, przynajmniej jeśli chodzi o produkty uwzględniane w zestawieniu ASM. Na podium znalazło się m.in. dwóch stałych bywalców rankingu.

Zanim zaczniemy wymieniać, gdzie było najtaniej, a gdzie najdrożej, warto zauważyć, że w ujęciu rocznym wartość koszyka zakupowego zdrożała o 0,79 proc. z 295,10 zł w maju 2023 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. lipiec 2024 00:53