Na głównej stronie internetowej sieci handlowej Dino zaszły drobne, ale za to istotne zmiany. W górnej części strony internetowej, obok najważniejszych linków kierujących do promocji, gazetki, strony z ofertami pracy czy linku kierującego do witryny korporacyjnej dodano logo drogerii internetowej eZebra wraz z linkiem do sklepu internetowego.
Co łączy sklepy Dino z drogerią eZebra?
W październiku ub. roku detalista poinformował o zawarciu przedwstępnej warunkowej umowy sprzedaży udziałów w eZebrze od założycieli drogerii. W listopadzie 2023 roku Grupa Dino opublikowała komunikat o możliwym opóźnieniu zawarcia umowy, a na początku kwietnia br. oznajmiła, że doszło do realizacji umowy. Docelowo Dino ma mieć 75 proc. udziałów w spółce handlującej kosmetykami przez internet.
„W jej wyniku spółka stała się właścicielem 72,22 proc. udziałów eZebra, a po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego eZebra, będzie posiadać 75 proc. udziałów” – można było przeczytać w raporcie bieżącym z 3 kwietnia 2024 roku. W momencie pisania tego tekstu w internetowych bazach Ministerstwa Sprawiedliwości jeszcze nie ma informacji o podwyższeniu kapitału eZebry. W umowie uwzględniono również tzw. opcję Call, czyli możliwość nabycia pozostałych 25 proc. w eZebrze pod pewnymi warunkami.
Nie zmienia to faktu, że Dino Polska jest już większościowym udziałowcem eZebry. Spółce zależy na zwiększeniu sprzedaży przez drogerię internetową. Dlatego w gazetkach drukowanych i na stronie internetowej Dino, przeznaczonej dla klientów sieci pojawiły się logotypy eZebry.
Dino promuje eZebrę w gazetkach
W samej gazetce logotyp jest słabo zauważalny. Znajduje się on na ostatniej stronie, wśród informacji o godzinach otwarcia sklepów stacjonarnych, sposobów płatności, możliwości doładowania telefonów i zakupu kart przedpłaconych. W prawym dolnym rogu gazetki klienci supermarketów Dino mogą przeczytać: „zapraszamy do sklepu internetowego z kosmetykami i perfumami ezebra.pl”.
Inaczej sprawa wygląda w przypadku strony internetowej Dino. Tu logotyp drogerii eZebra widoczny jest w prawym górnym rogu i zawiera linkowanie do strony głównej sklepu. Przekierowanie umieszczono również w dolnej części strony głównej sklepów Dino.
Na razie w Grupie Dino nie widać innych sposobów wykorzystania synergii obu firm. Dino nie umieszcza kuponów promocyjnych do eZebry, również na stronie drogerii nie ma śladu po Dino. Należy przy tym zaznaczyć, że sieć Dino stosuje od początku swojego istnienia dosyć oszczędną politykę reklamową.