12.06.2024 / 12:34
StoryEditor

Grupa SPAR z RPA zaakceptowała wiążącą ofertę przejęcia akcji spółki SPAR Polska! Finalizacja transakcji coraz bliżej

Coraz bliżej sprzedaży SPAR Polska (fot. Bartek Kaszuba)
Grupa SPAR z RPA osiągnęła "znaczący kamień milowy" na drodze do zbycia akcji SPAR Polska. Zarząd poinformował o "akceptacji wiążącej oferty w odniesieniu do interesów Grupy w SPAR Polska"!

Jak czytamy w komunikacie dla akcjonariuszy, w nawiązaniu do wcześniejszych ogłoszeń publikowanych przez spółkę o decyzji zarządu o zbyciu udziałów Grupy w SPAR Polska, obecnie osiągniętą "znaczący kamień milowy w podpisaniu kluczowych, istotnych warunków ze stroną trzecią w odniesieniu do zbycia".

Kim jest potencjalny nabywca?

Zainteresowana strona wyraziła swoje zaangażowanie w dalszą działalność marki SPAR Polska. Nie podano do wiadomości akcjonariuszy, kim jest potencjalny nabywca.

"Toczące się negocjacje, jeśli zostaną pomyślnie zakończone, mogą mieć istotny wpływ na cenę papierów wartościowych spółki. W związku z powyższym zaleca się akcjonariuszom zachowanie ostrożności przy podejmowaniu decyzji obrotu papierami wartościowymi spółki do czasu publikacji informacji o finalizacji transakcji" – czytamy.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2024 r. zarząd SPAR Group, operatora sieci SPAR Polska poinformował, że zamierza sprzedać polski biznes do końca roku finansowego 2024. Taka informacja pojawiła się w opublikowanym wówczas raporcie rocznym sieci.

Południowoafrykańska SPAR Group już we wrześniu zeszłego roku ogłosiła chęć sprzedaży sieci w Polsce. Obecnie transakcja wydaje się zmierzać do szczęśliwego finału. Według zapowiedzi, ma ona być sfinalizowana do końca roku finansowego 2024, a ten dzień to 30 września.

Firma zaznacza, że do takiej decyzji zmusiły ją ciągłe straty finansowe, które wytworzyły presję na całą Grupę. Jednocześnie w 2023 r. finansowym znacznie zmniejszyła się wartości polskiej spółki. Do czasu sprzedaży, południowoafrykański operator zamierza nadal wspierać oddział w naszym kraju.

15.11.2024 / 09:59
StoryEditor
Kaufland wprowadza markę własną z produktami spożywczymi dla sportowców
Marka K-Concept+ Sports wychodzi naprzeciw określonym potrzebom żywienia sportowców. fot. mat.pras. Kaufland

K-Concept+ Sports to nowa marka produktów żywieniowch Kauflandu, przeznaczona dla osób uprawiających sport i dbających o sprawność fizyczną. Klienci znajdą tam szeroką gamę produktów - od batonów proteinowych i energetycznych po koktajle.

Dzięki nowej marce własnej K-Concept+ Sports Kaufland wychodzi naprzeciw określonym potrzebom żywienia sportowców. Do sprzedaży trafi szeroka gama produktów, m.in. batony prot...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.11.2024 / 10:00
StoryEditor
Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej Polacy są gotowi zapłacić więcej za niektóre kategorie żywności. Co to za produkty?
Rossmann w warszawskich Złotych Tarasach (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Trudna sytuacja gospodarcza wymusza na wielu klientach liczenie każdej złotówki, dlatego cena to coś czemu szczególnie się przyglądają i w wielu przypadkach jest to kryterium decydujące o zakupie produktu. Są jednak kategorie produktów, za które konsumenci są w stanie zapłacić więcej. Co to za artykuły?

Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, Polacy są gotowi ponosić wyższe koszty za produkty spożywcze oferujące konkretne korzyści. Jak wynika z badań przedstawionych przez Agnies...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 19:18