16.05.2024 / 08:48
StoryEditor

Sieć 5.10.15. może zmienić właściciela i zadebiutować na giełdzie. Chęć jej przejęcia wyraził inny podmiot z branży fashion

Spółka Minnari Treda jest zainteresowana przejęciem sieci sklepów 5.10.15,, która obecnie liczy ok. 260 placówek (fot, Wiadomości Handlowe)
Spółka Monnari Trade (prowadząca sieć sklepów z akcesoriami modowymi dla kobiet pod nazwą Monnari) podpisała 14 maja list intencyjny w sprawie przejęcia ponad 50 proc. akcji spółki Komex, będącej właścicielem sieci 5.10.15.

Pakiet akcji, który może trafić w ręce Monnari Trade stanowi 50,056 proc. kapitału zakładowego Komeksu i należy do Hemoca Holdings. Pozostali akcjonariusze są, jak pisze Puls Biznesu, powołując się na słowa Mirosława Misztala, prezesa Monnari Trade podmiotami niezależnymi od Hemocy. To zarówno fundusze inwestycyjne, jak i osoby prawne oraz fizyczne. Mirosław Misztal zapewnił, że na ten moment nie są prowadzone z nimi rozmowy w zakresie nabycia posiadanych przez nie udziałów.

Realizacja transakcji i jej ostateczne warunki będą uzależnione od wyników badania due diligence przeprowadzonego przez Monnari. Strony uzgodniły, że Monnari będzie miało na nie wyłączność na okres czterech miesięcy od dnia podpisania listu. Tyle mają też potrwać negocjacje dotyczące warunków ewentualnego przejęcia.

Co sieć 5.10.15. może wnieść do Monnari?

Sieć 5.10.15. (obok Smyka i Pepco) zaliczana jest z czołowych graczy działających w segmencie odzieży dla dzieci. Obecnie należy do niej około 260 sklepów, w większości franczyzowych. Swoje produkty (adresowane nie tylko do dzieci, ale także do ich rodziców) 5.10.15. sprzedaje także przez internet.

Puls Biznesu przypomina, że w ostatnich latach właścicielowi 5.10.15. nie wiodło się jednak najlepiej. W 2022 r. sprzedaż Komeksu skurczyła się z 265,5 do 260,7 mln zł, a 15,1 mln zł zysku operacyjnego zamieniło się w 19,7 mln zł straty.

Z kolei Monnari w 2023 r. zwiększyło przychody z 287,7 mln zł do 309,6 mln zł, ale zysk operacyjny spadł z 28,1 do 19,3 mln zł. Na koniec roku firma miała 219 salonów o powierzchni 47,2 tys. m kw.: własnych, franczyzowych i pod szyldem Femestage

Monnari szuka okazji

Puls Biznesu przypomina, że Monnari już wcześniej miało apetyt na fuzje i próbowało przejść część działalności Redanu (marki Top Secret i DryWash), ale ostatecznie wycofało się z tej transakcji. Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy spółki, w tym miesiącu przyznał, że Monnari aktywnie szuka ona okazji na rynku odzieżowym.

W komunikacie dotyczącym zamiaru przejęcia udziałów Komeksu władze Monnari napisały, że zakup spółki z branży odzieżowej z segmentu dziecięcego, pod rozpoznawalną marką, będzie komplementarny dla grupy kapitałowej oraz przyniesie jej silne kompetencje w nowym obszarze branży.

03.04.2025 / 20:13
StoryEditor
Tabletka kawy. Lavazza ogłasza wyniki i zapowiada produkt, który stworzy nową kategorię produktową na rynku kawowym
Antonio Baravalle, CEO Grupy Lavazza

Grupy Lavazza, jeden z najbardziej znanych producentów kawy osiągnęła w 2024 r. przychody w wysokości 3,35 mld euro, co oznacza wzrost o 9,1 proc. w porównaniu z 2023 r. EBITDA spółki była na poziomie 312 mln euro i była o 18,6 proc. wyższa niż rok wcześniej. Zysk netto Lavazzy skoczył o 20,6 proc. do 82 mln euro. Producent kawy potwierdził ambitną strategię na 2025 i zapowiedział wprowadzenie nowego produktu, który wykreuje nową kategorię.

Zarząd Grupy Lavazza zatwierdził projekt skonsolidowanego sprawozdania finansowego za 2024 rok. Dyrektor generalny Antonio Baravalle ogłosił główne wskaźniki finansowe oraz prze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.04.2025 / 10:03
StoryEditor
Tomasz Krysiak, Shell: technologia ma wspierać doświadczenie, ale nie może przesłaniać smaku kawy [Retail Trends 2025]
Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager, Shell (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Podczas kongresu Retail Trends 2025, Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager w Shell, zabrał głos w trakcie panelu "Digitalizacja w kawie – jak wykorzystać nowe technologie do zarządzania kategorią i budowania lojalności klientów?". Jego wystąpienie rzuciło światło na to, jak bardzo cyfryzacja zmienia nie tylko sposób zarządzania ofertą kawową, ale też same doświadczenia konsumenta – od zaplecza operacyjnego aż po moment zapłaty za filiżankę ulubionego napoju.

– Jeżeli mówimy o jakości kawy, to nie sposób pominąć kwestii automatyzacji i telemetrii – zaczął Tomasz Krysiak. – Mamy dziś do czynienia z coraz bardziej samoobsługowymi punkt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 18:12