12.06.2024 / 12:34
StoryEditor

Grupa SPAR z RPA zaakceptowała wiążącą ofertę przejęcia akcji spółki SPAR Polska! Finalizacja transakcji coraz bliżej

Coraz bliżej sprzedaży SPAR Polska (fot. Bartek Kaszuba)
Grupa SPAR z RPA osiągnęła "znaczący kamień milowy" na drodze do zbycia akcji SPAR Polska. Zarząd poinformował o "akceptacji wiążącej oferty w odniesieniu do interesów Grupy w SPAR Polska"!

Jak czytamy w komunikacie dla akcjonariuszy, w nawiązaniu do wcześniejszych ogłoszeń publikowanych przez spółkę o decyzji zarządu o zbyciu udziałów Grupy w SPAR Polska, obecnie osiągniętą "znaczący kamień milowy w podpisaniu kluczowych, istotnych warunków ze stroną trzecią w odniesieniu do zbycia".

Kim jest potencjalny nabywca?

Zainteresowana strona wyraziła swoje zaangażowanie w dalszą działalność marki SPAR Polska. Nie podano do wiadomości akcjonariuszy, kim jest potencjalny nabywca.

"Toczące się negocjacje, jeśli zostaną pomyślnie zakończone, mogą mieć istotny wpływ na cenę papierów wartościowych spółki. W związku z powyższym zaleca się akcjonariuszom zachowanie ostrożności przy podejmowaniu decyzji obrotu papierami wartościowymi spółki do czasu publikacji informacji o finalizacji transakcji" – czytamy.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2024 r. zarząd SPAR Group, operatora sieci SPAR Polska poinformował, że zamierza sprzedać polski biznes do końca roku finansowego 2024. Taka informacja pojawiła się w opublikowanym wówczas raporcie rocznym sieci.

Południowoafrykańska SPAR Group już we wrześniu zeszłego roku ogłosiła chęć sprzedaży sieci w Polsce. Obecnie transakcja wydaje się zmierzać do szczęśliwego finału. Według zapowiedzi, ma ona być sfinalizowana do końca roku finansowego 2024, a ten dzień to 30 września.

Firma zaznacza, że do takiej decyzji zmusiły ją ciągłe straty finansowe, które wytworzyły presję na całą Grupę. Jednocześnie w 2023 r. finansowym znacznie zmniejszyła się wartości polskiej spółki. Do czasu sprzedaży, południowoafrykański operator zamierza nadal wspierać oddział w naszym kraju.

21.03.2025 / 09:00
StoryEditor
Sieć KiK wchodzi w nowy format sklepów. Chce urosnąć o 9 proc.
KiK chce zawalczyć o polskiego klienta. Wprowadza nowe formaty sklepów i mocno pracuje nad ekspozycją (fot. Kajetan Mazur)

Sieć KiK weszła w 2025 r. z przytupem. Ma już 460 sklepów i 2,6 mln użytkowników programu lojalnościowego. W tym roku planuje kolejne otwarcia i wzrost sprzedaży o 9 proc. Chce to osiągnąć m.in. dzięki nowemu formatowi sklepów.

Rok 2024 nie był łatwy dla sieci KiK. Spółka postawiła na głęboką restrukturyzację: otworzyła prawie tyle sklepów, co zamknęła. - Musieliśmy podjąć tę trudną decyzję, gdyż część...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.03.2025 / 10:07
StoryEditor
Shein największym zwycięzcą na globalnym rynku odzieżowym w 2024 r. Konkuruje z takimi markami jak Hermès i Chanel
Wskutek trudnej sytuacji gospodarczej Shein umacnia swoją pozycję (fot. Shutterstock)

Shein ponownie wyłania się jako największy zwycięzca na globalnym rynku odzieżowym w 2024 r. - twierdzi GlobalData. Platforma odebrała udziały kilku internetowym sklepom fast fashion.

Trudna sytuacja gospodarcza sprawiła, że ​​konsumenci byli bardziej wybredni co do tego, gdzie kupują odzież w 2024 r. Ogólnie rzecz biorąc, przewiduje się, że 10 największych g...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 03:05