31.03.2023 / 16:38
StoryEditor

MAKRO Polska zrealizowało założenia strategii odpowiedzialnego biznesu na rok 2022

MAKRO Polska konsekwentnie kontynuuje realizację założeń polityki odpowiedzialnego biznesu.
Realizacja założeń strategii odpowiedzialnego biznesu jest istotnym elementem działalności MAKRO Polska. W 2022 roku firma skupiła się między innymi na: rozwoju kultury bezpieczeństwa żywności, minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko oraz wdrożeniu programów wspierających pracowników.

MAKRO Polska konsekwentnie kontynuuje realizację założeń polityki odpowiedzialnego biznesu. W ubiegłym roku sieć hurtowni podjęła szereg zróżnicowanych inicjatyw w trzech głównych obszarach: produkt, środowisko oraz klienci i pracownicy. Działania te zostały docenione Białym Listkiem CSR Polityki.  

– W 2022 roku skupiliśmy się na rozwoju kultury bezpieczeństwa żywności – mówi Agata Zgódka, Menadżer Pionu Zrównoważonego Rozwoju i Jakości w MAKRO Polska. W proces ten są zaangażowani wszyscy pracownicy, którzy uczestniczą w licznych szkoleniach i warsztatach.

Standardy bezpieczeństwa obowiązujące w MAKRO Polska to efekt wdrożonego w 2011 roku systemu ISO 22000. W 2022 firma po raz kolejny otrzymała certyfikat, co oznacza, że spełnia najwyższe wymagania względem jakości, bezpieczeństwa i higieny procesów w halach. Sieć hurtowni została również wyróżniona tytułem Supermeni Jakości w kategorii bezpieczeństwo.

Działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu to również dobór odpowiednich produktów. MAKRO jako pierwsza sieć hurtowa w Polsce zobowiązała się do całkowitego wycofania z oferty jaja z chowu klatkowego jednocześnie biorąc na siebie rolę edukatora dla klientów Horeca i Traders. Poszerzono także asortyment marki własnej.

– W ramach realizacji polityki Health and Nutrition do oferty marki własnej wprowadzamy produkty wegańskie, BIO oraz bez dodatków, z mniejszą zawartością cukru i soli. Dzięki licznym testom sensorycznym mamy pewność, że zmiana składu nie wpływa na walory smakowe – dodaje Agata Zgódka

Na opakowaniach ponad 1000 produktów marki własnej pojawiły się również dodatkowe oznakowania dotyczące postępowania z pustymi opakowaniami.

Zwracamy uwagę na każdy element – mówi Agata Zgódka. Celem oznakowania jest podnoszenie świadomości klientów i pracowników w zakresie segregacji odpadów i znaczenia dla środowiska.

Istotnym elementem strategii odpowiedzialnego biznesu są również inicjatywy na rzecz środowiska. W MAKRO Polska dotyczą one przede wszystkim minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko i przeciwdziałania marnotrawstwu żywności. Działania te są realizowane za pomocą m.in. Freon Exit Program, którego celem jest kompleksowa wymiana freonu w chłodnictwie we wszystkich obiektach MAKRO. Aktualnie przebudowano zgodnie z FEP już 13 hal, cel dla wszystkich obiektów to 2030 rok. Zmiana technologii wpływa na wzrost oszczędności w zakresie chłodnictwa o blisko 40%, co przekłada się na około 20% oszczędności dla całego obiektu. – Z kolei w ramach Energy Awareness Program zwiększamy ekologiczno-środowiskową świadomość zarówno wśród klientów, jak i pracowników. Ponadto wszystkie hale są wyposażone w dwustanowiskowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych – dodaje Agata Zgódka. 

Warto również wspomnieć o współpracy z Bankiem Żywności. W ubiegłym roku MAKRO Polska przekazało 2 890 069,28 kg żywności. Zdigitalizowano przepływ informacji, co wpłynęło na szybszy i efektywniejszy proces przekazywania darowizn, oraz oszczędność w zakresie zużycia papieru.  

Istotnym obszarem w zakresie realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu są również działania na rzecz pracowników. MAKRO Polska dokłada starań, aby zapewnić pracownikom jak najlepsze możliwości rozwoju i satysfakcjonujące warunki pracy. Potwierdzeniem tego jest otrzymanie tytułów Top Employer Polska i Europe oraz certyfikatu HR Najwyższej Jakości. Firma prowadzi liczne programy rozwojowe. Nawiązała także współpracę z platformą Helping Hand, aby zachęcić pracowników do zadbania o dobrostan psychiczny.

Odpowiedzialne i zrównoważone działanie jest jednym z istotnych elementów strategii MAKRO. Wyznaczone cele są realizowane w sposób najkorzystniejszy dla środowiska i społeczeństwa. W 2023 roku sieć hurtowni planuje dalszą realizację i rozwój działań w zakresie odpowiedzialnego biznesu.

21. listopad 2024 21:36