– Aby sprostać surowym wymogom konserwatora zabytków zainwestowaliśmy okrągłe 10 mln euro. Prace adaptacyjne trwały trzy lata – powiedział, otwierając placówkę, Markus Kaser, członek zarządu Spar Austria. Nie chciał podawać konkretnych liczb, ale przyznał, że ta lokalizacja jest najdroższa w całej sieci pod względem wysokości płaconego czynszu. – Podpisaliśmy długoterminową umowę. Osobiście mógłbym tu robić zakupy przez całe życie – zadeklarował Kaser.
Grupa docelowa – turyści
Zapytany na jaką grupę docelową klientów sfokusowana jest placówka, wymienił pieszych mieszkańców metropoliii, pracowników położonych w pobliżu biur, studentów oraz turystów. – Postaramy się teraz dostać do odpowiedniego przewodnika turystycznego oraz pojawić się na platformie Tripadvisor. Docelowo turyści powinni odpowiadać za około jedną trzecią obrotów nowo otwartego sklepu – powiedział członek zarządu Spar Austria.
Wiedeński market to flagowa placówka sieci, która pomaga budować jej wizerunek, ale ma również zarabiać, jednak na osiągnięcie progu rentowności będzie potrzebować więcej o 2-3 lata, niż ma to miejsce w przypadku innych lokalizacji.
Bieg z przeszkodami
Powierzchnia sprzedaży nowego Interspara wynosi 1770 mkw., co stanowi dolną granicę dla formatu hipermarketu. Jest on mniejszy niż konwencjonalny Interspar i najmniejszy w całym portfolio sieci. Innym kompaktowy hipermarket (2200 mkw.) działa na dworcu głównym w stolicy Austrii.
Interspar w dawnej siedzibie Wiedeńskiego Towarzystwa Bankowego dysponuje ograniczoną powierzchnią magazynową, co – w opinii jego dyrektora, Johannesa Holzleitnera – będzie dużym wyzwaniem z logistycznego punktu widzenia.
Zresztą cała inwestycja, od samego początku, była niekończącym się pasmem wyzwań. Przede wszystkim meble trzeba było wykonać na wymiar – na specjalnie zamówienie. Każdy, nawet najmniejszy, ruch musiał być wcześniej omówiony z Federalnym Urzędem ds. Zabytków. Oryginalna marmurowa podłoga została zdublowana z wykorzystaniem optycznie identycznego odpowiednika. Pozwoliło to podnieść jej poziom i stworzyć przestrzeń dla linii zasilających, mediów itp. – Musieliśmy nawet naprawić błędy popełnione przez poprzednich najemców, gdyż mocowanie kolejnych elementów wyposażenia do zabytkowych murów było niezgodne z przepisami w zakresie ochrony zabytków – powiedział Holzleitner.
Wyjątkowa oferta
W szlachetnych, starych murach znalazło się miejsce dla ponad 15 tys. artykułów spożywczych. Jest wśród nich m.in. 450 wyselekcjonowanych specjałów od 90 rodzinnych producentów. Pojawił się również kompletny asortyment produktów marek własnych – od S-Budget do Spar Premium. – Dla podkreślenia wyjątkowości tej lokalizacji zaopatrzyliśmy ją w kilkaset indeksów, które nie są oferowane na żadnym innym rynku. Chodzi przede wszystkim o wyroby regionalne i lokalne – mówi Johannes Holzleitner.
Dostępnych jest tu m.in. 50 gatunków świeżo złowionych ryb z regionalnych hodowli czy 450 wariantów serów. Duże stoisko monopolowe oferuje około 850 rodzajów win czerwonych, białych i musujących oraz niemal 470 alkoholi wysokoprocentowych.
Artykuł pochodzi z miesięcznika Regal – siostrzanego tytułu fachowej prasy B2B, ukazującego się w Austrii, a działającego w ramach tej samej tej samej grupy wydawniczej co Wiadomości Handlowe – LPV GmbH. Więcej tego typu informacji znajdziesz na stronie www.regal.at.