12.06.2024 / 12:06
StoryEditor

Spektakularne przejęcie na rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Duńczycy kupują polskiego hurtownika

Duńska Grupa Bygma przejmuje większościowy pakiet firmy AB Bechcicki, co może zmienić układ sił na rynku materiałów  budowlanych w Polsce (fot. materiały prasowe)
Grupa Bygma, wiodący duński dystrybutor materiałów budowlanych, przejmuje 70 proc. udziałów firmy AB Bechcicki. Dzięki temu połączeniu, Bygma zyska dostęp do polskiego rynku, a AB Bechcicki stanie się platformą do jej dalszego rozwoju w Polsce. W rękach założyciele AB Bechcicki pozostaje 30 proc. udziałów spółki.

12 czerwca Bygma Gruppen, jeden z liderów rynku dystrybucji materiałów budowlanych w krajach nordyckich, ogłosiła, że przejmuje 70 proc. udziałów w AB Bechcicki, czołowej polskiej firmie specjalizującej się w dystrybucji materiałów budowlanych oraz farb. W wyniku tego połączenia Bygma stanie się inwestorem strategicznym w AB Bechcicki, co otwiera nowe możliwości dla obu firm.

Inwestycja w AB Bechcicki daje Grupie Bygma możliwość bezpośredniego wejścia na bardzo atrakcyjny i silnie rozdrobniony polski rynek, co jest istotnym krokiem w strategii międzynarodowej ekspansji firmy. Dzięki doświadczeniu i pozycji rynkowej AB Bechcicki, Grupa Bygma będzie mogła skutecznie rozwijać swoje operacje na największym rynku w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością współpracy z AB Bechcicki i wejściem na polski rynek - powiedział Peter H. Christiansen, CEO Bygma Gruppen. - Polska jest dla nas strategicznie ważnym rynkiem, a AB Bechcicki, ze swoją silną pozycją i doświadczonym zespołem, jest idealnym partnerem do realizacji naszych ambitnych planów rozwoju.

Co stanie się założycielami AB Bechcicki?

Założyciele AB Bechcicki pozostaną 30 proc. udziałowcami spółki i będą aktywnie uczestniczyć w jej dalszym rozwoju. Klaudiusz Bechcicki będzie pełnił funkcję prezesa zarządu AB Bechcicki, a założyciel firmy, Adam Bechcicki, przejdzie do rady nadzorczej spółki. Ten ostatni, komentując fuzję, stwierdził: - Jestem dumny z faktu, że efekt ponad 25-letniego rozwoju AB Bechcicki będzie kontynuowany przy wsparciu tak silnego podmiotu jak Bygma Gruppen.

Z kolei Klaudiusz Bechcicki dodał: - Wraz z pojawieniem się tak doświadczonego podmiotu jak Bygma jako udziałowca, AB Bechcicki zyskuje ogromne kompetencje do jeszcze lepszej obsługi naszych klientów i rynku budowlanego w Polsce. To będzie ogromna szansa również dla całego zespołu AB Bechcicki, który razem z nami rozwijał firmę.

Transakcja, która ma być krokiem milowym dla obu firm, wymaga jeszcze zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Jak wygląda skala działalności Grupy Bygma?

Grupa Bygma jest największym dystrybutorem materiałów budowlanych z duńskim kapitałem i jedną ze 100 największych firm w tym kraju. Poza ojczystą Danią zajmuje znaczącą pozycję na kilku innych rynkach, w tym w Szwecji, Islandii, na Wyspach Owczych i Grenlandii. Grupa działa przez sieć 100 lokalizacji i zatrudnia 2,6 tys. osób. Jej roczne przychody ze sprzedaży  wynoszą 1,5 mld euro. 

Dla porównania podajmy, że firma AB Bechcicki posiada sieć 20 oddziałów zlokalizowanych w największych miastach w Polsce. Spółka osiąga przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 700 mln zł. Klientami AB Bechcicki są firmy wykonawcze, przemysłowe, inwestorzy oraz niezależne punkty handlowe zlokalizowane na terenie całego kraju.

21.11.2024 / 08:59
StoryEditor
Dyskonty zbliżają się do progu 45 proc. udziałów w rynku. Małe sklepy systematycznie oddają pole
(fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Komunikacja niskiej ceny, marki własne i promocje to główne narzędzia, za pomocą których sieci dyskontowe zdobywają kolejne udziały w polskim rynku spożywczym. Na koniec 2023 r. miały już 43,7 proc. udziałów, a do końca 2024 r. może to być nawet ponad 45 proc. Tracą małe sklepy i hipermarkety.

Dyskonty wciąż przejmują kolejne udziały rynkowe. Według danych firma NielsenIQ, GfK, omawianych przez "Rzeczpospolitą", na koniec 2022 r. kanał dyskontowy odpowiadał za 4...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.11.2024 / 13:03
StoryEditor
Patryk Rudnicki, Bain & Company: w tym roku konsumenci podchodzą do wydatków świątecznych z większą rozwagą
Patryk Rudnicki, Partner Zarządzający warszawskim biurem Bain & Company

Konsumenci podchodzą do wydatków z większą rozwagą niż wcześniej i mimo bliskości sezonu świątecznego koncentrują się głównie na produktach pierwszej potrzeby, które uznają za niezbędne - komentuje Patryk Rudnicki, ekspert z firmy konsultingowej Bain & Company.

Większość konsumentów deklaruje rozpoczęcie zakupów świątecznych dopiero w listopadzie, co sugeruje markom koncentrację działań marketingowych na ten okres. Co więcej, klienci k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. listopad 2024 08:38