09.05.2024 / 15:48
StoryEditor

Carrefour robi konkurencję poczcie i bankom. Szybkie przelewy w każdym hipermarkecie i supermarkecie sieci

Sieć Carrefour chce przyciągnąć klientów do swoich hiper- i supermarketów oferując im dodatkową usługę w postaci nadania lub odbioru pieniędzy (fot. materiały prasowe)
Carrefour wydłuża listę sklepów, w których można skorzystać z usługi MoneyGram. Umożliwia ona przelew i odbiór pieniędzy w 400 tys. punktów w Polsce i za granicą. Już w czerwcu usługa ta ma ona być dostępna we wszystkich hipermarketach sieci, ale na tym nie koniec.

Carrefour rozpoczął testy usługi MoneyGram w listopadzie 2023 r. Pilotaż objął sześć wybranych hipermarketów w Polsce. Jego efekty były na tyle obiecujące, że sieć wprowadziła usługę do kolejnych hipermarketów – obecnie jest ona dostępna w 40 placówkach tego formatu. Na tym jednak nie koniec.

Do końca czerwca br. szybkie przelewy mają być możliwe we wszystkich hipermarketach sieci działającego w Polsce. Ponadto Carrefour zapowiedział, że w następnym kroku wprowadzi tę usługę do każdego supermarketu. Jednak w ich przypadku termin wdrożenia nie został przez sieć podany. W tym miejscu odnotujmy, że Carrefour miał w Polsce na koniec pierwszego kwartału br. 96 hipermarketów i 151 supermarketów.

Jak działa MoneyGram?

Sieć podkreśla, że korzystanie z usługi MoneyGram jest wyjątkowo proste. W punkcie obsługi klienta znajdującym się w hipermarkecie sieci osoba, która chce dokonać przekazu gotówkowego lub przekazu na konto bankowe odbiorcy, przedstawia dowód tożsamości. Dane z niego są potem umieszczane w elektronicznym formularzu. Po zrealizowaniu transakcji klient otrzymuje potwierdzenie przelewu wraz z kodem odbioru. Pieniądze mogą być odebrane przez adresata przelewu ciągu 10 minut od ich przesłania w jednym z 400 tysięcy punktów MoneyGram na całym świecie. W tym celu musi on przedstawić pracownikowi dokument potwierdzający jego tożsamość oraz podać kod odbioru. 

Opłaty za usługę zależą od kwoty przekazu i kraju docelowego, przy czym najniższa opłata wynosi 8 zł dla przekazów krajowych i 9,50 zł dla zagranicznych. Na ten moment transakcje MoneyGram realizowane są tylko w polskiej walucie.

Przelewy ze sklepu do sklepu

Z informacji przekazanych przez Carrefour wynika, że pieniądze przekazywane w ramach usługi MoneyGram mogą być odbierane w 400 tysięcy punktów w 200 państwach i terytoriach na całym świecie. Dodatkowo, tylko w sieci ma być dostępna wysyłka pieniędzy ze sklepu do sklepu – niezależnie od kraju, w którym dana placówka sieci jest zlokalizowany, jednak pod warunkiem, że oferuje on usługę MoneyGram. 

W kontekście jej dostępności w supermarketach rodzi się jednak pytanie, kto będzie obsługiwał klientów, którzy będą chcieli z takiej usługi skorzystać, skoro nie ma w nich specjalnych przeznaczonych do tego punktów. Czy będzie obowiązek osób siedzących za kasami?

30.10.2024 / 14:32
StoryEditor
Żabka blisko granicy 11 tys. sklepów. Znamy dokładną liczbę placówek lidera rynku convenience w Polsce [TYLKO U NAS]
Na zdj. sklep sieci Żabka w Warszawie, przy ul. Domaniewskiej (fot. mat. prasowe)

Żabka otwiera średnio trzy sklepy dziennie, a tym samym rośnie znacznie szybciej niż jakakolwiek inna sieć handlowa w Polsce. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl, sieć liczy już 10 911 placówek. Przypomnijmy, że w prospekcie emisyjnym z 1 października grupa wspominała, że prowadzi ponad 10,5 tys. sklepów. To ostatnia podana przez Żabkę liczba punktów sprzedaży.

Biuro prasowe Żabki nie odpowiedziało wprost na nasze pytanie o aktualną liczbę sklepów w tej sieci. - Zgodnie z wcześniejszymi komunikatami, podtrzymujemy, że jeszcze w tym kw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.11.2024 / 10:53
StoryEditor
Marek Bucior, Maspex: Więcej restrykcji dla sprzedawców alkoholu powoduje wzrost szarej strefy
Wzrost akcyzy i inne opłaty zwiększają skłonność do nielegalnej produkcji alkoholu, który nie podlega żadnej kontroli jakościowej - mówi Marek Bucior

Należy skupić się nad systemowymi rozwiązaniami podstawowych wyzwań, które stoją przed branżą alkoholową. Edukacja będzie znacznie skuteczniejsza, niż restrykcje i kolejne zakazy, które wpływają na wzrost szarej strefy - uważa Marek Bucior, dyrektor generalny Business Unit Spirits Grupy Maspex.

Ze strony resortu zdrowia regularnie pojawiają sie kolejne pomysły, dotyczące ograniczeń sprzedaży alkoholu - w ostatnich tygodniach słyszeliśmy o planowanych zmianach w ustawi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 12:28