18.03.2024 / 08:44
StoryEditor

Trwa transformacja Delikatesów Centrum. Hugo Mesquita zapowiada, że w drugim kwartale roku ten proces jeszcze przyspieszy

Hugo Mesquita, dyrektor generalny sieci Delikatesy Centrum, zapowiada, w drugim kwartale roku przebudowana zostanie kolejna duża grupa sklepów pod tym szyldem (fot. Łukasz Rawa)
Delikatesy Centrum szybko się zmieniają – informuje Hugo Mesquita, który we wrześniu 2023 r. wzmocnił Grupę Eurocash, obejmując w niej funkcję dyrektora generalnego sieci Delikatesy Centrum, odpowiedzialnego za rozwój sklepów własnych. Jak zapowiada, w drugim kwartale roku przebudowana zostanie kolejna duża grupa sklepów pod tym szyldem.

W modernizowanych placówkach sieci Delikatesy Centrum, należącej do Grupy Eurocash, zmienia się wiele elementów, od obsługi, przez asortyment, layout, ceny, po doświadczenia zakupowe – stwierdził we wpisie zamieszczonym w serwisie LinkedIn Hugo Mesquita, który we wrześniu ub.r. objął stanowisko CEO sieci Delikatesy Centrum, odpowiedzialnego za rozwój sklepów własnych, a wcześniej był związany z takimi sieciami jak Netto czy Biedronka.

Do kiedy potrwa proces modernizacji Delikatesów Centrum?

Dyrektor Delikatesów Centrum zapowiedział w nim również, że w drugim kwartale tego roku kolejna, duża liczba sklepów zostanie przebudowana tak, aby "polski klient miał faktyczną alternatywę zakupową dopasowana do swoich potrzeb i oczekiwań".

Informacje podane przez Hugo Mesquitę stanowią potwierdzenie słów Dariusza Stolarczyka, członka zarządu Grupy Eurocash, który w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl udzielonym jesienią 2023 r. stwierdził, że do końca roku minionego i na początku roku bieżącego firma będzie się koncentrowała na transformacji Delikatesów Centrum.

Jakie tempo ekspansji sieci Delikatesy Centrum zakłada Eurocash? 

Dariusz Stolarczyk, podkreślił w nim również, że Eurocash zakłada, że pod koniec bieżącego roku będzie już wspólnie z franczyzobiorcami masowo otwierał kolejne sklepy pod tym szyldem Delikatesów Centrum. Zapytany o tempo rozwoju sieci, stwierdził natomiast, że powinna ona rosnąć o minimum 100 placówek rocznie.

W tym miejscu dodajmy, że na koniec III kwartału 2023 r. sieć Delikatesy Centrum liczyła prawie 1,5 tys. sklepów – było ich dokładnie 1467, przy czym 562 placówki w tej liczbie były placówkami własnymi. Sieć działa w kanale supermarketów.

Komentarze (4)

This comment was minimized by the moderator on the site

Zadbajcie jeszcze o pracowników,kasjerów ,żeby godnie zarabiali za tą ciężka pracę ,nie wspomnę o kierownikach i ich zastępcach,bo to co zarabiają to porzal się Boże

Anonim
This comment was minimized by the moderator on the site

Zanim zaczną powstawać nowe zajmijcie się starymi sklepami i zacznijcie myśleć jak przez wasze oszczędzanie pieniędzy na ludziach - tragicznie funkcjonują niektóre sklepy ! Z poważaniem zastępca waszego sklepu

Paola
This comment was minimized by the moderator on the site

Powstanie mniej niż się zamknie. To tylko artykuł żeby jeszcze kilka miesięcy brać duże pensje. Szkoda tej sieci.

Nic
This comment was minimized by the moderator on the site

Okręt tonie, orkiestra gra. Pare lat temu było 2000 franczyzowych.

Zen
Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

07.04.2025 / 14:28
StoryEditor
Szymon Turnau, Auchan Polska, na RT25: Barierą rozwoju e-grocery jest relatywnie bardzo mały udział w rynku
Szymon Turnau, Dyrektor Digital & e-commerce, Auchan Polska

Stawiamy na strategie omnichannel. Platformy szybkich dostaw otwierają rynek na nowych klientów. Barierą rozwoju jest bardzo mały udział kanału online w ogólnej sprzedaży – mówił Szymon Turnau, Dyrektor Digital & e-commerce, Auchan Polska, podczas kongresu Retail Trends 2025.

