13.12.2024 / 11:35
StoryEditor

Inflacja na sklepowych półkach. GUS podał najnowsze dane o podwyżkach cen towarów i usług

Inflacja na sklepowych półkach. GUS podał najnowsze dane o podwyżkach cen towarów i usług (fot. Pixabay/congerdesign)

Główny Urząd Statystyczny (GUS) opublikował najnowsze wyniki wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2024 roku. Według danych, ceny wzrosły średnio o 4,7 proc. w porównaniu do listopada 2023. Za co zapłacimy najwięcej w porównaniu do ubiegłego roku?

Zgodnie z informacjami podanymi przez GUS, ceny za żywność i napoje bezalkoholowe wzrosły o 4,8 proc. rdr i 0,7 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Za napoje alkoholowe i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.03.2025 / 12:51
StoryEditor
W lutym ceny detaliczne były wyższe o 5,8 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Dwie kategorie notowały dwucyfrowy wzrost
Drożyzna nie ustępuje (Shutterstock)

Dynamika wzrostu cen lekko wyhamowała, ale w sklepach nadal jest drogo. W lutym br. codzienne zakupy rdr. zdrożały średnio o 5,8 proc. Ostatnio na 17 obserwowanych kategorii dwie były na minusie, a pozostałe – na plusie. Poprzednio tylko jedna grupa zaliczyła spadek, a reszta podskoczyła. W lutym najbardziej podrożały art. tłuszczowe – ogólnie o 16,1 proc. rdr. W TOP5 drożyzny widać też owoce ze wzrostem rdr. na poziomie 10,7 proc., napoje bezalkoholowe – 9,8 proc., słodycze i desery – 9,7 proc., a także nabiał – 9,4 proc. Z kolei chemia gospodarcza i art. sypkie potaniały rdr. o 2,6 proc. i 0,4 proc. Tak wykazała analiza ponad 81 tys. cen detalicznych.

Według cyklicznie wydawanego raportu pt. „Indeks cen w sklepach detalicznych”, autorstwa UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito, w lutym br. codzienne zakupy (m.in. żywn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.03.2025 / 16:12
StoryEditor
Polacy coraz częściej wybierają kosmetyczny minimalizm. Ile produktów z branży beauty kupuje statystyczny konsument?
Polacy coraz częściej wybierają kosmetyczny minimalizm (fot. Agata Grysiak)

Według danych opublikowanych przez Agnieszkę Skonieczną, Retail & Pharma Business Unit Director w PMR Market Experts, coraz więcej Polaków wybiera kosmetyczny minimalizm. Co to oznacza?

Jak tłumaczy Agnieszka Skonieczna, aż 60 proc. konsumentów deklaruje, że woli posiadać mniej kosmetyków, ale lepszej jakości i bardziej dopasowanych do swoich potrzeb. Konsum...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. marzec 2025 22:19