20.02.2024 / 12:56
StoryEditor

Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Motorem ich rozwoju mogą być e-commerce i marki własne

Gracze obecni na rynku hipermarketów działają w nim od lat i przez ten czas rozwinęli wiele strategii, które mogą procentować obecnie (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Kres formatu hipermarketów w Polsce jest publicznie dyskutowany od dekady. Prawdą jest, że znaczenie kanału hipermarketów spada od lat – kanału, który to przecież w latach 90 rozpoczął transformację polskiego handlu i przyczynił się do jego szybkiej modernizacji. Obecnie około 8 proc. sprzedaży produktów FMCG jest realizowana właśnie w sklepach wielkopowierzchniowych o ponad 2500 mkw. hali sprzedaży, podczas gdy 15 lat temu było to ponad 13 proc. Na przestrzeni tych ostatnich lat mimo wielu turbulencji wśród graczy (wyjście z rynku Reala, Tesco, upadek Almy), liczba hipermarketów urosła do 328 placówek w styczniu 2024 r.

Konrad Wacławik, head of retailer services, NielsenIQ, zwraca uwagę, że trudna sytuacja formatu hipermarketów to wypadkowa kilku czynników: dynamicznej ekspansji otwarć dysko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2024 / 20:01
StoryEditor
Ile sklepów ma dzisiaj Biedronka? Ile dyskonter musi ich otworzyć aby przekroczyć kolejną ważną granicę?
Flota Dino, a w tle... Biedronka (fot. Czajnikolandia/Shutterstock)

Biedronka jest największą siecią handlową w Polsce pod względem obrotów i jedną z największych pod względem liczby sklepów. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 r. operator dodał do sieci netto 90 placówek. Ile w tym czasie otworzył, a ile zamknął?

Na koniec 2023 r. sieć sklepów Biedronka liczyła 3569 sklepów. Po dziewięciu miesiącach 2024 r. liczba placówek urosła do 3659.

Od stycznia do końca września br. Biedro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.10.2024 / 14:21
StoryEditor
Nauka i rolnictwo łączą siły. Jak AI, biotechnologia i inżynieria genetyczna zapewnią bezpieczeństwo żywnościowe?
Jak AI, biotechnologia i inżynieria genetyczna zapewnią bezpieczeństwo żywnościowe? (fot. Shutterstock)

W obliczu rosnącej liczby wyzwań, takich jak zmiany klimatyczne, kurczące się zasoby i potrzeba zwiększenia efektywności produkcji żywności, przemysł rolniczy staje przed koniecznością adaptacji. Jak wynika z raportu "2025 Global Food and Drink Trends", przygotowanego przez Mintel, kluczową rolę w tym procesie odgrywa innowacyjna technologia. Nie tylko ułatwia ona produkcję, ale także wspiera zrównoważony rozwój. Trend "hybrid harvests" pokazuje, że przyszłość żywności będzie oparta na współpracy tradycyjnych metod rolnictwa z nowoczesnymi technologiami, co ma na celu zarówno zwiększenie wydajności, jak i ochronę środowiska.

Jak twierdzą eksperci Mintel, rolnictwo od lat ewoluuje w kierunku osiągnięcia większego zrównoważenia produkcji, ale to postęp technologiczny zaczyna odgrywać coraz ważniejszą ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 10:26