24.06.2023 / 10:12
StoryEditor

To będzie trudne półrocze dla hurtowni w Polsce. jak wyglądają wyniki hurtu spożywczego? Wiemy kiedy można spodziewać się poprawy sytuacji

Hurtownia_magazyn (archiwum WH.pl)
Przychody handlu hurtowego w I kw. 2023 r. zwiększyły się o 6,5 proc. r/r (wobec 4,6 proc. r/r w IV kw. 2022 r.), w większym stopniu niż koszty (6,2 proc. r/r wobec 6,4 proc. r/r w IV kw. 2022 r.). Wynik finansowy poprawił się o 4,5 proc. r/r, co pozytywnie odbiło się na rentowności sprzedaży netto. Przychody hurtowni ze sprzedaży eksportowej w I kw. 2023 r. były wyższe o 14 proc. r/r, a ich udział w przychodach ogółem sięgał 10 proc. „Płynność bieżąca pozostała na akceptowalnym poziomie” – uważają analitycy PKO Banku Polskiego.

Jak wynika z analiz PKO Banku Polskiego w strukturze przychodów działu w I kw. 2023 r. największy udział (34 proc.) miała (pozostała) wyspecjalizowana sprzedaż hurtowa obejmu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.07.2024 / 13:53
StoryEditor
Co jest w stanie skłonić konsumentów do zmiany marki? Zobacz, jakie odpowiedzi wskazali Polacy
Lepszy stosunek jakości do ceny jest w stanie skłonić aż 42 proc. konsumentów w Polsce do zmiany marki na inną - wynika z nowego badania Strategy&. Drugą najczęściej wskazywaną w naszym kraju odpowiedzią były oferty promocyjne (34 proc.). Sprawdź, co znalazło się na kolejnych miejscach.

Zaraz po dwóch wspomnianych czynnikach finansowych, które okazały się najważniejsze, znalazła się odpowiedź "pozytywne recenzje lub rekomendacje". Taki reputacyjny czynn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.06.2024 / 10:00
StoryEditor
Carrefour przymierza się do dużej akwizycji
Carrefour analizuje możliwość przejęcia hiszpańskiej grupy dystrybucyjnej Uvesco od PAI Partners (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Carrefour analizuje możliwość przejęcia hiszpańskiej grupy dystrybucyjnej Uvesco od PAI Partners – donoszą media.

PAI Partners posiada większościowy udział w Grupie Uvesco, do której należą sieci BM Supermercados i Super Amara w Hiszpanii.

Jak podaje esmmagazine.com, wartość transak...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 13:21