– Baza naszych klientów w kanale e-grocery jest zbliżona do bazy klientów stacjonarnych – stawiamy na strategię omnichannel, dlatego dążymy do tego, by konsumenci robili zakupy w obu kanałach. Wśród klientów kupujących online wyróżniamy dwie grupy. Pierwsza to osoby młodsze, mniej więcej do 35 lat, którzy korzystają głównie z kanałów szybkich dostaw. Współpracujemy na tym polu z dwiema platformami, to Glovo i Wolt – relacjonował Szymon Turnau, Dyrektor Digital & e-commerce, Auchan Polska, uczestnik debaty "Jak robić e-commerce? Szukanie rentowności i efektywności w biznesie e-grocery", podczas kongresu Retail Trends 2025.

Natomiast w naszym sklepie auchan.pl zakupy robią głównie klienci w wieku od 35 do 55 lat i nawet więcej. Ta grupa staranniej planuje zakupy, robią je rzadziej, natomiast koszyki są większe.

Q-commerce powiększa bazę klientów

Prowadzimy sklep internetowy już od 15 lat. W ostatniej pięciolatce obserwujemy istotną zmianę, polegającą na pojawieniu się platform szybkich dostaw. Otworzyło to rynek e-grocery na zupełnie nowych klientów, głównie tych młodszych.

Koszyk zakupowy ewoluuje, konsumenci coraz śmielej robią zakupy online produktów z różnych kategorii, także świeżą żywność. Szybko dostrzegliśmy ten trend i zaproponowaliśmy odpowiednią ofertą, aby pozyskać nowych klientów.

Barierą rozwoju e-commerce jest relatywnie bardzo mały udział w rynku, a im mniej jest klientów, tym wyższe są koszty jednostkowe dostawy. Jednak wszyscy gracze systematycznie budują sprzedaż, przyciągają nowych klientów – trochę ze sobą konkurując, ale też wzajemnie się w ten sposób wspierając – widzimy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku i z biegiem czasu rentowność tego biznesu będzie rosnąć.

Istotną barierą dla e-commerce jest też bardzo rozwinięta i silnie konkurencyjna sieć sklepów stacjonarnych. Bliskość sklepów fizycznych powoduje, że zakupy są łatwe i wygodne, większość klientów może bez trudu dotrzeć do sklepu pieszo, zatem korzystanie z kanału online jest dla nich mniej atrakcyjne.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

14.04.2025 / 14:18
StoryEditor
Dino uruchomiło sklep internetowy. Co można w nim kupić?
Dino ruszyło z działalnością e-commerce‘ową - asortyment jest zdumiewający (fot. Shutterstock)  

Na stronie internetowej sklepów Dino pojawiła się nowa zakładka - eDino. To oznacza, że sieć ruszyła z działalnością e-commerce’ową. Czy ma to związek z asortymentem kosmetycznym po przejęciu drogerii Zebra?

Dino zmyliło przeciwników. Pod koniec 2023 roku sieć przejęła udziały w drogerii internetowej eZebra, oferującą szeroką paletą artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe. Eksperci rynku szacowali więc, że Dino znacząco rozszerzy jej działalność, najprawdopodobniej o nowe kategorie asortymentowe.

Tymczasem - wchodząc na stronę sklepów Dino - łatwo znaleźć przekierowanie do e-drogerii Zebra i zrobić tam tradycyjne e-zakupy produktów z sektora beauty. Pojawiła się też nowość: zakładka eDino z dopiskiem… Ogród. To oznacza, że sieć ruszyła z nową działalnością e-commerce’ową i nastawiła się na sprzedaż roślin. 

Co oferuje e-Dino Ogród?

