14.05.2024 / 08:17
StoryEditor

Eurocash z większą stratą netto niż przed rokiem. Przychody grupy wzrosły o mniej niż 0,5 proc.

Hurtownia Grupy Eurocash (fot. Solar 760L Foto/Shutterstock)
W pierwszym kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash były nieznacznie większe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Strata netto w ujęciu procentowym zwiększyła się natomiast znacząco.

Jak podała grupa w raporcie skonsolidowanym, przychody ze sprzedaży w okresie trzech pierwszych miesięcy roku sięgnęły prawie 7,625 mld zł. Rok wcześniej wyniosły 7,588 mld zł. Oznacza to wzrost o ok. 0,4 proc.

Większa strata netto

Strata netto grupy w pierwszym kwartale sięgnęła 87,29 mln zł. Rok wcześniej strata wynosiła 49,69 mln zł. Tym samym strata zwiększyła się o ponad 75 proc.

Warto zauważyć, że strata netto pogłębiła się bardziej, niż wzrosły przychody ze sprzedaży. W tym pierwszym przypadku mowa o zwiększeniu straty o ok. 37,6 mln zł, natomiast przychody urosły o ok. 36,4 mln zł.

Strata na jedną akcję sięgnęła 0,62 zł. Rok wcześniej strata w pierwszym kwartale wynosiła 0,37 zł.

Strata Grupy Eurocash z działalności Eurocashu przekroczyła nieznacznie 21 mln zł. Rok wcześniej w tym zakresie grupa pokazała zysk rzędu niemal 14,2 mln zł.

Jak szef firmy podsumowuje wyniki?

- Pierwszy kwartał roku jest dla handlu detalicznego zazwyczaj najsłabszy. Negatywnie na wyniki wpłynęło podniesienie wysokości płacy minimalnej, co odbija się nie tylko na grupie, ale też na kondycji naszych klientów. Wyniki tego kwartału są także obciążone przez koszty  wdrożenia programu oszczędności, który jednak już przynosi wymierne rezultaty. W skali całego roku, planujemy dalszą poprawę efektywności, co będzie miało odzwierciedlenie w naszych udziałach w rynku – podsumowuje Paweł Surówka, prezes Eurocashu.

Grupa podkreśla, że wdrożyła program poprawy efektywności, który w skali całego roku ma zrównoważyć efekt wzrostu płacy minimalnej. Jest on związany z integracją spółek hurtowych i uproszczeniem struktury organizacyjnej. Jednorazowe koszty restrukturyzacji wyniosły 11 mln zł, obciążając tym samym wynik pierwszego kwartału.

- Łączne oszczędności wynikające z realizacji planu zwiększenia efektywności kosztowej w całym roku powinny wynieść 211 mln zł, co w całości zniweluje wzrost kosztów wynikający ze wzrostu płacy minimalnej. Restrukturyzacja zatrudnienia, przeprowadzona w większości na przełomie 2023 i 2024 roku, obejmuje zarówno redukcję zatrudnienia jak i wzrost produktywności.  Łącznie program restrukturyzacji zatrudnienia przyniesie w obecnym roku oszczędności na poziomie 108 mln zł. Kolejne 103 mln zł. to zakładany efekt pozostałych inicjatyw - tłumaczy Paweł Surówka.

CZYTAJ WIĘCEJ: Grupa Eurocash jest gotowa do zwiększania udziałów w rynku i marży. Prezes Paweł Surówka: Perspektywy są coraz lepsze, a my jesteśmy dobrze przygotowani

19.03.2025 / 11:21
StoryEditor
InPost znów zaskakuje. Przez Paczkomaty wchodzi na rynek dystrybucji prasy
Inpost wchodzi w rynek dystrybucji prasy (fot. InPost)

Wystarczyło połączyć kropki - tak “Tygodnik Powszechny” skomentował fakt, że pismo będzie mogło trafiać do czytelników za pośrednictwem Paczkomatów. Czy to oznacza, że Rafał Brzoska właśnie wchodzi w kolportaż prasy?

Kryzys Poczty Polskiej, która przespała początek XXI wieku, potęguje problemy z rozpowszechnianiem prasy. Władze państwowej firmy zapowiedziały bolesną restrukturyzację, która b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.03.2025 / 10:34
StoryEditor
Ukraińskie sieci handlowe dostarczyły gigantyczną pomoc wojskową i humanitarną. Znamy najnowsze wyliczenia
Handel niesie pomoc walczącym. W darach są nie tylko produkty spożywcze (fot. Rau.ua)

Ukraiński RAU (Retail Association of Ukraine) obliczył całkowitą kwotę pomocy wojskowej i humanitarnej udzielonej przez ukraiński handel detaliczny w ciągu 36 miesięcy wojny. Wynik jest imponujący.

Pomoc humanitarna udzielona przez ukraińskich sprzedawców detalicznych jest ważną częścią walki Ukrainy z rosyjskim agresorem. Firmy z różnych sektorów handlu detalicznego – tak...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. marzec 2025 18:50