10.12.2021 / 16:41
StoryEditor

Herosi Przedsiębiorczości ponownie wybrani – Grupa Eurocash podsumowuje konkurs

Herosi Przedsiębiorczości ponownie wybrani (materiał partnera)
Grupa Eurocash już po raz piąty nagrodziła swoich klientów. W tegorocznej edycji zatytułowanej „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości – doceniamy właścicieli lokalnych sklepów” nagrodzono tych, którzy wykazali się odwagą biznesową, motywacją do rozwoju, innowacyjnością, wytrwałością w działaniu i odpowiedzialnością za innych. 

Od 26 lat misją Grupy Eurocash było ułatwianie polskiemu przedsiębiorcy rozwoju w biznesie oraz pokazywanie Polakom tego, czym jest niezależny handel, jak istotne jest utrzymanie jego obecności na rynku oraz jak wielką pracę wykonują właściciele lokalnych sklepów dla społeczności, w których pracują. W tym roku firma postanowiła im właśnie za to podziękować i zachęcić do tego samego ich klientów.

Ponad 1000 zgłoszeń i 100 nagród

W tegorocznej edycji konkursu wzięła udział rekordowa liczba przedsiębiorców. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło z sieci ABC, na drugim miejscu znaleźli się franczyzobiorcy Groszka, a na trzecim Lewiatana. Kolejne lokaty przypadły Delikatesom Centrum, Euro Sklepowi, Gamie oraz Kolibrowi. Kilkadziesiąt nominacji wpłynęło od przedsiębiorców prowadzących sklepy pod własnym szyldem, ale współpracujących z Grupą Eurocash. 

Uczestnicy mogli wziąć udział w jednej z pięciu kategorii tematycznych: 

  • Odwaga biznesowa – kategoria dla tych, którzy podejmują się odważnych ruchów w swojej działalności i prowadzą z sukcesem dobrze prosperujące sklepy. Takimi przedsiębiorcami są m.in. Pan Tomasz Koterba, który prowadzi siedem sklepów oraz Pani Agnieszka Czajkowska prowadząca z sukcesem punkt handlowy w miejscu, w którym do tej pory inne biznesy upadały. 
  • Motywacja do rozwoju – w tej kategorii znaleźli się zdeterminowani przedsiębiorcy, którzy poszerzają swoją wiedzę, m.in. w ramach Akademii Umiejętności Eurocash oraz korzystają z promowanych przez Grupę formatów specjalistycznych takich jak np. Faktoria Win. Wśród nich są m.in. Pan Waldemar Skalski, który stale rozwija swoją wiedzę na temat handlu czy Pan Wiesław Michalak regularnie korzystający ze szkoleń Akademii Umiejętności.
  • Innowacyjność – kategoria ta była dedykowana tym, którzy wdrażają własne pomysły, ulepszają i unowocześniają swój biznes (nie tylko od strony technologicznej). Przykładowi zwycięzcy w kategorii to Pan Grzegorz Petera, a także Państwo Renata i Krzysztof Jachimczykowie, którzy mocno stawiają na ulepszenia i zmiany.
  • Wytrwałość w działaniu – ubiegający się o zwycięstwo w tej kategorii prowadzą swoje sklepy od lat. Pomimo trudności ich biznes jest stabilny. W gronie tym znaleźli się m.in. Pani Mariola Kozdrowska, która swoją działalność prowadzi od 36 lat oraz Pan Sylwester Kiljan rozwijający swój sklep zgodnie z oczekiwaniami rynkowymi.
  • Odpowiedzialność za innych – to kategoria dla osób, którym szczególnie bliskie jest dobro otoczenia i potrzebujących. Takimi osobami okazali się m.in. Pani Anetta i Radosław Wrońscy, którzy wspierają aż 10 organizacji społecznych, a także Pan Ireneusz Ługowski prowadzący sklep w duchu eko. 

Skąd taki wybór kategorii tłumaczy Marta Gampf, pomysłodawczyni i organizatorka akcji - „Wierzymy, że właśnie te cechy mają największe przełożenie na prowadzone przez naszych przedsiębiorców sklepy. Dzięki nim są one nowoczesne, mają obsługę klienta na bardzo wysokim poziomie i są ważną częścią społeczności”.

Spośród wszystkich zgłoszeń Grupa Eurocash przyznała 100 nagród o łącznej wartości blisko 700 000 zł. 75 zwycięzców wybrało niezależne Jury złożone z osób ze świata biznesu i handlu. Byli to m.in. Otylia Jędrzejczak, mistrzyni olimpijska, Rafał Brzoska, prezes InPost czy Krzysztof Pawiński, prezes Maspex. O wyborze 25 Herosów zadecydowali klienci sklepów lokalnych. Nagrody te otrzymywali zarówno przedsiębiorcy aktywni w mediach społecznościowych, mocno zaangażowani w promocję własnych sylwetek, jak i takie osoby, które skupiają się przede wszystkim, na utrzymywaniu dobrych relacji ze społecznością, w której działają. 

Kim jest Heros Przedsiębiorczości?

Analiza sylwetek zwycięzców przyniosła następujące wnioski dotyczące statystycznego Herosa z tegorocznej edycji: 

  • 64% zwycięzców plebiscytu to mężczyźni, a 36% kobiety;
  • 32% wyróżnionych w właścicieli sklepów prowadzi swoją placówkę handlową w ramach sieci ABC;
  • Prawie 20% z nagrodzonych pochodzi ze Śląska;
  • 39% zwycięzców prowadzi swój sklep w miejscowości poniżej 5000 mieszkańców.

Sylwetki 1000 przedsiębiorców, którzy wzięli udział w konkursie dalej widnieją na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl

13. listopad 2024 12:32