12.09.2024 / 23:53
StoryEditor

Dla Eurocashu 2024 r. można uznać za stracony. Dystrybutor zamyka hurtownie i redukuje sieć sklepów. Co dalej?

Grupa Eurocash, największy na rynku hurtownik produktów FMCG ma za sobą ciężkie półrocze. Według analityków kolejne miesiące wcale nie będą dla firmy łatwiejsze szczególnie, że ich zdaniem utrzyma się wysoka presja na marże, a konsument nie będzie skory do zwiększania zakupów. Wyzwaniem dla firmy będzie także rozwój sieci sklepów, która od pewnego czasu systematycznie się kurczy, podobnie jak liczba hurtowni. Jak w tej sytuacji wyglądają scenariusze dla firmy?

Grupa Eurocash będzie się mierzyć w najbliższych miesiącach – podobnie jak inni dystrybutorzy - z wolno odbudowującą się siłą nabywczą konsumentów, ciągle trwającą wojną cenową ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.09.2024 / 11:45
StoryEditor
Uruchomienie systemu kaucyjnego będzie kosztować ponad 14 mld zł, a w ciągu dekady pochłonie nawet 37 mld zł
System kaucyjny będzie obowiązywał w Polsce od 1 stycznia 2025 roku (Shutterstock)

System kaucyjny, którego celem jest odzysk surowców z opakowań wprowadzanych do sprzedaży w sklepach zobowiązuje kraje członkowskie Unii Europejskiej do osiągnięcia 90 proc. poziomu selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych z butelek na napoje z tworzyw sztucznych do 2029 roku. Osiągnięcie tego celu nie będzie bezkosztowe. Według szacunków Deloitte już samo uruchomienie systemu to koszt ponad 14 mld zł.

Start systenu kaucyjnego w Polsce nastąpi 1 stycznia 2025 r. Szacuje się, że w pierwszym roku funkcjonowania mechanizmu może zostać nim objęta zaledwie połowa butelek PET i pusz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.09.2024 / 08:31
StoryEditor
InPost pokazał wyniki po drugim kwartale. Przychody w górę o ponad 20 procent
Paczkomat InPost (fot. Łukasz Rawa,wiadomoscihandlowe.pl)

Imperium Rafała Brzoski rośnie w siłę. Grupa InPost w drugim kwartale tego roku zwiększyła przychody i wolumen przesyłek o prawie jedną czwartą.

W drugim kwartale tego roku InPost obsłużył łącznie 264,4 mln przesyłek. Przełożyło się to na przychody w wysokości 2,62 mld zł. W obu przypadkach oznacza to wzrost od 23 proc. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. wrzesień 2024 23:53