13.06.2024 / 08:39
StoryEditor

Grupa CCC chwali się skokową poprawą rentowności. "Historycznie wysoka" marża brutto szyldu CCC

Salon CCC (mat. prasowe)
Grupa CCC odnotowała w I kw. roku finansowego 2024 – od lutego do kwietnia – zysk netto na poziomie 50,5 mln zł, wyższy o 202,5 mln zł rdr, dzięki skokowej poprawie rentowności we wszystkich liniach biznesowych.

"Przychody Grupy wzrosły o 9,6 proc., głównie za sprawą wysokiej, 23-proc. dynamiki LFL w szyldzie CCC oraz dynamicznego wzrostu sprzedaży HalfPrice (+47 proc.). Kolejny kwartał z rzędu Grupa CCC odnotowała istotną poprawę marży brutto, o blisko 5 p.p., dzięki jej znaczącemu umocnieniu w szyldach CCC (+7 p.p.) i HalfPrice (+11 p.p.). Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej i redukuje koszty przy wzroście sprzedaży" – czytamy w komunikacie.

Przychody wzrosły o 9,6 proc. rok do roku, do kwoty blisko 2,3 mld zł. Dynamika sprzedaży napędzana była głównie przez HalfPrice – szybko rozwijający się szyld, który w marcu zadebiutował na 11. rynku, w Litwie i w pierwszym kwartale odnotował tempo wzrostu przychodów na poziomie 47 proc. Drugim motorem napędowym było CCC, notujące 12 proc. wzrostu rdr, w tym aż 23 proc. wzrostu sprzedaży LFL.

Skokowy wzrost marży brutto

Grupa CCC odnotowała skokowy wzrost marży brutto (+5 p.p. rdr) – do poziomu 51,4 proc., głównie za sprawą historycznie wysokiego poziomu marży w CCC: 60,5 proc. (+7 p.p. rdr) oraz dynamicznego wzrostu marży w HalfPrice do poziomu blisko 51 proc. (+11 p.p. rdr).

image
Driusz Milek, prezes Grupy CCC
FOTO: mat. prasowe
– Solidny pierwszy kwartał to wstęp do dobrych wyników całego roku – liczę, że wyniki kolejnych kwartałów potwierdzą skuteczność wdrażanych działań, umacniając naszą pozycję lidera rynku obuwia – powiedział Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.

Trzykrotny wzrost EBITDA

Wynik operacyjny wyniósł 151 mln zł (+218 mln zł rdr), zysk EBITDA wzrósł trzykrotnie rdr, do ponad 300 mln zł. Segment CCC uzyskał wynik EBITDA wyższy o prawie 200 proc. rdr i po raz kolejny, czwarty już kwartał z rzędu, odnotowuje wysoką i powtarzalną marżę EBITDA na poziomie ponad 20 proc. HalfPrice, najmłodszy, a zarazem najbardziej perspektywiczny szyld w Grupie, odnotował aż 8-krotny wzrost wyniku EBITDA rdr, do poziomu 69 mln zł, osiągając rentowność 18,6 proc. Z kolei Grupa Modivo wypracowała wynik EBITDA blisko 3-krotnie wyższy rdr.

– Pierwszy kwartał nie był dla nas wyścigiem o przychody, a o rentowność, która jest dla nas priorytetem. Mamy unikalny na skalę światową model biznesowy, łączący full price z off-price oraz sklepy stacjonarne ze sprzedażą online, co pozwala na zamknięty obieg produktów w Grupie i stałe podążanie za klientem. Linie biznesowe Grupy CCC nawzajem się uzupełniają i generują liczne synergie. To, w połączeniu z mocną marżą brutto i utrzymywaną dyscypliną kosztową, przynosi oczekiwane efekty w postaci skokowej poprawy rentowności – dodaje Dariusz Miłek.

18.11.2024 / 11:45
StoryEditor
Właściciel Lidla i Kauflandu buduje chmurę i pogłębia współpracę z Google. Pracownicy sieci przesiądą się na Google Workspace
Szef Google Sundar Pichai (z lewej) i prezes Grupy Schwarz Gerd Chrzanowski będą współpracować na rzecz zaawansowanego cyberbezpieczeństwa  

Grupa Schwarz, właściciel Lidla i Kauflandu, tworzy własną platformę chmurową. Teraz pojawiła się zaskakująca informacja, że główny element tego rozwiązania pochodzić będzie od Google. Do tej pory grupa handlowa chciała stworzyć własne rozwiązanie chmurowe, bez pomocy amerykańskiego dostawcy.

Partnerstwo obejmuje również współpracę w obszarze cyberbezpieczeństwa, a deklarowanym celem jest stworzenie solidnych podstaw dla bezpieczeństwa cyfrowego klientów rozwią...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.11.2024 / 16:16
StoryEditor
Czego oczekuje od franczyzy pokolenie Z? Dr Marta Ziółkowska przedstawiła wyniki badań
dr Marta Ziółkowska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Edukacja, elastyczność operacyjna, a także rozwój nowych technologii będą kluczowymi elementami przyszłości franczyzy w świecie pokolenia Z - przekonywała podczas konferencji Franczyza 3.0 NextGen dr Marta Ziółkowska. Ekspertka zaprezentowała także wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Z przedstawionych danych jasno wynika, czym przyszli przedsiębiorcy będą kierować się przy wyborze systemu franczyzowego.

W czwartek 14 lipca w stołecznym hotelu Renaissance Warsaw Airport odbyła się konferencja Franczyza 3.0 NextGen. W trakcie wydarzenia miała miejsce prezentacja Marty Zió...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 18:29