Dino zmyliło przeciwników. Pod koniec 2023 roku sieć przejęła udziały w drogerii internetowej eZebra, oferującą szeroką paletą artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe. Eksperci rynku szacowali więc, że Dino znacząco rozszerzy jej działalność, najprawdopodobniej o nowe kategorie asortymentowe.
Tymczasem - wchodząc na stronę sklepów Dino - łatwo znaleźć przekierowanie do e-drogerii Zebra i zrobić tam tradycyjne e-zakupy produktów z sektora beauty. Pojawiła się też nowość: zakładka eDino z dopiskiem… Ogród. To oznacza, że sieć ruszyła z nową działalnością e-commerce’ową i nastawiła się na sprzedaż roślin.
Co oferuje e-Dino Ogród?
Przejrzeliśmy ofertę nowego e-sklepu. Zgodnie z nazwą przeważają w nim rośliny na zewnątrz, ogrodowe. Są więc różne odmiany m.in. berberysów, dereni, hortensji, a także krzewów, w tym malin czy jagód. W mniejszym stopniu, ale jednak, Dino oferuje również rośliny domowe doniczkowe, np. figowce czy storczyki.
Łącznie - jak policzyliśmy - jest 198 SKU. Przy każdej pozycji jest data, kiedy będzie ona dostarczona oraz dość szczegóły opis rośliny, w tym jej wymagań w kwestii podlewania czy nasłonecznienia. Średni czas oczekiwania na finalizację zamówienia to dwa dni, płatność odbywa się z góry.
Jest też ciekawa opcja dla tych, którzy nie znaleźli w ofercie sklepu poszukiwanej przez siebie rośliny. W tym wypadku należy skontaktować się przez specjalny formularz z pracownikami e-sklepu, którzy postarają się sprowadzić ją na specjalne zamówienie.
Dostawy z e-sklepu Dino
Jak można je zamówić i czy wysyłka jest ogólnopolska? Tu sprawa się trochę komplikuje, bowiem zakup odbywa się internetowo, ale odbiór jest możliwy jedynie w wybranym przez klienta sklepie Dino. Odpada więc dostawa kurierem i z racji asortymentu także do automatów paczkowych.
“Oferujemy bezpieczną wysyłkę do każdego z naszych marketów na terenie całej Polski, aby rośliny najwyższej jakości mogły dotrzeć prosto do Twojego domu” - zapewnia Dino.
Jak sieć zachwala swoją nową działalność? “Zapraszamy do naszego sklepu, gdzie rośliny stają się czymś więcej niż tylko ozdobą – stają się źródłem radości, harmonii i spokoju w Twoim życiu. Nasza oferta obejmuje szeroki wybór roślin, które zachwycą zarówno doświadczonych miłośników zieleni, jak i początkujących ogrodników. Gwarantujemy najwyższą jakość, starannie wyselekcjonowaną przez naszych ekspertów” - czytamy na stronie Dino.
Sieć przypomina, że asortyment w jej sklepach stacjonarnych różni się od dostępnego w sklepie internetowym, dlatego zaleca odwiedzać zarówno Dino online, jak i stacjonarnie, aby odkryć pełną gamę oferowanych roślin.
Ile sklepów na Dino?
Dino Polska zakończyła 2024 rok z rekordowymi wynikami finansowymi, kontynuując silny trend wzrostowy. Przychody ze sprzedaży wyniosły 29 273 792 tys. zł, co stanowi wzrost o 14,1 proc. względem roku poprzedniego, kiedy to przychody sięgnęły 25 666 255 tys. zł. Spółka poinformowała, że wzrost przychodów ze sprzedaży wynikał głównie z powodu zwiększenia skali działalności grupy. Przede wszystkim stało się to dzięki wzrostowi liczby sklepów o 11,7 proc. oraz wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 5,3 proc. Również zysk netto również odnotował solidny wzrost. W 2024 roku osiągnął poziom 1 505 729 tys. zł, co oznacza wzrost o 7,1 proc. w porównaniu do 1 405 327 tys. zł wypracowanych w 2023 roku.
Obok pozytywnych wyników finansowych, równie ważnym aspektem rozwoju Dino w 2024 roku była ekspansja sieci sklepów. Na koniec grudnia spółka posiadała 2688 sklepów, co oznacza wzrost o 282 placówki względem końca 2023 roku, kiedy sieć liczyła 2406 lokalizacji. To przekłada się na wzrost liczby sklepów o 11,7 proc. rok do roku.
Dynamiczny przyrost liczby placówek świadczy o silnym tempie ekspansji i skutecznej realizacji strategii rozwoju organicznego. Dino konsekwentnie zwiększa swoją obecność w mniejszych miastach i miejscowościach, co pozostaje jednym z filarów jej sukcesu.
Komentarze (4)
Zostaw swoje komentarze