Jeśli chodzi o kierunek miejski sytuacja jest złożona. W tej chwili jest on reprezentowany przez dwa banery, ale to się za chwilę zmieni. Mamy sklepy duże o powierzchni 500-700 mkw. czyli Profi Supermarket, które dotychczas nazywały się po prostu Profi. W takim właśnie formacie został otwarty pilotażowy sklep Monako. Sklepy rekonstruowane a dalej otwierane w tym koncepcie będą nosiły od teraz banner Profi Super. Proszę sobie wyobrazić Biedronkę z ladami, a na wejściu jest Żabka, takie dwa sklepy w jednym. Takie rozwiązanie daje ogromne możliwości i pozwala efektywnie zaspokoić potrzeby rożnym grupom konsumentów. Jeśli klient potrzebuje zrobić szybkie zakupy, to nie musi obchodzić całego sklepu, tylko ma do dyspozycji kasy przy wyjściu z coffee cornerem i strefą gastro, gdzie można zrobić zakupy w 5 minut. Podczas przerwy w pracy klient nie idzie do dużego supermarketu tylko do Żabki, żeby kupić coś na wynos. Po prostu nie ma czasu na krążenie po dużym markecie. Nasz koncept to zmienia. Teraz konsument może wejść do dużego Profi gdzie na wejściu ma koncept convenience i tam może zrealizować szybkie zakupy.
Jeśli chodzi o koncept sklepu Profi City, to historycznie były to sklepy, które wyróżniliśmy tym banerem ze względu na to, że były to proximity supermarkety, ale o mniejszej powierzchni, poniżej 200 mkw. Dotychczas w większości bez lad z obsługą, co się zresztą wkrótce zmieni, dodamy także bardzo rozbudowaną ofertą produktów na wynos. Będą to placówki trochę większe od sklepów Żabki, ale mniejsze niż Biedronka, będzie to sklep proximity mogący zaspokoić potrzeby związane z zakupami bieżącymi.
Profi City od Profi Super będzie się wyróżniało znacznie bardziej kompaktowym rozmiarem, ale nie konceptem. Łączenie funkcjonalności sklepu proximity z convienience to cecha ,która będzie je wyróżniała z pośród konkurencji, zarówno „City” jak i „Super”.
W planach Profi jest także koncept sklepu convenience?
Jeszcze w tym roku nastąpi pierwsze otwarcie naszego pilotażowego sklepu convenience pod marką Profi Go. W zasadzie można powiedzieć, że te sklepy już funkcjonują, ale ukrywają się pod banerem City, nie chcieliśmy tego jeszcze manifestować. To znaczy pośród kilkuset supermarketow formatu „City” działa około 130 o powierzchni około 100 mkw., podobnie jak Żabka tylko z bogatszą od niej ofertą convenience, stawiamy na żywność gotową.