13.06.2024 / 08:39
StoryEditor

Grupa CCC chwali się skokową poprawą rentowności. "Historycznie wysoka" marża brutto szyldu CCC

Salon CCC (mat. prasowe)
Grupa CCC odnotowała w I kw. roku finansowego 2024 – od lutego do kwietnia – zysk netto na poziomie 50,5 mln zł, wyższy o 202,5 mln zł rdr, dzięki skokowej poprawie rentowności we wszystkich liniach biznesowych.

"Przychody Grupy wzrosły o 9,6 proc., głównie za sprawą wysokiej, 23-proc. dynamiki LFL w szyldzie CCC oraz dynamicznego wzrostu sprzedaży HalfPrice (+47 proc.). Kolejny kwartał z rzędu Grupa CCC odnotowała istotną poprawę marży brutto, o blisko 5 p.p., dzięki jej znaczącemu umocnieniu w szyldach CCC (+7 p.p.) i HalfPrice (+11 p.p.). Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej i redukuje koszty przy wzroście sprzedaży" – czytamy w komunikacie.

Przychody wzrosły o 9,6 proc. rok do roku, do kwoty blisko 2,3 mld zł. Dynamika sprzedaży napędzana była głównie przez HalfPrice – szybko rozwijający się szyld, który w marcu zadebiutował na 11. rynku, w Litwie i w pierwszym kwartale odnotował tempo wzrostu przychodów na poziomie 47 proc. Drugim motorem napędowym było CCC, notujące 12 proc. wzrostu rdr, w tym aż 23 proc. wzrostu sprzedaży LFL.

Skokowy wzrost marży brutto

Grupa CCC odnotowała skokowy wzrost marży brutto (+5 p.p. rdr) – do poziomu 51,4 proc., głównie za sprawą historycznie wysokiego poziomu marży w CCC: 60,5 proc. (+7 p.p. rdr) oraz dynamicznego wzrostu marży w HalfPrice do poziomu blisko 51 proc. (+11 p.p. rdr).

image
Driusz Milek, prezes Grupy CCC
FOTO: mat. prasowe
– Solidny pierwszy kwartał to wstęp do dobrych wyników całego roku – liczę, że wyniki kolejnych kwartałów potwierdzą skuteczność wdrażanych działań, umacniając naszą pozycję lidera rynku obuwia – powiedział Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.

Trzykrotny wzrost EBITDA

Wynik operacyjny wyniósł 151 mln zł (+218 mln zł rdr), zysk EBITDA wzrósł trzykrotnie rdr, do ponad 300 mln zł. Segment CCC uzyskał wynik EBITDA wyższy o prawie 200 proc. rdr i po raz kolejny, czwarty już kwartał z rzędu, odnotowuje wysoką i powtarzalną marżę EBITDA na poziomie ponad 20 proc. HalfPrice, najmłodszy, a zarazem najbardziej perspektywiczny szyld w Grupie, odnotował aż 8-krotny wzrost wyniku EBITDA rdr, do poziomu 69 mln zł, osiągając rentowność 18,6 proc. Z kolei Grupa Modivo wypracowała wynik EBITDA blisko 3-krotnie wyższy rdr.

– Pierwszy kwartał nie był dla nas wyścigiem o przychody, a o rentowność, która jest dla nas priorytetem. Mamy unikalny na skalę światową model biznesowy, łączący full price z off-price oraz sklepy stacjonarne ze sprzedażą online, co pozwala na zamknięty obieg produktów w Grupie i stałe podążanie za klientem. Linie biznesowe Grupy CCC nawzajem się uzupełniają i generują liczne synergie. To, w połączeniu z mocną marżą brutto i utrzymywaną dyscypliną kosztową, przynosi oczekiwane efekty w postaci skokowej poprawy rentowności – dodaje Dariusz Miłek.

19.06.2024 / 17:10
StoryEditor
Paweł Grzesiowski został Głównym Inspektorem Sanitarnym
Paweł Grzesiowski, Główny Inspektor Sanitarny i Krzysztof Saczka, z-ca Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS)
Doktor nauk medycznych i lekarz pediatra Paweł Grzesiowski został powołany na stanowisko Głównego Inspektora Sanitarnego. Nominację odebrał z rąk minister zdrowia Izabeli Leszczyny.

Resort Zdrowia trzy razy pochodziło do naboru na stanowisko Głównego Inspektora Sanitarnego. Ogłoszone wcześniej konkursy nie przyniosły rozstrzygnięcie i Państwową Inspekcją Sa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.06.2024 / 10:25
StoryEditor
Zobacz pierwszy w Europie sklep Atacadão, otwarty przez Carrefoura
Na zdj. pierwszy sklep Atacadão we Francji (fot. mat. prasowe)
Pierwsza placówka pod szyldem Atacadão w Europie ruszyła w okolicach Paryża. Historia marki sięga roku 1960.
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 05:25