01.10.2024 / 15:43
StoryEditor

Eurocash zdradza wyniki testów butelkomatów w swoich sklepach. Inwestycje mają pomóc sklepom utrzymać klientów i obrót

Delikatesy Centrum testują w sklepach butelkomaty, fot. Grupa Eurocash

Grupa Eurocash, przygotowuje się do wdrożenia nowego systemu kaucyjnego, który ma obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Razem z właścicielami wybranych sklepów w ramach sieci: Delikatesy Centrum i Duży Ben oraz ABC, Groszek i Eurosklep zrzeszonych w sieci partnerskiej Moje Sklepy, od kilku miesięcy prowadzone są testy różnych rozwiązań – od zwrotomatów po ręczne sposoby zbiórki opakowań. Ich wyniki pokazały, że konsumenci najczęściej zwracali butelki PET o poj. 1,5 l i puszki o poj. 0,5 l, otrzymując w zamian kupon do wykorzystania na zakupy. Preferowaną formą zwrotu opakowań są butelkomaty.

Według dostępnych szacunków ponad 55 tys. sklepów w Polsce ze względu na swój mały metraż znajdzie się poza systemem kaucyjnym, co dziś stanowi 80 proc. wszystkich lokalnych skl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.03.2025 / 15:41
StoryEditor
Branża DIY i wyposażenia wnętrz odbija się po dwóch latach spadków. Czy trend wzrostowy się utrzyma?
Branża DIY i mebli ma się najlepiej od dwóch lat (fot. Shutterstock)

Po dwóch trudnych latach spadków rynek artykułów DIY, mebli i wyposażenia wnętrz odnotował wzrost. W 2024 r. wartość segmentu DIY wzrosła o jeden proc., a mebli i wyposażenia wnętrz o 2,9 proc. To pierwsze oznaki ożywienia po okresie wysokiej inflacji i spadku aktywności inwestycyjnej.

– Na poprawę sytuacji wpłynęło kilka kluczowych czynników. Przede wszystkim spadek inflacji, który zwiększył siłę nabywczą konsumentów i poprawił ich skłonność do wydatków, szcz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.03.2025 / 10:54
StoryEditor
Carrefour pokazuje nową wizję wielkomiejskiego hipermarketu. Co się zmienia?
Carrefour Targówek przechodzi gruntowny remodeling (fot. mat.pras.)

Sieć Carrefour Polska finalizuje gruntowny remodelling swojego hipermarketu zlokalizowanego w Centrum Handlowym Atrium Targówek przy ulicy Głębockiej w Warszawie. W nowym sklepie, który powstał w 1998 roku, wprowadzono szereg kluczowych zmian.

Kompaktyzacja hipermarketów, czyli zmniejszanie ich powierzchni, przy zachowaniu kluczowych przewag nad sieciami dyskontowymi, to jeden z wiodących trendów na światowych ryn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. marzec 2025 04:16