Przejrzeliśmy ofertę nowego e-sklepu. Zgodnie z nazwą przeważają  w nim rośliny na zewnątrz, ogrodowe. Są więc różne odmiany m.in. berberysów, dereni, hortensji, a także krzewów, w tym malin czy jagód. W mniejszym stopniu, ale jednak, Dino oferuje również rośliny domowe doniczkowe, np. figowce czy storczyki. 

Łącznie - jak policzyliśmy - jest 198 SKU. Przy każdej pozycji jest data, kiedy będzie ona dostarczona oraz dość szczegóły opis rośliny, w tym jej wymagań w kwestii podlewania czy nasłonecznienia. Średni czas oczekiwania na finalizację zamówienia to dwa dni, płatność odbywa się z góry.

Jest też ciekawa opcja dla tych, którzy nie znaleźli w ofercie sklepu poszukiwanej przez siebie rośliny. W tym wypadku należy skontaktować się przez specjalny formularz z pracownikami e-sklepu, którzy postarają się sprowadzić ją na specjalne zamówienie

Dostawy z e-sklepu Dino

Jak można je zamówić i czy wysyłka jest ogólnopolska? Tu sprawa się trochę komplikuje, bowiem zakup odbywa się internetowo, ale odbiór jest możliwy jedynie w wybranym przez klienta sklepie Dino. Odpada więc dostawa kurierem i z racji asortymentu także do automatów paczkowych. 

“Oferujemy bezpieczną wysyłkę do każdego z naszych marketów na terenie całej Polski, aby rośliny najwyższej jakości mogły dotrzeć prosto do Twojego domu” - zapewnia Dino.

image
eDino to sklep z... roślinami
FOTO: fot. Print Screen Ze Strony Marketdino.pl

Jak sieć zachwala swoją nową działalność? “Zapraszamy do naszego sklepu, gdzie rośliny stają się czymś więcej niż tylko ozdobą – stają się źródłem radości, harmonii i spokoju w Twoim życiu. Nasza oferta obejmuje szeroki wybór roślin, które zachwycą zarówno doświadczonych miłośników zieleni, jak i początkujących ogrodników. Gwarantujemy najwyższą jakość, starannie wyselekcjonowaną przez naszych ekspertów” - czytamy na stronie Dino.

Sieć przypomina, że asortyment w jej sklepach stacjonarnych różni się od dostępnego w sklepie internetowym, dlatego zaleca odwiedzać  zarówno Dino online, jak i stacjonarnie, aby odkryć pełną gamę oferowanych roślin.

Ile sklepów na Dino?

Dino Polska zakończyła 2024 rok z rekordowymi wynikami finansowymi, kontynuując silny trend wzrostowy. Przychody ze sprzedaży wyniosły 29 273 792 tys. zł, co stanowi wzrost o 14,1 proc. względem roku poprzedniego, kiedy to przychody sięgnęły 25 666 255 tys. zł. Spółka poinformowała, że wzrost przychodów ze sprzedaży wynikał głównie z powodu zwiększenia skali działalności grupy. Przede wszystkim stało się to dzięki wzrostowi liczby sklepów o 11,7 proc. oraz wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 5,3 proc. Również zysk netto również odnotował solidny wzrost. W 2024 roku osiągnął poziom 1 505 729 tys. zł, co oznacza wzrost o 7,1 proc. w porównaniu do 1 405 327 tys. zł wypracowanych w 2023 roku.

Obok pozytywnych wyników finansowych, równie ważnym aspektem rozwoju Dino w 2024 roku była ekspansja sieci sklepów. Na koniec grudnia spółka posiadała 2688 sklepów, co oznacza wzrost o 282 placówki względem końca 2023 roku, kiedy sieć liczyła 2406 lokalizacji. To przekłada się na wzrost liczby sklepów o 11,7 proc. rok do roku.

Dynamiczny przyrost liczby placówek świadczy o silnym tempie ekspansji i skutecznej realizacji strategii rozwoju organicznego. Dino konsekwentnie zwiększa swoją obecność w mniejszych miastach i miejscowościach, co pozostaje jednym z filarów jej sukcesu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Co za grafomański artykuł, praktykant pisał? Nawet nazwa drogerii jest napisana dwa razy źle, research na poziomie przedszkola

Godus
Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

22. kwiecień 2025 10:58