16.05.2024 / 08:48
StoryEditor

Sieć 5.10.15. może zmienić właściciela i zadebiutować na giełdzie. Chęć jej przejęcia wyraził inny podmiot z branży fashion

Spółka Minnari Treda jest zainteresowana przejęciem sieci sklepów 5.10.15,, która obecnie liczy ok. 260 placówek (fot, Wiadomości Handlowe)
Spółka Monnari Trade (prowadząca sieć sklepów z akcesoriami modowymi dla kobiet pod nazwą Monnari) podpisała 14 maja list intencyjny w sprawie przejęcia ponad 50 proc. akcji spółki Komex, będącej właścicielem sieci 5.10.15.

Pakiet akcji, który może trafić w ręce Monnari Trade stanowi 50,056 proc. kapitału zakładowego Komeksu i należy do Hemoca Holdings. Pozostali akcjonariusze są, jak pisze Puls Biznesu, powołując się na słowa Mirosława Misztala, prezesa Monnari Trade podmiotami niezależnymi od Hemocy. To zarówno fundusze inwestycyjne, jak i osoby prawne oraz fizyczne. Mirosław Misztal zapewnił, że na ten moment nie są prowadzone z nimi rozmowy w zakresie nabycia posiadanych przez nie udziałów.

Realizacja transakcji i jej ostateczne warunki będą uzależnione od wyników badania due diligence przeprowadzonego przez Monnari. Strony uzgodniły, że Monnari będzie miało na nie wyłączność na okres czterech miesięcy od dnia podpisania listu. Tyle mają też potrwać negocjacje dotyczące warunków ewentualnego przejęcia.

Co sieć 5.10.15. może wnieść do Monnari?

Sieć 5.10.15. (obok Smyka i Pepco) zaliczana jest z czołowych graczy działających w segmencie odzieży dla dzieci. Obecnie należy do niej około 260 sklepów, w większości franczyzowych. Swoje produkty (adresowane nie tylko do dzieci, ale także do ich rodziców) 5.10.15. sprzedaje także przez internet.

Puls Biznesu przypomina, że w ostatnich latach właścicielowi 5.10.15. nie wiodło się jednak najlepiej. W 2022 r. sprzedaż Komeksu skurczyła się z 265,5 do 260,7 mln zł, a 15,1 mln zł zysku operacyjnego zamieniło się w 19,7 mln zł straty.

Z kolei Monnari w 2023 r. zwiększyło przychody z 287,7 mln zł do 309,6 mln zł, ale zysk operacyjny spadł z 28,1 do 19,3 mln zł. Na koniec roku firma miała 219 salonów o powierzchni 47,2 tys. m kw.: własnych, franczyzowych i pod szyldem Femestage

Monnari szuka okazji

Puls Biznesu przypomina, że Monnari już wcześniej miało apetyt na fuzje i próbowało przejść część działalności Redanu (marki Top Secret i DryWash), ale ostatecznie wycofało się z tej transakcji. Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy spółki, w tym miesiącu przyznał, że Monnari aktywnie szuka ona okazji na rynku odzieżowym.

W komunikacie dotyczącym zamiaru przejęcia udziałów Komeksu władze Monnari napisały, że zakup spółki z branży odzieżowej z segmentu dziecięcego, pod rozpoznawalną marką, będzie komplementarny dla grupy kapitałowej oraz przyniesie jej silne kompetencje w nowym obszarze branży.

14.11.2024 / 08:57
StoryEditor
Grupa Orlen pokazała wyniki za III kw. EBITDA segmentu detalicznego przekroczyła 1 mld zł. Rośnie liczba punktów sprzedaży pozapaliwowej
Stacja paliw Orlen

Jak podaje Grupa Orlen, w trzecim kwartale 2024 r. zysk na poziomie EBITDA LIFO segmentu detalicznego wyniósł 1077 mln zł. Rośnie liczba stacji paliw, przekraczając 3,5 tys. Zwiększyła się też liczba stacji alternatywnego tankowania, a także liczba punktów sprzedaży pozapaliwowej.

Segment detaliczny Grupy Orlen wypracował w trzecim kwartale 1077 mln zł zysku EBITDA LIFO. Wynik został wypracowany m.in. dzięki wyższej o 8 proc. sprzedaży w efekcie wzrostu l...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.11.2024 / 17:14
StoryEditor
Staropolanka chce wskoczyć na podium polskiego rynku wód butelkowanych. Producent inwestuje w wizerunek i promocję marki
Przedstawiciele marki Staropolanka i PZPN (fot. Pzpn)

Uzdrowiska Kłodzkie, właściciel marki Staropolanka, przedłużają umowę sponsorską z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Firma chce budować rozpoznawalność i wskoczyć na podium najlepiej sprzedających się wód w Polsce.

Staropolanka została „oficjalną wodą Reprezentacji Polski”. Marka wspiera nie tylko pierwszą kadrę narodową kobiet i mężczyzn, ale również reprezentację Polski mężczyzn do lat ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 15:31