- Foodex Express to nowoczesny corner shop, stworzony z myślą o osobach żyjących dynamicznie, które szukają wygodnych i szybkich rozwiązań zakupowych. Nasz sklep przy Piotrkowskiej 183/187 w Łodzi to połączenie sklepu convenience z ofertą gotowych przekąsek, napojów i jedzenia na wynos, idealnych na szybki przystanek w ciągu dnia - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Anastasiia Huseikhanova, główna specjalistka ds. marketingu w Best Markecie.
W planach ogólnopolska sieć
Jak słyszymy, pierwsza placówka w nowym formacie to "początek większego projektu". - Planujemy rozwijać markę w kierunku ogólnopolskiej sieci nowoczesnych sklepów convenience, odpowiadających na potrzeby współczesnych klientów - deklaruje przedstawicielka firmy. Na razie Foodex Express skoncentruje się natomiast na dopracowaniu strategii oraz optymalizacji obecnego konceptu.
Foodex Express znacząco różni się od sklepu Foodex24, jaki firma uruchomiła przed kilkoma laty, a który ok. pół roku temu zyskał odświeżony wystrój. - W odróżnieniu od Foodex24, naszej pierwszej placówki w Bydgoszczy, która działa głównie jako zaplecze dla sprzedaży internetowej, Foodex Express jest konceptem w pełni stacjonarnym, nastawionym na szybkie zakupy i bezpośredni kontakt z klientem - mówi naszemu portalowi Anastasiia Huseikhanova.
Redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl odwiedziła pierwszy Foodex Express. Sala sprzedaży jest tu porównywalna z większymi Żabkami. Wystrój jest wysmakowany i przemyślany – dużo ciepłych, pastelowych kolorów, elegancka aranżacja, kolorowe koszyki na zakupy. Pochwalić można wygodny i intuicyjny układ działów produktowych.
Po wejściu do sklepu widzimy obszerny kącik "Food to go", ze stanowiskiem do podgrzewania hot-dogów, zapiekanek czy panini, zamrażarką z lodami porcjowanymi, automatem kawowym i dozownikami sorbetów. Jest też stolik do konsumpcji z czterema stołkami barowymi.
Zaraz obok kącika gastronomicznego zlokalizowano typowe dla sklepów convenience stanowisko kasowe, którego front w całości przeznaczony został na ekspozycję produktów impulsowych. Na tylnej ścianie umieszczono papierosy i inne produkty tytoniowe oraz alkohole. Kto choć razy był w Żabce, w sklepie Foodex odnajdzie się bez trudu.
Pod względem asortymentu także mamy do czynienia z klasyką formatu convenience – podstawowe produkty spożywcze, dużo przekąsek i słodyczy, różne zupki, musy i soki, trochę nabiału, wędlin paczkowanych i mrożonek, przede wszystkim do szybkiego przygotowania. Jest także trochę podstawowej chemii gospodarczej oraz artykuły "imprezowe".
Ważną częścią asortymentu jest piwo. Uwagę zwraca ciekawa ekspozycja - skrzynki z butelkami złocistego napoju umieszczone są na ziemi, w pomysłowym regale. W sklepie znalazła się także maszyna do robienia lodów.
Best Market ma już ponad 20 sklepów
Przypomnijmy, że Foodex24 założony został w 2020 r. przez Władisława Sawczenkę. Początkowo spółka prowadziła na naszym rynku tylko sklep online z żywnością z Ukrainy, jednak już w 2021 r. uruchomiła w Bydgoszczy pierwszy sklep stacjonarny oraz magazyn.
W 2022 r. Foodex24 został przejęty przez sieć Best Market, należącą do Romana i Serhija Kolesnyków. Sklep w Bydgoszczy nie przeszedł jednak rebrandingu - zdecydowano się na pozostawienie wcześniejszego szyldu.
Sam Best Market prowadzi dzisiaj 22 sklepy spożywcze pod własnym logo, jeden punkt o nazwie Best Beer, jak również sklep internetowy best-market.pl. Jest jednym z największych sprzedawców ukraińskiej żywności na naszym rynku. Placówki handlowe Best Marketu działają nie tylko w największych miastach jak Warszawa, Kraków, Gdańsk czy Łódź, ale też m.in. w Pruszkowie, Piasecznie, Knurowie czy Koszalinie.
Przypomnijmy, że ok. pół roku temu sklep stacjonarny Foodex24 w Bydgoszczy został odświeżony. Zrezygnowano z wielkiego napisu "zapraszamy na zakupy" z niebiesko-żółtym tłem, zamiast tego mocniej wyeksponowano zieleń i logo Foodex24. Zdjęto również naklejki, którymi wcześniej niemal w całości zaklejone były szyby - po zmianie sprzedawany towar stał się widoczny dla klientów, którzy przechodzą koło sklepu. Zlikwidowano też banner namawiający do zakupów online w Foodex24.pl, a w jego miejscu pojawiła się grafika przedstawiająca produkty dostępne w placówce stacjonarnej.
"Świeże spojrzenie to krok naprzód! Niedawno odświeżyliśmy fasadę i szyld sklepu Foodex24, nadając mu nowoczesny wygląd, który odzwierciedla nasze wartości i zwiększa rozpoznawalność marki. Każdy detal, od kolorystyki po grafikę, został stworzony z myślą o atrakcyjności wizualnej i wymaganiach technicznych. Efekt? Zmiana, którą widać już na pierwszy rzut oka" - tłumaczyła wówczas Anastasiia Huseikhanova.